Η Nova εμφανίζει θετικά αποτελέσματα για το 2024, με αύξηση των εσόδων, μεγαλύτερη διείσδυση στην κινητή τηλεφωνία, ανάπτυξη στον τομέα των έργων πληροφορικής (ICT) και συνεχιζόμενες επενδύσεις σε δίκτυα 5G και οπτικών ινών (FTTH), παρά τις πιέσεις στα καθαρά αποτελέσματα και την αύξηση του δανεισμού.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το έτος που έκλεισε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, τα συνολικά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 881,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σύγκριση με το 2023 (819,3 εκατ. ευρώ).
Η ενίσχυση αυτή αποδίδεται κυρίως στην ανάπτυξη των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και στα δυναμικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού που υλοποιεί η εταιρεία.
Κινητή τηλεφωνία και ICT οδηγούν την ανάπτυξη
Τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας αντιστοιχούν στο 38,4% των συνολικών εσόδων και διαμορφώθηκαν σε 338,9 εκατ. ευρώ.
Ιδιαίτερα θετική ήταν η πορεία των εσόδων από συμβόλαια κινητής, τα οποία αυξήθηκαν κατά 4,7% και έφτασαν τα 232,3 εκατ., στηριζόμενα στην αύξηση της πελατειακής βάσης συμβολαίου κατά 14,2%, στους 1,4 εκατ. συνδρομητές.
Η εξέλιξη αυτή μεταφράστηκε και σε άνοδο του μεριδίου αγοράς της Nova κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες στην αγορά συμβολαίου κινητής.
Ιδιαίτερη βαρύτητα αποκτά ο τομέας των έργων πληροφορικής (ICT), όπου τα έσοδα αυξήθηκαν στα 86,8 εκατ. από 30,6 εκατ. καταγράφοντας αύξηση 184,2%.
Η άνοδος συνδέεται με έργα μεγάλης κλίμακας ψηφιακού μετασχηματισμού σε δημόσιους φορείς, χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Παράλληλα, τα έσοδα από εταιρικούς πελάτες και το δημόσιο στους τομείς B2B, ICT, IoT και επιχειρησιακής συνέχειας αυξήθηκαν κατά 238%, φτάνοντας τα 13,8 εκατ. ευρώ.
Σταθερή, FTTH και συνδρομητική τηλεόραση
Στον τομέα της σταθερής και του internet, τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 259 εκατ., παρουσιάζοντας υποχώρηση σε σχέση με το 2023 (269, 6 εκατ.) σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού.
Ωστόσο, η Nova ενίσχυσε τη βάση πελατών NGA, η οποία ανήλθε σε 701,5 χιλιάδες συνδρομητές, με ποσοστό διείσδυσης 62,5% στη βάση συμβολαίου σταθερής.
Ιδιαίτερα δυναμική ήταν η ανάπτυξη του FTTH, με την πελατειακή βάση να αυξάνεται κατά 158,6% και να φτάνει τις 121,4 χιλιάδες συνδρομητές, εξέλιξη που ενισχύθηκε από στρατηγική συμφωνία χονδρικής με ΟΤΕ, Fiber2All και United Fiber, η οποία βελτίωσε και τα περιθώρια κέρδους.
Στη συνδρομητική τηλεόραση, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,9%, στα 73,4 εκατ., ενώ η συνδρομητική βάση ενισχύθηκε κατά 2,6%, στους 443,5 χιλιάδες πελάτες.
Καθοριστική ήταν η τριετής συμφωνία ανταλλαγής αθλητικού περιεχομένου με την Cosmote, η οποία συνέβαλε τόσο στην ανάπτυξη της αγοράς όσο και στην αντιμετώπιση της τηλεοπτικής πειρατείας.
Κόστη, EBITDA και τελικό αποτέλεσμα
Το κόστος αγορών, υπηρεσιών και λοιπών εξόδων αυξήθηκε κατά 9,3% και ανήλθε σε 513,2 εκατ., αντανακλώντας αυξημένα κόστη ICT, διαφήμισης και ενοικίων για τους σταθμούς των κεραιών. Οι αποσβέσεις διαμορφώθηκαν σε 303,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,3%, κυρίως λόγω αποσβέσεων αθλητικών δικαιωμάτων και κόστους απόκτησης συνδρομητών.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA (Adjusted EBITDAaL) αυξήθηκαν οριακά κατά 1,7%, στα 255,9 εκατ., από 251,5 εκατ. ευρώ το 2023, παρά τις πιέσεις στο κόστος.
Οι χρηματοοικονομικές ζημίες μειώθηκαν στα 57,8 εκατ. από 65,4 εκατ., λόγω χαμηλότερων ενδοομιλικών τόκων και αυξημένων εσόδων από θυγατρικές. Ωστόσο, η επιβάρυνση από φόρους, που διαμορφώθηκε σε έξοδο 2,3 εκατ. ευρώ, οδήγησε την καθαρή ζημιά στα 47 εκατ. ευρώ, ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με το 2023 (45,4 εκατ.).
Τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 336,8 εκατ., από 383,8 εκατ., ενώ οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις – κυρίως ενδοομιλικά δάνεια – αυξήθηκαν στα 283,5 εκατ. από 201,9 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις και προοπτικές
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες (εξαιρουμένων των κεφαλαιουχικών δαπανών για εξαγορές και ανανεώσεις αδειών φάσματος) διαμορφώθηκαν σε 228,8 εκατ., έναντι 231,4 εκατ. ευρώ για το 2023, με αιχμή την επέκταση των δικτύων κινητής, σταθερής και τηλεόρασης.
Η πληθυσμιακή κάλυψη 5G έφτασε το 87% πανελλαδικά και σχεδόν το 100% σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η διοίκηση σημειώνει ότι οι οικονομικές καταστάσεις καταρτίστηκαν με βάση την αρχή της συνέχισης της δραστηριότητας, με τη Nova να διαθέτει επαρκή ρευστότητα και τη συνεχή στήριξη του ομίλου United Group.
Όπως σημειώνεται για το 2025, η στρατηγική εστιάζει στη συνέχιση των επενδύσεων σε 5G, FWA και FTTH, στην περαιτέρω ενίσχυση της κινητής τηλεφωνίας, στην ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης και στη διεύρυνση της παρουσίας στον τομέα των εταιρικών πελατών και των έργων ICT, με στόχο τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης της εταιρείας.












