No Result
View All Result
12/10/2025 - 06:16
17 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια
epolitical.gr
No Result
View All Result

Η ΕΕ τελειώνει τα diesel αυτοκίνητα – Ποια οχήματα κινδυνεύουν

Από POLITICAL NEWSROOM
2 Ιουνίου 2025

Ακόμη και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχουν μπει στο… στόχαστρο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εντείνει τις πιέσεις της απέναντι στα παλαιότερα αυτοκίνητα diesel, επιμένοντας σε όλο και πιο αυστηρούς ελέγχους που θυμίζουν πραγματικό «κυνήγι» για όσους τα διατηρούν σε κυκλοφορία. Παρά τις προσπάθειες των κατασκευαστών να αναβαθμίσουν τις τεχνολογίες αντιρρυπαντικής προστασίας, η στάση της Κομισιόν δείχνει ξεκάθαρα ότι ο στόχος είναι η σταδιακή απόσυρση των οχημάτων αυτής της κατηγορίας από τους δρόμους.

«Αν και δεν μπορεί να “αγγίξει” τα πιο σύγχρονα μοντέλα, αφού συμμορφώνονται με τα πρωτόκολλα, τα παλαιότερα που έχουν χάσει το “τρένο” των προδιαγραφών μπαίνουν στο στόχαστρο.» Στην πράξη, στο επίκεντρο των ελέγχων βρίσκονται οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 4 και Euro 5, τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν μεταξύ 2011 και 2015 και θεωρούνται πλέον «ύποπτα» ως προς τη ρύπανση που προκαλούν.

Η βασική αιτία είναι οι αυξημένοι ρύποι, καθώς πολλά από τα οχήματα αυτά έχουν αλλοιωμένα ή μη λειτουργικά φίλτρα σωματιδίων (DPF) – είτε επειδή αφαιρέθηκαν, είτε επειδή έχουν απενεργοποιηθεί, είτε επειδή είναι κατεστραμμένα και η αντικατάστασή τους κρίνεται οικονομικά ασύμφορη. Η διαπίστωση τέτοιων παραβάσεων ήταν μέχρι πρότινος σχεδόν αδύνατη, καθώς η ανίχνευση στηρίζεται σε ελλιπείς ελέγχους των ΚΤΕΟ, και για τον λόγο αυτό η Ε.Ε. εξετάζει νέες μεθόδους που θα μετρούν όχι μόνο την ύπαρξη αλλά και την αποδοτικότητα του φίλτρου.

Η νέα προσέγγιση περιλαμβάνει τη μέτρηση της αδιαφάνειας των καυσαερίων, μια διαδικασία που δεν θεωρείται απόλυτα αξιόπιστη, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένα θετικά αποτελέσματα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Παρόλα αυτά, η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται ήδη για την αξιολόγηση των οχημάτων Euro 4, ενώ στα Euro 5 –στα οποία η ύπαρξη DPF είναι υποχρεωτική από το 2009– θα πραγματοποιείται μέτρηση μικροσωματιδίων με ειδικό μετρητή. Η δοκιμή διαρκεί μισό λεπτό και γίνεται στο ρελαντί, καταγράφοντας τα PM (Particulate Matter) ανά κυβικό εκατοστό καυσαερίων.

Το σύστημα αυτό έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή σε χώρες όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Ελβετία και η Γερμανία, όπου μόνο στη τελευταία περισσότερα από μισό εκατομμύριο πετρελαιοκίνητα έχουν αποσυρθεί λόγω προβλημάτων στο DPF. Οι έλεγχοι επεκτείνονται πλέον σε όλη την Ε.Ε., καθώς σχεδιάζεται η ένταξή τους στις διαδικασίες των εθνικών ΚΤΕΟ.

Αυτό που απομένει είναι η εναρμόνιση των ορίων επιτρεπόμενων ρύπων, καθώς σήμερα δεν ισχύουν τα ίδια πρότυπα σε όλες τις χώρες. Όσοι διαθέτουν παλαιά diesel αυτοκίνητα, θα χρειαστεί είτε να διασφαλίσουν ότι πληρούν τις προϋποθέσεις είτε να εξετάσουν την αντικατάστασή τους με νεότερα μοντέλα.

Παράλληλα, ακόμη και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, κυρίως εκείνα με σύστημα άμεσου ψεκασμού, θα υπόκεινται σε αυστηρούς περιβαλλοντικούς ελέγχους. «Όσοι έχουν επέμβει στη βαλβίδα EGR, στο σύστημα ψεκασμού ή στον εγκέφαλο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρεθούν προ εκπλήξεως.»

Tags: dieselΑυτοκίνηταΕΕ
Αναρτήθηκε από:
POLITICAL NEWSROOM

POLITICAL NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

Προσωρινό «λουκέτο» στους τελικούς του μπάσκετ

Next Post

Στόχος μας μέχρι το 2027 να έχουμε πιο ασφαλή τρένα

Related Posts

Οικονομία

Μπροστά σε αλλαγές στο συνταξιοδοτικό όσοι έχουν περάσει τα 50

Από Χρήστος Μυτιλινιός
11 Οκτωβρίου 2025
Οικονομία

Πετρέλαιο θέρμανσης: Τι ισχύει για τους δικαιούχους του επιδόματος

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
Επιχειρήσεις

Cepal – Κρητικός: Ο νέος τρόπος να «σβήνεις» οφειλές με ψώνια από το σούπερ μάρκετ

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
Οικονομία

Φοροδιαφυγή… 2.0: Τα «χρυσά» POS και οι νέες κομπίνες με το e-send

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
Οικονομία

Τέλος οι πληρωμές ενοικίων στο «χέρι»

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
Οικονομία

Το ελληνικό χρέος του 2026 στο ύψος του 2009!

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
Next Post

Στόχος μας μέχρι το 2027 να έχουμε πιο ασφαλή τρένα

No Result
View All Result

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1258
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δημοσκόπηση - Εκλογές
Πολιτική

Πανελλαδική δημοσκόπηση της “P”: Ξεκάθαρη κυριαρχία ΝΔ, αδειάζει την Κεντροαριστερά ο Τσίπρας

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
Politically Incorrect

Το «κωλόπαιδο» στο Κολωνάκι, το deal που δεν έγινε, ο πρέσβης κι ο εφοπλιστής

Από POLITICAL NEWSROOM
11 Οκτωβρίου 2025
Χρηματιστήριο Αθηνών - Euronext
Οικονομία

Η σκανδαλώδης απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στη δημόσια πρόταση του Euronext για την εξαγορά της ΕΧΑΕ

Από POLITICAL NEWSROOM
7 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Ο Άδωνις ισοπέδωσε το αφήγημα του Global Sumud Flotilla για τη Γάζα

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια