No Result
View All Result
26/11/2025 - 00:29
15 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
No Result
View All Result

Χριστούγεννα 2025: Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ για τις αγορές των Ελλήνων

59% σκοπεύουν να ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρσι – 13% θα ξοδέψουν περισσότερα

Από Χρήστος Μυτιλινιός
24 Νοεμβρίου 2025
in Επιχειρήσεις

Οριακά αυξημένη σε σχέση με πέρσι εμφανίζεται η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του 2025, ενώ η τιμή παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο κατά την περίοδο αυτή.

του Νίκου Σακελλαρίου

Αυτό προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, η οποία θα παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο.

Πώς θα κινηθεί η αγορά

Το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να δαπανήσουν περισσότερα για τις αγορές τους αυξήθηκε από μόλις 4% πέρσι, στο 13%, ενώ φτάνει στο 26% μεταξύ των νέων 18-29 ετών. Ωστόσο, η

Πλειονότητα  των ερωτώμενων (59%) σκοπεύουν να ξοδέψουν φέτος τα ίδια περίπου χρήματα με πέρσι κατά το διάστημα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αντίστοιχα, μειωμένο στο 24%, από 36% πέρσι, είναι το ποσοστό όσων σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα, ενώ 3%, από 6%, δήλωσαν ότι δε θα πραγματοποιήσουν αγορές.

Τι θα αγοράσουν οι καταναλωτές

61% των καταναλωτών του δείγματος σκοπεύουν να αγοράσουν τρόφιμα και ποτά (κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας), ενώ 58% ρούχα και αξεσουάρ (κυρίως οι νεότερες ηλικίες). Χαμηλότερη προτεραιότητα (35%) φαίνεται να αποτελούν οι εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κ.λπ.), αλλά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%).

Μόνο 28% σχεδιάζουν να αγοράσουν είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές κατά την εορταστική περίοδο, σε αντίθεση με το διάστημα των Black Friday και Cyber Monday, κατά το οποίο η κατηγορία αυτή αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για το 68%.

Οι τιμές στο «μικροσκόπιο»

Η τιμή παραμένει το βασικό κριτήριο για τις αγορές της περιόδου Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, για εννέα στους δέκα καταναλωτές (90%, μειωμένο από 95% πέρσι). Η ποιότητα του προϊόντος αποτελεί βασικό κριτήριο για δύο στους τρεις συμμετέχοντες (64%).

Αισθητά μειωμένο σε σχέση με πέρσι είναι το ποσοστό των καταναλωτών που θα αναζητήσουν προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά (44%, από 55%), αν και οι γυναίκες και οι μεγαλύτερες

ηλικίες φαίνεται να εξακολουθούν να αναζητούν εκπτωτικές ευκαιρίες. Αντίθετα, το κριτήριο του brand, φαίνεται να ανακάμπτει, καθώς 25%, έναντι 17% πέρσι, το θεωρούν σημαντικό, υποδηλώνοντας την ανάγκη των καταναλωτών να λειτουργήσουν περισσότερο με κριτήριο τις μάρκες προτίμησης και λιγότερο την αναζήτηση ευκαιριών.

Γιορτές στο σπίτι για τους Έλληνες φέτος

Ένας στους δύο καταναλωτές (53%) σκοπεύει να περάσει τις γιορτές στο σπίτι με οικογένεια ή φίλους, πρόθεση που καταγράφεται πιο έντονα στις μεγαλύτερες ηλικίες. Την ίδια ώρα, 41% ανέφεραν ότι θα αγοράσουν δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, ενώ παραμένει η διάθεση για αποφυγή της σπατάλης, καθώς 32% δήλωσαν ότι θα προσπαθήσουν να μη σπαταλήσουν φαγητό ή να μη μαγειρέψουν παραπάνω από όσο χρειάζονται.

Σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά την εορταστική περίοδο, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Σε ένα περιβάλλον επίμονου πληθωρισμού, οι καταναλωτές φαίνεται πως θα κινηθούν οριακά πιο ζωηρά στις εορταστικές τους αγορές, σε σχέση με πέρυσι. Η τιμή παραμένει βασικό κριτήριο, ενώ σχεδιάζουν να ξοδέψουν κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης, αποφεύγοντας υπερβολικές δαπάνες. Ωστόσο, όπως και για την περίοδο του Black Friday και Cyber Monday, η γενική εικόνα είναι βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι, καθώς μειώνεται αισθητά το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να περιορίσουν τις αγορές τους. Τα ευρήματα αυτά μας επιτρέπουν να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για την κίνηση του λιανεμπορίου κατά τη φετινή εορταστική περίοδο».

Tags: Black FridayBusiness StoriesCyber Mondayελληνικά νοικοκυριάΧριστούγεννα 2025
Αναρτήθηκε από:
Χρήστος Μυτιλινιός

Χρήστος Μυτιλινιός

ShareTweet
Previous Post

Ποιες ηλεκτρονικές αποδείξεις μετράνε στην εφορία

Next Post

Προσφορές ή… φέσι; Το ΕΕΑ βάζει φωτιά στις “μαγικές” ασφαλιστικές εκπτώσεις

Related Posts

Επιχειρήσεις

Η EasyJet αυξάνει τα κέρδη κατά 9%

Από Χρήστος Μυτιλινιός
25 Νοεμβρίου 2025
Επιχειρήσεις

ΔΕΗ και αναβαθμίσεις, η ΑΜΚ του ΑΔΜΗΕ, η πόρτα της Euroxx και οι συζητήσεις της Credia Bank

Από POLITICAL NEWSROOM
25 Νοεμβρίου 2025
Επιχειρήσεις

VISA: Τι να προσέχουν οι καταναλωτές σε προσπάθειες εξαπάτησης

Από Χρήστος Μυτιλινιός
24 Νοεμβρίου 2025
Επιχειρήσεις

Προσφορές ή… φέσι; Το ΕΕΑ βάζει φωτιά στις “μαγικές” ασφαλιστικές εκπτώσεις

Από Χρήστος Μυτιλινιός
24 Νοεμβρίου 2025
Επιχειρήσεις

Σε… αναμμένα κάρβουνα στη ΒΙΟΧΑΛΚΟ, Η ΕΛΤΟΝ και η επένδυση, τα αποτελέσματα της ΚΡΙ ΚΡΙ και η αρνητική έκπληξη του Σεπτεμβρίου στον τουρισμό

Από Χρήστος Μυτιλινιός
24 Νοεμβρίου 2025
Επιχειρήσεις

Bloomberg: Μη δεσμευτική προσφορά από Metlen για την Aluminium Dunkerque

Από Χρήστος Μυτιλινιός
22 Νοεμβρίου 2025
Next Post

Προσφορές ή… φέσι; Το ΕΕΑ βάζει φωτιά στις “μαγικές” ασφαλιστικές εκπτώσεις

No Result
View All Result

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1292
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Lifestyle

Τα 4 ζώδια που θα μεταμορφωθούν μέσα στον Νοέμβριο!

Από Γεωργία Ντούνη
2 Νοεμβρίου 2025
Ζώδια

Πανσέληνος στον Ταύρο: Τα 4 ζώδια που θα επηρεαστούν

Από Γεωργία Ντούνη
5 Νοεμβρίου 2025
Ζώδια

Αυτή είναι η κατάρα που κουβαλάς ανάλογα το ζώδιο σου!

Από Γεωργία Ντούνη
8 Νοεμβρίου 2025
Ζώδια

Τα 3 ζώδια που θα ζοριστούν επαγγελματικά μέσα στον Νοέμβριο

Από Γεωργία Ντούνη
6 Νοεμβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ