No Result
View All Result
15/12/2025 - 01:09
9 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
No Result
View All Result

Φέτος η πιο οργανωμένη προσπάθεια στην οδική ασφάλεια

Τέλος στις «φάμπρικες» διπλωμάτων

Από gmylonas
14 Δεκεμβρίου 2025
in Συνεντεύξεις

«Πιστεύουμε στις αυτοδύναμες κυβερνήσεις και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά για να υλοποιήσουμε το πρόγραμμά μας», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης και προσθέτει ότι τα αποτελέσματα θα κριθούν στην κάλπη. Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλάει στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» και την Άννα Καραβοκύρη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, το κυκλοφοριακό πρόβλημα και για τις αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης.

Η ΝΔ βρίσκεται συχνά μπροστά στις δημοσκοπήσεις. Πιστεύετε ότι αυτό οφείλεται στο κυβερνητικό έργο ή στην αδυναμία της αντιπολίτευσης να παρουσιάσει αξιόπιστη εναλλακτική;

Οι πολίτες εμπιστεύονται την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία σταθερά από το 2019. Ο λόγος είναι απλός: Είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας. Στόχος μας ήταν, είναι και θα είναι η ουσιαστική επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας. Αυτό θα αξιολογηθεί στις επόμενες εκλογές. Τα αποτελέσματα κρίνονται στην κάλπη, όχι στη φωτογραφία της στιγμής. Δικό μας καθήκον είναι να συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά, να συνεχίσουμε να παράγουμε μετρήσιμα αποτελέσματα. Η αντιπολίτευση είναι κατακερματισμένη και δυσκολεύεται να πείσει ότι υπάρχει μια αξιόπιστη, λειτουργική κυβερνητική εναλλακτική. Αυτό είναι κάτι που πρέπει πρωτίστως να απασχολήσει τους ίδιους.

Αν η ΝΔ δεν επιτύχει αυτοδυναμία σε επόμενες εκλογές, ποιες πολιτικές συνεργασίες θεωρείτε ρεαλιστικές; Υπάρχει κάποιος εν δυνάμει κυβερνητικός εταίρος αυτήν τη στιγμή;

Το ποια κυβέρνηση θα προκύψει αποφασίζεται αποκλειστικά από τον ελληνικό λαό. Εμείς πιστεύουμε στις αυτοδύναμες κυβερνήσεις και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά για να υλοποιήσουμε το πρόγραμμά μας, να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πολιτών και να διασφαλίσουμε ξανά αυτοδύναμη κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.Όσο για πιθανές συνεργασίες, αυτή είναι μια συζήτηση που, στην πράξη, τα κόμματα της αντιπολίτευσης κλείνουν πριν καν ανοίξει.

Αρκετοί υποστηρίζουν πως ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένας «βολικός» αντίπαλος για την κυβέρνηση. Συμμερίζεστε αυτή την άποψη;

Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει ρόλο να διαλέγει τον αντίπαλό της ή να αξιολογεί αν είναι «βολικός». Αυτό το καθορίζει ο ελληνικός λαός. Η δουλειά μας είναι να είμαστε αποτελεσματικοί. Προσωπικά, «βολικό» δεν είναι κάποιο πρόσωπο, αλλά η δυνατότητα πολιτικής αντιπαράθεσης πάνω σε στοιχεία, πεπραγμένα και επιχειρήματα. Οι πολίτες πρέπει να μπορούν, πριν από την κάλπη, να συγκρίνουν πράξεις και προθέσεις και να αποφασίζουν με βάση τα κριτήρια και τις προτεραιότητές τους. Αυτό είναι υγεία για το πολιτικό σύστημα και μειώνει τον χώρο για λαϊκιστικές κραυγές, που δεν οδηγούν πουθενά.

Ας περάσουμε στα θέματα του χαρτοφυλακίου σας, που είναι πολύ σημαντικά. Η αντιπολίτευση ισχυρίζεται πως, τρία χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, τα τρένα δεν είναι ακόμα ασφαλή. Τι απαντάτε;

Η τραγωδία των Τεμπών είναι μια βαθιά πληγή για τη χώρα και κυρίως για τις οικογένειες που έχασαν τους ανθρώπους τους. Η ευθύνη μας απέναντί τους είναι να αλλάξουμε ό,τι χρειάζεται, όχι με λόγια αλλά με έργο – και αυτό κάνουμε τα τελευταία χρόνια με τον πιο συστηματικό τρόπο που έχει γίνει ποτέ στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σήμερα βρισκόμαστε στη μέση μιας πλήρους ανασυγκρότησης. Το 80% του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη λειτουργεί ήδη με τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση. Το κομμάτι που καταστράφηκε από τη θεομηνία «Daniel» αποκαθίσταται και θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2026. Παράλληλα, προχωρά η εγκατάσταση του ETCS, του συστήματος αυτόματης πέδησης, που αποτελεί κρίσιμη δικλείδα ασφαλείας και σήμερα λειτουργεί σε περίπου 100 αμαξοστοιχίες.

Η ασφάλεια δεν είναι μόνο τεχνολογία, αλλά και άνθρωποι. Για πρώτη φορά, η χώρα επενδύει στην επανεκπαίδευση των μηχανοδηγών με οργανωμένο πρόγραμμα και χρήση προσομοιωτή, ώστε όλοι να χειρίζονται με απόλυτη επάρκεια τα νέα συστήματα. Την ίδια στιγμή, προχωρά η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου: νέος ενιαίος φορέας, νέα εταιρική δομή, σαφείς κανόνες ευθύνης και λογοδοσίας. Θέλουμε έναν σιδηρόδρομο αξιόπιστο, διαφανή και επαγγελματικό.

Πότε θα έχουμε σιδηρόδρομο αντάξιο ευρωπαϊκού κράτους; Όταν ολοκληρωθούν τα έργα, όταν λειτουργούν πλήρως τα συστήματα, όταν οι επιβάτες το βιώνουν στην καθημερινότητά τους και, κυρίως, όταν οι πολίτες ανακτήσουν την εμπιστοσύνη τους. Η τραγωδία των Τεμπών είναι ο λόγος που δεν σταματάμε: Θα παραδώσουμε έναν σιδηρόδρομο αντάξιο της μνήμης όσων χάθηκαν και της ευθύνης μας.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ειδικά στην Αθήνα, αποτελεί καθημερινό «Γολγοθά» για τους οδηγούς. Τι μέτρα σκοπεύετε να λάβετε και πότε;

Το κυκλοφοριακό στην Αθήνα δεν λύνεται χωρίς ουσιαστική ενίσχυση των μέσων μεταφοράς. Αυτό κάνουμε, με παρεμβάσεις που βελτιώνουν άμεσα αλλά και σε βάθος χρόνου τη λειτουργία του συστήματος.

Στο μετρό, προχωρά η προμήθεια νέων συρμών και η αναβάθμιση των παλαιότερων, ώστε μέσα στον επόμενο χρόνο να μειωθεί η χρονοαπόσταση και να αυξηθεί η χωρητικότητα. Αντικαθίστανται επίσης 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιάς στις Γραμμές 2 και 3, περιορίζοντας καθυστερήσεις και βραδυπορίες. Όταν ολοκληρωθεί η Γραμμή 4, θα αλλάξει συνολικά τον τρόπο που κινείται η πόλη. Στον Ηλεκτρικό, ανακαινίζονται 14 συρμοί με νέο εξοπλισμό, κλιματισμό και πλήρη προσβασιμότητα, ενώ η πρωτοβουλία «Καθαρή Γραμμή» βελτιώνει καθημερινά τη λειτουργία της Γραμμής 1.

Στα λεωφορεία, 1.000 νέα οχήματα θα κυκλοφορούν στις αρχές του 2026, με λιγότερες βλάβες και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Προσλαμβάνονται νέοι οδηγοί και επιστρέφουν όσοι ήταν ανενεργοί, ενώ κάμερες στις λεωφορειολωρίδες εξασφαλίζουν την ταχύτητα των οχημάτων.

Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: Ένα δίκτυο συγκοινωνιών που λειτουργεί σταθερά και αξιόπιστα. Όταν οι πολίτες εμπιστεύονται μετρό και λεωφορείο, η Αθήνα αρχίζει να αναπνέει. Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με συνθήματα, αλλά με έργα – και αυτά υλοποιούμε.

Πρόσφατα προαναγγείλετε αλλαγές στο σύστημα ανανέωσης των διπλωμάτων οδήγησης. Τι περιλαμβάνουν οι αλλαγές και από πότε θα ισχύσει το νέο πλαίσιο;

Στο σύστημα ανανέωσης των διπλωμάτων έχουν εντοπιστεί σοβαρές παθογένειες. Υπήρχαν γιατροί που υπέγραφαν βεβαιώσεις χωρίς ουσιαστική εξέταση, τόσο σε οργανωμένες «φάμπρικες» όσο και μεμονωμένα. Από τους πρώτους μήνες στο υπουργείο Μεταφορών λάβαμε καταγγελίες ακόμη και από τα ίδια τα παιδιά των οδηγών, επισημαίνοντας ανεύθυνη πρακτική. Αυτό αλλάζει και βάζουμε τέλος στις «φάμπρικες» διπλωμάτων.

Το νέο πλαίσιο στηρίζεται στην ψηφιοποίηση και στη διαφάνεια. Η έγχαρτη διαδικασία καταργείται και όλες οι εγκρίσεις ικανότητας οδήγησης θα εκδίδονται αποκλειστικά ψηφιακά μέσω της ΗΔΙΚΑ, με ηλεκτρονικό αποτύπωμα που θα δείχνει ποιος γιατρός υπέγραψε και με ποια στοιχεία. Το σύστημα θα συνδέεται με κρίσιμες ιατρικές εξετάσεις, ώστε οποιαδήποτε ένδειξη ακαταλληλότητας να εμφανίζεται στον θεράποντα ιατρό και να μη δίνεται υπογραφή χωρίς έλεγχο.

Εξετάζουμε επίσης νέο μοντέλο για οδηγούς 18-23 ετών, με οργανωμένη μετεκπαίδευση μετά την αρχική έκδοση διπλώματος, καθώς ευθύνονται για το μεγαλύτερο ποσοστό τροχαίων.Το πλήρες πλαίσιο θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα και θα εφαρμοστεί σταδιακά μέσα στο 2026. Στόχος μας δεν είναι η ταλαιπωρία των πολιτών, αλλά η προστασία της ζωής τους. Ένα σύστημα ανανεώσεων με διαφάνεια, ευθύνη και πραγματική αξιολόγηση είναι βασικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Έχει συμβάλει και πόσο ο νέος ΚΟΚ στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων;

Στον τομέα της οδικής ασφάλειας δεν χωρούν θριαμβολογίες. Εδώ μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, οικογένειες που κουβαλούν βαθύ πόνο και μια ευθύνη που δεν τελειώνει ποτέ. Φέτος έγινε η πιο οργανωμένη και συνολική προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών, με τον νέο ΚΟΚ στον πυρήνα της αλλαγής.

Ο νέος Κώδικας δεν είναι απλώς νομοθέτημα: Στόχος του είναι να αλλάξουμε συνήθειες και να επαναφέρουμε τη δικαιοσύνη στις ποινές, σταματώντας την ατιμωρησία που υπονόμευε την ασφάλεια. Μέτρα όπως το 24ωρο μετρό τα Σάββατα μείωσαν τις μετακινήσεις στις πιο επικίνδυνες ώρες, ενώ κάμερες και ψηφιακά συστήματα προλαμβάνουν κινδύνους, μειώνουν ταχύτητες και ενισχύουν τη συμμόρφωση. Η αστυνόμευση ενισχύεται με σχέδιο και συνέπεια, όχι σπασμωδικά.

Ιδιαίτερα σημαντικό: Για πρώτη φορά υλοποιούνται αιτήματα των οικογενειών που έχασαν ανθρώπους στον δρόμο, όπως η μετατροπή της εγκατάλειψης σε κακούργημα. Για χρόνια ζητούσαν δικαιοσύνη και τώρα γίνεται πράξη – το πιο δύσκολο αλλά ουσιαστικό κομμάτι της δουλειάς μας.Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν σημαντική μείωση των νεκρών σε σχέση με πέρυσι, κάτι που σημαίνει ότι σώθηκαν ζωές. Δεν υπάρχει όμως περιθώριο εφησυχασμού: Κάθε απώλεια υπενθυμίζει ότι ο δρόμος προς μια άλλη κουλτούρα οδήγησης είναι μακρύς και έχουμε υποχρέωση να τον διανύσουμε.

Η σχέση σας με τον ΣΑΤΑ μοιάζει να λαμβάνει στοιχεία προσωπικής διαμάχης. Είναι έτσι;

Όχι, δεν υπάρχει προσωπική διαμάχη. Σέβομαι τον κλάδο των ταξί, γνωρίζω τις αγωνίες του και γι’ αυτό ο διάλογος είναι ανοιχτός και συνεχής. Το πρόβλημα δεν είναι οι επαγγελματίες, αλλά η συστηματική παραπληροφόρηση που δημιουργεί ένταση χωρίς λόγο.

Στο θέμα της ηλεκτροκίνησης προχωράμε δίκαια και ρεαλιστικά: Προβλέπεται εξαίρεση για όσους έχουν μία άδεια και δεν μπορούν οικονομικά να αλλάξουν όχημα, ενώ συνεχίζεται το πρόγραμμα επιδότησης για όσους θέλουν να κάνουν το βήμα. Στο Ψηφιακό Μητρώο έχουμε εκκαθάριση και διαφάνεια: Η ΚΥΑ του Σεπτεμβρίου συνδέει τις άδειες με το gov.gr, ώστε οι έλεγχοι γνησιότητας να γίνονται με σαφήνεια. Το επόμενο βήμα είναι η συστηματική εξέταση πιθανών μη νόμιμων αδειών, μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και σοβαρότητα.

Δεχθήκαμε επίσης το αίτημα για ελεύθερη μετατροπή άδειας σε 9θέσιο, ενώ για τα τουριστικά οχήματα ισχύει κανονικά το 3ωρο με πιο αποτελεσματικούς ελέγχους σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ. Στις λεωφορειολωρίδες, τα ταξί μπορούν κανονικά να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν επιβάτες, με στόχο ισορροπία ανάμεσα στην κυκλοφορία και το έργο τους.Η σχέση με τον ΣΑΤΑ δεν έχει προσωπικά χαρακτηριστικά. Έχει ευθύνη: Να στηριχθούν όσοι δουλεύουν έντιμα και να μπει τέλος σε πρακτικές που «τραυματίζουν» τον κλάδο. Η πολιτική χαράσσεται με διαφάνεια, διάλογο και αλήθεια, όχι με θόρυβο και παραπληροφόρηση.

 

Tags: αναπληρωτής υπουργός ΜεταφορώνΚωνσταντίνος Κυρανάκης
Αναρτήθηκε από:
gmylonas

gmylonas

ShareTweet
Previous Post

Δήμαρχος βρίζει και προσβάλει συμβούλους και εργαζομένους

Next Post

Θα πληρώσουν οι δημότες τα… σπασμένα της Δημάρχου

Related Posts

Συνεντεύξεις

Η μανιάτικη οικογένεια, η παρακαταθήκη για το μέλλον και τα παιδικά χρόνια

Από Γεωργία Ντούνη
13 Δεκεμβρίου 2025
Συνεντεύξεις

Το 2026 θα ολοκληρωθούν όλα τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης για το ΕΣΥ

Από Γεωργία Ντούνη
13 Δεκεμβρίου 2025
Συνεντεύξεις

Η συγκινητική ιστορία του βιβλίου του «Από ποια αγάπη γεννιέται η ντροπή»

Από Δήμητρα Δάρδα
9 Δεκεμβρίου 2025
Συνεντεύξεις

Δεν θα προδώσουμε αρχές και αξίες για μία… καρέκλα

Από Γιάννης Κοντογεώργος
8 Δεκεμβρίου 2025
Συνεντεύξεις

Οι σταθερές αξίες, η οικογένεια και η πίστη

Από POLITICAL NEWSROOM
6 Δεκεμβρίου 2025
Συνεντεύξεις

Κρινόμαστε για το έργο μας και τη συνέπεια απέναντι στις δεσμεύσεις μας

Από Χρήστος Μυτιλινιός
6 Δεκεμβρίου 2025
Next Post

Θα πληρώσουν οι δημότες τα... σπασμένα της Δημάρχου

No Result
View All Result

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1308
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Επιχειρήσεις

Η απότομη… προσγείωση της Aegean: Ένα βήμα πριν γίνει εταιρεία χαμηλού κόστους

Από Γιάννης Κοντογεώργος
9 Δεκεμβρίου 2025
Lifestyle

Τα 4 ζώδια που θα μεταμορφωθούν μέσα στον Νοέμβριο!

Από Γεωργία Ντούνη
2 Νοεμβρίου 2025
Lifestyle

Τα 3 ζώδια που βάζουν τέλος στη μοναξιά και ξαναβρίσκουν τη χαρά τους!

Από Γεωργία Ντούνη
25 Νοεμβρίου 2025
Lifestyle

Πλησιάζοντας στο όνειρο: Οι ευκαιρίες του Δεκεμβρίου για 3 ζώδια

Από Γεωργία Ντούνη
26 Νοεμβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ