Το μεσημέρι της Δευτέρας, η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ επισκέφτηκε το Υπουργείο Υγείας και παρακολούθησε τη συνέντευξη Τύπου του Άδωνι Γεωργιάδη για τον νέο Ψηφιακό Βοηθό του ΕΣΥ, στη γραμμή 1566.
Τη νέα πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα υποδέχτηκε ο υπουργός Υγείας, ενώ στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της διεθνούς εταιρείας Τεχνητής Νοημοσύνης Sword Health και εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ο οποίος πήρε τον λόγο στη διάρκεια της παρουσίασης.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ανακοινώθηκε η συνεργασία του ΕΣΥ και του υπουργείου Υγείας με μεγάλη αμερικανική εταιρεία, η οποία θα εγκαταστήσει σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης στα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων σε όλη τη χώρα, με στόχο τη γρηγορότερη εξυπηρέτηση των ασθενών.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι «η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει σημαντικές εφαρμογές στον τομέα της Υγείας και η Ελλάδα θέλει να βρίσκεται στις πρωτοπόρες χώρες», παρουσιάζοντας τα νέα εργαλεία που εισάγονται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Η τεχνολογία κάνει δυναμική είσοδο στο ΕΣΥ μέσω του Ψηφιακού Βοηθού Ιατρού, που ήδη λειτουργεί, και του Ψηφιακού Βοηθού Πολίτη, ο οποίος ξεκινάει τη λειτουργία του από σήμερα Δευτέρα.
Η Αμερικανίδα πρέσβης από την πλευρά της, σε σύντομο χαιρετισμό της, αφού αναφέρθηκε στις στενές σχέσεις που συνδέουν τις δύο χώρες, χαιρέτισε αυτή τη σημαντική συνεργασία μιας μεγάλης αμερικανικής εταιρείας και του ελληνικού υπουργείου Υγείας στο χώρο της υγείας τονίζοντας ότι «είναι χαρά μας να συνεργαστούμε και να προσφέρουμε στους Έλληνες πολίτες τεχνογνωσία μέσα από την υψηλή αυτή τεχνολογία».

Η Ελλάδα, όπως τόνισε, έχει αναγνωρίσει τις δυνατότητες που έχουν οι ΗΠΑ να προσφέρουν στην τεχνολογία, ενώ κατέληξε κάνοντας λόγο για μία ιστορική μέρα στην συνεργασία των δύο χωρών όσον αφορά την υγεία.
Οι επικεφαλής της αμερικανικής εταιρείας που ήταν παρόντες και μίλησαν στην συνέντευξη Τύπου, τόνισαν πως ό,τι γίνεται, γίνεται σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και με ανθρώπους που ήδη έχουν κάνει αρκετή δουλειά για την τηλεφωνική γραμμή 1566.
Όπως εξήγησαν ήδη 700.000 άνθρωποι έχουν βοηθηθεί από την εφαρμογή αυτή στην Αμερική. Ουσιαστικά, όπως είπαν, η Ελλάδα καλείται να επαναδιαμόρφωσει την ψηφιακή δημόσια υγεία και να απαντήσει στην πρόκληση της διασφάλισης προσβασιμότητας των πολιτών στην υγεία.
Όπως οι ίδιοι εκτιμούν, το 30% των προσελεύσεων στα δημόσια νοσοκομεία θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί εάν με τη χρήση του, ο ψηφιακός βοηθός θα παρέπεμπε τα περιστατικά αυτά στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας.
Όπως εξήγησαν, ο ψηφιακός βοηθός θα παρέχει πληροφορίες για υπηρεσίες, διαδικασίες και προγράμματα, ενώ θα μπορεί να δίνει και αρχικά χρήσιμες πληροφορίες για την αυτοφροντίδα σε ασθενείς που δεν αποτελούν επείγοντα περιστατικά.












