Έως και 200.000 ευρώ μπορεί να πληρώσουν για κάθε φορτίο οι ναρκέμποροι,
προκειμένου αυτό να ξεφορτωθεί από κοντέινερ στο λιμάνι και να φτάσει σε «safe house»
Το παιχνίδι του… ποντικού με τη γάτα παίζουν τα τελευταία χρόνια στο λιμάνι του Πειραιά -και ιδιαίτερα στους χώρους στάθμευσης των κοντέινερ- οι διωκτικές Αρχές και οι διακινητές κοκαΐνης. Όπως γράφει ο Κώστας Παπαδόπουλος στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» η αυξημένη ζήτηση της «λευκής κυρίας» στην Ευρώπη είχε ως αποτέλεσμα τα καρτέλ της Λατινικής Αμερικής να αναζητήσουν νέες πύλες εισόδου και πρόσβαση στις κατά τόπους μαφίες.
Το λιμάνι του Πειραιά, ένα από τα πέντε μεγαλύτερα της Γηραιάς Ηπείρου, κυκλώθηκε από τους εμπόρους ως
ιδανικός προορισμός για να στέλνουν την… πραμάτεια τους. Κι αυτό αποτυπώνεται και στην πιο πρόσφατη έκθεση της Europol για τη μεταφορά φορτίων κοκαΐνης από τη Λατινική Αμερική στην Ευρώπη, όπου γράφει ότι «η Ελλάδα έχει ενημερώσει πως, από το 2017 κι έπειτα, οι Αλβανοί διακινητές επεκτείνουν όλο και περισσότερο τη δραστηριότητά τους στο εμπόριο κοκαΐνης. Αυτό, καθώς συνεργάζονται με το καρτέλ της Λατινικής Αμερικής για την εισαγωγή σημαντικών ποσοτήτων στην ελληνική επικράτεια, με στόχο την περαιτέρω εμπορία και διακίνηση των ναρκωτικών αυτών. Στην Ελλάδα -ανέφερε επίσης η έκθεση- από το 2018 περίπου το 35%
το εγκληματικών ομάδων που εμπλέκονται στην εμπορία κοκαΐνης έχουν αλβανική υπηκοότητα, ποσοστό που αυξάνει στα πιο υψηλά κλιμάκια της ιεραρχίας».
Για λογαριασμό της αλβανικής μαφίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το «ελληνικό FBI», δρούσαν
και οι 7 συλληφθέντες στην πρόσφατη αστυνομική επιχείρηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αλλά και στο Κερατσίνι. Μάλιστα, πρόκειται για εργαζόμενους στο λιμάνι, με τους διακινητές να στρατολογούν αρχικά έναν 36χρονο -στον οποίο αποδίδεται αρχηγικός ρόλος- και στη συνέχεια αυτός να εντοπίζει και τους υπόλοιπους πρόθυμους να… κάνουν τη δουλειά των καρτέλ. Το «μαύρο» χρήμα έρρεε άφθονο, όπως αποδείχτηκε και κατά την επεισοδιακή σύλληψή του: πολυτελές τζιπ αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, αλλά και φωτογραφίσεις και επίδειξη πλούσιου βίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με
έμπειρα στελέχη της Δίωξης Ναρκωτικών, η πληρωμή κάθε ομάδας εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, που αναλαμβάνει να βγάλει από κάθε κοντέινερ το φορτίο της κοκαΐνης, φτάνει ακόμη και τα 200.000 ευρώ.
Για να καταλάβει κανείς τα οικονομικά μεγέθη, τα κάτι περισσότερο από 34 κιλά κοκαΐνης, που κατασχέθηκαν
από το «ελληνικό FBI» στην τελευταία αστυνομική επιχείρηση, κοστίζουν μεταξύ 1,5 και 1,7 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η συγκεκριμένη ποσότητα θεωρείται και σχετικά μικρή σε σχέση με άλλες που έχουν εντοπιστεί στο λιμάνι του Πειραιά, όπως για παράδειγμα τον Δεκέμβριο του 2024, όταν η Δίωξη Ναρκωτικών κατάσχεσε 100 κιλά από τη «λευκή κυρία», τα οποία είχαν έρθει σε κοντέινερ με μπανάνες από το Εκουαδόρ.












