Αεροπορική εταιρεία έβαλε την Ελλάδα στο «top5» των χωρών με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις
Μπορεί η θερινή σεζόν να φτάνει στο τέλος της και να αρχίζουν να μειώνονται τα πυκνά και πολλά δρομολόγια, ωστόσο η ταλαιπωρία με τις καθυστερήσεις δεν έχουν σταματημό.
Στο επίκεντρο για ακόμη μία φορά είναι οι ελεγκτές, με τις «άτυπες» στάσεις τους, επικαλούμενοι επιχειρησιακά ζητήματα και θέματα ασφάλειας. Ωστόσο, φαίνεται πως το ζήτημα ξεκινάει από πιο «βαθιά», συγκεκριμένα με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τη μετατροπή της ΥΠΑ σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Βέβαια στο προσκήνιο παραμένει, και το -πάντα- σύνηθες θέμα των υπερωριών και των πρόσθετων αποδοχών, καθώς οι ελεγκτές διαχειρίζονται πολύ μεγαλύτερο όγκο πλέον στο αεροδρόμιο, αφού οι πτήσεις ολοένα και αυξάνονται.
Το υπουργείο από την πλευρά του αναφέρερι πως θα βελτιώσει τις συνθήκες για καλύτερη λειτουργία.
Η ανακοίνωση της ΥΠΑ
Tην Τετάρτη στο συνεδρίου Υποδομών Μεταφορών ITC 2025, o Διοικητής της ΥΠΑ Γιώργος Σαουνάτσος ανέφερε ότι τίθεται τις επόμενες ημέρες σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση και τον μετασχηματισμό της ΥΠΑ, σε ΝΠΔΔ, με βασικό στόχο, σύμφωνα με τον ίδιο «να αποκτήσει πλέον μια πιο ευέλικτη δομή με ένα λιτό οργανόγραμμα».
Αναμένεται να ορκιστούν 97 επιτυχόντες του διαγωνισμού για προσλήψεις ελεγκτών, ενώ θα ακολουθήσει και η πρόσληψη άλλων 72 μέσα στους πρώτους μήνες του 2026.
Slow down
Από χθες (25/9) έχει παρατηρηθεί το «slow down» στις πτήσεις, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται λιγότερες ανά ώρα, από αυτές που θα έπρεπε να εξυπηρετηθούν.
Στα συστήματα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια Αερομεταφορών (Eurocontrol) ο περιορισμός αυτός των πτήσεων καταγράφεται στο μείον 25% ως προς τη παρεχόμενη χωρητικότητα αφίξεων με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις καθυστερήσεις των πτήσεων.
Αν και επίσημες δηλώσεις για το θέμα δεν έχουν γίνει, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις σχετίζονται.
Προβλήματα στις αεροπορικές
Ωστόσο μεγάλο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί στις αεροπορικές, οι οποίες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις καθυστερήσεις και τις συνέπειες που δέχονται σχετικά με την ταλαιπωρία των πελατών του.
Μάλιστα η Ryanair έβαλε την Ελλάδα στο τοπ 5 των χωρών με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Επιπλέον, η Aegean, σήμερα (26/9), εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από το πρωί της Πέμπτης 25 Σεπτεμβρίου, η παρεχόμενη χωρητικότητα των αφίξεων από τον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας έχει περιοριστεί κατά περίπου 25% στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος».