Ανεβαίνουν σε μία μετά την άλλη χώρες τα ανώτατα όρια ταχύτητας
Η ασφάλεια που προσφέρουν οι νέοι, υψηλών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομοι οδηγούν τις αρχές πολλών ευρωπαϊκών χωρών να ξανατσεκάρουν τα ανώτατα όρια ταχύτητας και συγκεκριμένα τα 130 χιλιόμετρα την ώρα που ορίζει ο νόμος στις εθνικές οδούς
Κατά τα πρότυπα της γερμανικής Autobahn, οι Τσέχοι ετοιμάζονται το προσεχές φθινόπωρο να ανεβάσουν το όριο ταχύτητας από τα 130 στα 150 χλμ./ώρα, έστω και αν αφορά σε ένα συγκεκριμένο τμήμα στον αυτοκινητόδρομο D3.

Η Ισπανία εγκαινιάζει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο AP-7, όπου προηγουμένως ίσχυε το εθνικό όριο των 120 χλμ/ώρα, επιτρέπει πλέον μεταβλητά όρια ταχύτητας που μπορούν να φτάσουν έως και τα 150 χλμ/ώρα υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη, το σύστημα μπορεί να αξιολογεί την πυκνότητα της κυκλοφορίας, τις καιρικές συνθήκες και την ώρα της ημέρας, ώστε να καθορίζει σε πραγματικό χρόνο το καταλληλότερο όριο ταχύτητας. Το όριο θα αυξάνεται στα 150 χλμ./ώρα μόνο όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, ενώ αν επικρατούν ακραία καιρικά φαινόμενα το όριο μπορεί να μειωθεί ακόμα και στα 60 χλμ./ώρα.

Η αύξηση στα 150 χλμ./ώρα εξετάζεται εδώ και αρκετά χρόνια και στην Ιταλία, όπου ο υφιστάμενος ΚΟΚ επιτρέπει μια τέτοια αλλαγή σε αυτοκινητοδρόμους που διαθέτουν 3 λωρίδες κυκλοφορίας, 1 λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας, τα κατάλληλα χαρακτηριστικά στη χάραξή τους και εγκεκριμένα συστήματα μέτρησης μέσης ταχύτητας.

Στην Ελλάδα η συζήτηση για την αύξηση του ορίου ταχύτητας άνοιξε με αφορμή τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ο οποίος ανέφερε σε ραδιοφωνική εκπομπή ότι υπάρχει η σκέψη αύξησης του μέγιστου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 140 χλμ./ώρα. Σε μεταγενέστερη τοποθέτησή του επί του θέματος, ξεκαθάρισε ωστόσο ότι για την ώρα δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, μιας και προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.












