No Result
View All Result
19/10/2025 - 15:20
18 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
No Result
View All Result

Κωνσταντίνος Κυρανάκης στην «P»: Συμμαχία ευθύνης για να σωθούν ζωές στους ελληνικούς δρόμους

«Η αυστηροποίηση των προστίμων είναι ένα μέτρο αντιδημοφιλές αλλά αναγκαίο»

Από POLITICAL NEWSROOM
19 Οκτωβρίου 2025

«Η αυστηροποίηση των προστίμων είναι ένα μέτρο αντιδημοφιλές αλλά αναγκαίο»

Σε μια εκτενή συνέντευξη στην εφημερίδα Political και τη δημοσιογράφο Ρεγγίνα Σαβούρδου, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναλύει τη νέα στρατηγική της κυβέρνησης για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Με αιχμή την εφαρμογή του μέτρου 24ωρης λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κάθε Σάββατο, ο κ. Κυρανάκης σημειώνει ότι οι πρώτες εβδομάδες έχουν δείξει θετικά αποτελέσματα και εκτιμά πως το μέτρο «πραγματικά θα σώσει ζωές». Όπως εξηγεί, στόχος είναι να δοθούν ασφαλείς εναλλακτικές μετακινήσεις για όσους πολίτες κυκλοφορούν τη νύχτα, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ο αναπληρωτής υπουργός προανήγγειλε επίσης νέα αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με αναπροσαρμογή προστίμων για επικίνδυνες παραβάσεις και αυστηρότερη εποπτεία στους οδηγούς που προκαλούν σοβαρά ατυχήματα. «Η αυστηροποίηση των ποινών είναι ένα μέτρο που γνωρίζουμε πως είναι αντιδημοφιλές, αλλά αποτελεί αναγκαία επιλογή για να προστατέψουμε ζωές», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, εστιάζει στη συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Ελληνική Αστυνομία για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα. «Χρειαζόμαστε μια συμμαχία ευθύνης, που θα συνενώνει κράτος, αυτοδιοίκηση και πολίτες. Η ανθρώπινη ζωή πρέπει να γίνει προτεραιότητα παντού», σημειώνει.

Αναφορικά με τα επόμενα βήματα, ο κ. Κυρανάκης αποκάλυψε ότι το υπουργείο επεξεργάζεται στοχευμένες καμπάνιες ενημέρωσης για τους νέους οδηγούς και προγράμματα εκπαίδευσης στα σχολεία, με στόχο τη διαμόρφωση κουλτούρας οδικής ασφάλειας από μικρή ηλικία.

Τέλος, σχολιάζοντας τη γενικότερη εικόνα της χώρας, τόνισε ότι «η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα, αλλά δεν χωρά εφησυχασμός». Με σχέδιο και αποφασιστικότητα, είπε, η κυβέρνηση επιδιώκει να περιορίσει δραστικά τα τροχαία, που αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες κοινωνικές πληγές των τελευταίων ετών.

Η προσπάθεια, όπως καταλήγει ο ίδιος, είναι «μακροπρόθεσμη, συλλογική και βαθιά ανθρώπινη — γιατί πίσω από κάθε στατιστική υπάρχει μια ζωή που μπορεί να σωθεί».

Ποια μέτρα σχεδιάζει το υπουργείο για τη μείωση των σοβαρών κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα;

Το συγκεκριμένο πρόβλημα που αναφέρετε, παρότι είναι υπαρκτό, δυστυχώς δεν έχει εύκολες λύσεις, ούτε υπάρχουν μαγικά ραβδιά. Ας είμαστε ειλικρινείς, η Αθήνα δεν είναι φτιαγμένη για τόσα πολλά εκατομμύρια κατοίκων. Κάθε χρόνο προστίθενται στην κυκλοφορία του λεκανοπεδίου Αττικής 100.000 με 120.000 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της περιφέρειας. Αυτή δεν είναι μια κατάσταση βιώσιμη, η υπερσυγκέντρωση πληθυσμού στο κέντρο μόνο θα εντείνει αυτό το πρόβλημα. Σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση λαμβάνονται μέτρα που σε ορισμένα σημεία μπορούν να αποσυμφορήσουν προσωρινά την κυκλοφορία. Θα σας παραπέμψω σε πρόσφατες ανακοινώσεις που έκανε σχετικά και ο Χρίστος Δήμας. Όμως, αν θέλουμε μακροπρόθεσμα να δούμε σημαντική βελτίωση σε αυτό τον τομέα, οφείλουμε να ανοίξουμε μια σοβαρή συζήτηση για μια στρατηγική αποκέντρωσης.

Από τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας πώς αποτιμάτε την εφαρμογή του μέτρου 24ωρης λειτουργίας μετρό, τραμ και λεωφορείων κάθε Σάββατο;

Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής του μέτρου. Είναι κάτι που οι κάτοικοι της Αθήνας έχουν αγκαλιάσει, ειδικά οι νεότερες ηλικίες. Και παρότι είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να αποδείξει κανείς με απτό τρόπο, πιστεύω πραγματικά ότι με αυτό το μέτρο κάποιες ζωές θα σωθούν.
Όπως γνωρίζετε, το Σάββατο βράδυ είναι οι ώρες της εβδομάδας με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία.
Εμείς θέλουμε να υπάρχει μια αξιόπιστη εναλλακτική για εκείνον που θέλει να βγει, να διασκεδάσει, να πιει το ποτό του και να γυρίσει σπίτι του με ασφάλεια, χωρίς να πιάσει τιμόνι. Δεν είναι τυχαίο και ότι απευθύνουμε αυτό το κάλεσμα ειδικά σε νέους. Οι τροχαίες συγκρούσεις είναι η πρώτη αιτία θανάτου για νέους έως 29 ετών. Πληρώνουμε πολύ βαρύ φόρο αίματος στους ελληνικούς δρόμους και ελπίζουμε με αυτό το μέτρο, όταν κάνουμε τον απολογισμό στο τέλος του έτους, να δούμε θετική διαφορά.

Με τον νέο ΚΟΚ αυστηροποιούνται τα πρόστιμα για τους παραβάτες οδηγούς, ωστόσο θεωρείτε πως λύνεται το πρόβλημα; Έχει ο Έλληνας σωστή οδηγική συμπεριφορά; Θεωρείτε πως πρέπει να ενταχθεί στα σχολεία ως υποχρεωτικό το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής;

Αρχικά να πούμε ότι η αυστηροποίηση των προστίμων είναι ένα μέτρο που γνωρίζουμε πως είναι αντιδημοφιλές. Είναι όμως και αναγκαίο. Ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο και η εφαρμογή της υποτροπής. Είναι μια έννοια που εισηγάγαμε για πρώτη φορά με τον νέο ΚΟΚ και πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσει, όπως σας ανέφερα, να δούμε στο τέλος του χρόνου θετικά αποτελέσματα σε αυτή την καθημερινή μάχη με τα τροχαία.
Προφανώς όμως αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Επενδύουμε στη σωστή εκπαίδευση για αυτό και μαζί με την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη δουλεύουμε ώστε μέσα από ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την οδηγική συμπεριφορά τα παιδιά να αποκτούν από πολύ νωρίς οδηγική κουλτούρα. Συνεργαζόμαστε ταυτόχρονα και με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον Δημήτρη Παπαστεργίου για το νέο δίκτυο από κάμερες που θα εγκατασταθεί σε πολλά σημεία της πόλης αλλά και της περιφέρειας.

Συμμάχους μας σε αυτή την προσπάθεια χρειαζόμαστε και τους δήμους. Με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ είχα απευθύνει και επιστολή προς όλους τους δημάρχους και περιφερειάρχες ώστε να ξέρει ο κάθε οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης πού ακριβώς αρχίζει και πού τελειώνει το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων – αλλά και των
υποχρεώσεών του. Κρίσιμη είναι και η πολύ σημαντική προσπάθεια που κάνει η Αστυνομία και προσωπικά ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Βλέπουμε και νομίζω βλέπετε κι εσείς τους διαρκείς ελέγχους – τόσο για αλκοόλ, μη χρήση κράνους αλλά και για όλο το φάσμα των παραβάσεων. Η στρατηγική μας για την οδική ασφάλεια
αφορά πολλούς τομείς, είναι ξεκάθαρη και περιλαμβάνει μια συμμαχία ευθύνης για να σωθούν ζωές στους ελληνικούς δρόμους.

Η διακοπή λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης για έναν ολόκληρο μήνα ενόψει των δοκιμών για την επέκταση στην Καλαμαριά ενδέχεται να ταλαιπωρήσει τους πολίτες. Γιατί κρίθηκε απαραίτητη αυτή η
διακοπή και τι μέτρα παίρνετε για να περιορίσετε την ταλαιπωρία των επιβατών;

Η προσωρινή διακοπή είναι απολύτως αναγκαία για την ασφαλή ολοκλήρωση των δοκιμών των συρμών και των συστημάτων της επέκτασης προς Καλαμαριά. Μιλάμε για ένα έργο που αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης και αξίζουν τα εύσημα στον Νίκο Ταχιάο για αυτό. Στόχος είναι να παραδοθεί με απόλυτη ασφάλεια και αξιοπιστία. Στο διάστημα αυτό έχουμε ήδη μεριμνήσει ώστε να ενισχυθεί το συγκοινωνιακό έργο με νέες λεωφορειακές γραμμές, όπως η Μ1 που ακολουθεί τη βασική διαδρομή του μετρό, αλλά και με πύκνωση δρομολογίων σε βασικές γραμμές του ΟΑΣΘ. Παράλληλα, θα δοθεί ισόχρονη παράταση στις μηνιαίες, τριμηνιαίες και εξαμηνιαίες κάρτες, ώστε να μη χαθεί ούτε μία μέρα προπληρωμένων διαδρομών. Στόχος μας είναι να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η ταλαιπωρία και να προχωρήσουμε με γρήγορους αλλά και ασφαλείς ρυθμούς στην ολοκλήρωση της επέκτασης.

Πρόσφατα γιορτάστηκε η επέτειος της ίδρυσης της Νέας Δημοκρατίας από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. 51 χρόνια μετά, πώς βλέπετε την προοπτική και το μέλλον της παράταξής σας;

Η Νέα Δημοκρατία, η παράταξη των μεγάλων εθνικών αποφάσεων, στηρίζεται στην πλατιά λαϊκή της βάση και σε κάθε κρίσιμη σ τιγμή έβαλε την πατρίδα πάνω από όλα. 51 χρόνια μετά η παράταξή μας νιώθει δικαιωμένη για τα «πιστεύω» και τις αξίες που είναι στη σωστή πλευρά της Ιστορίας. Έχουμε γερές ρίζες στην κοινωνία, για αυτό και είμαστε το μόνο κόμμα που άντεξε στην κρίση. Οι ρίζες μας είναι οι αρχές του φιλελευθερισμού και η πυξίδα μας το καλό της πατρίδας. Αυτό υπηρετούμε αταλάντευτα και αυτό είναι κατ’ εμέ η ουσία του πατριωτισμού: να κάνεις αυτό που ξέρεις ότι είναι το σωστό για τη χώρα και τους πολίτες της, μη λογαριάζοντας το πολιτικό κόστος – ξέροντας όμως ότι η ιστορία θα σε δικαιώσει.

Οι μεγάλες εκλογικές νίκες του 2019 και του 2023 υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη ήταν υπό αυτή την έννοια και μια ιστορική δικαίωση για τα χιλιάδες μέλη, τους απλούς αγωνιστές που έδωσαν μάχη ιδεών και αρχών.
Όταν κάποιοι έλεγαν ψέματα στον ελληνικό λαό, υποσχόμενοι ότι «λεφτά υπάρχουν» και ότι θα καταργήσουν τα μνημόνια με έναν νόμο και ένα άρθρο, οι πρόεδροι της παράταξης επέλεξαν τον άχαρο δρόμο της ειλικρίνειας. Αυτό αναγνώρισαν και οι Έλληνες πολίτες και αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που η Νέα Δημοκρατία, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κόμματα, άντεξε στον χρόνο και εφαρμόζει σήμερα μια βιώσιμη κυβερνητική πρόταση.

Σε αυτή την πραγματικά ιστορική πορεία έγιναν και λάθη. Όμως, η παράταξη αυτή δεν κρύφτηκε ποτέ από
αυτά και τολμούσε πάντα να κάνει αυστηρή αυτοκριτική. Η διαδρομή αυτή χτίστηκε χάρη στον απλό νεοδημοκράτη και τον απλό οννεδίτη, που στήριξαν την παράταξη σε κάθε δυσκολία, κρατώντας τον πυρσό αναμμένο, από γενιά σε γενιά. Σήμερα, με ενότητα και αποφασιστικότητα, δίνουμε τις μάχες της δικής μας γενιάς για μια ισχυρή, σύγχρονη και δίκαιη Ελλάδα.

Tags: Κωνσταντίνος Κυρανάκης
Αναρτήθηκε από:
POLITICAL NEWSROOM

POLITICAL NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

Αυξήσεις έως 1.036% στον μισθό του φαντάρου

Next Post

Η μοναξιά των γεμάτων μαγαζιών

Related Posts

Πολιτική

Τι θα επισημάνει ο πρωθυπουργός από το βήμα της MED9

Από gmylonas
19 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Επανεμφάνιση τοξικότητας με «διαφορετικό λούστρο» προβλέπει με Τσίπρα ο Θανάσης Κοντογεώργης (VIDEO)

Από gmylonas
19 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Η απάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στα «κραυγαλέα fake news» της αντιπολίτευσης

Από gmylonas
19 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

«Δεν δεχόμαστε υποδείξεις και μομφές» απαντά σε Φιντάν ο Γιώργος Γεραπετρίτης

Από gmylonas
19 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Κωνσταντοπούλου: Από την εργαλειοποίηση του πόνου στη σκηνοθετημένη αγανάκτηση

Από POLITICAL NEWSROOM
19 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

«Πυρά» Γεωργιάδη: Αυτοί οι άνθρωποι θέλουν να μας κυβερνήσουν (photo)

Από Γεωργία Ντούνη
18 Οκτωβρίου 2025
Next Post

Η μοναξιά των γεμάτων μαγαζιών

No Result
View All Result

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1263
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δημοσκόπηση - Εκλογές
Πολιτική

Πανελλαδική δημοσκόπηση της “P”: Ξεκάθαρη κυριαρχία ΝΔ, αδειάζει την Κεντροαριστερά ο Τσίπρας

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
Ελλάδα

Τέλος στα μπλόκα του Viber: Δείτε τις συνομιλίες του group (photo)

Από POLITICAL NEWSROOM
15 Οκτωβρίου 2025
Politically Incorrect

Το «κωλόπαιδο» στο Κολωνάκι, το deal που δεν έγινε, ο πρέσβης κι ο εφοπλιστής

Από POLITICAL NEWSROOM
11 Οκτωβρίου 2025
Χρύσα Νικολάου - Γενική διευθύντρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης
Ελλάδα

Αποκάλυψη της «P»: Υπό έλεγχο για λογοκλοπή και απευθείας αναθέσεις η γεν. διευθύντρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης

Από newsroom
15 Οκτωβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ