Η LAP Coffee, η νεοφυής εταιρεία που ιδρύθηκε το 2023, κερδίζει γρήγορα έδαφος στη γερμανική αγορά καφέ, με 24 καταστήματα σε Βερολίνο, Αμβούργο και Μόναχο. Το σύνθημά της, «Life Among People», συνοψίζει τη φιλοσοφία της: γρήγορος, δυνατός και φθηνός καφές. Ένας καπουτσίνο κοστίζει μόλις 2,50 ευρώ, όταν σε πολλές περιοχές του Βερολίνου η τιμή φτάνει τα 6 ευρώ.
Ωστόσο, η φθηνή προσφορά δεν περνά απαρατήρητη. Παραδοσιακά καφέ αναφέρουν πτώση πωλήσεων, ενώ η κοινότητα ανησυχεί για τη μείωση της ποικιλίας και την πίεση στους μικρούς παρόχους.
Οι ιδρυτές της LAP, Ralph Hage και Tonalli Arreola, γνωστοί από τον χώρο της τεχνολογίας και των startups, έχουν προκαλέσει περαιτέρω αμφιβολίες. Η κριτική δεν περιορίζεται μόνο στο διαδίκτυο: αρκετά υποκαταστήματα της LAP έχουν δεχτεί πρόσφατα επιθέσεις με μπογιές σε διάφορες συνοικίες του Βερολίνου.
Παρά τις επικρίσεις, η εταιρεία δηλώνει ανοιχτή σε διάλογο και υπογραμμίζει ότι στόχος της είναι να ενισχύσει την καφε-σκηνή της πόλης, παρέχοντας προσιτές επιλογές σε πολυάσχολους Βερολινέζους. Τα ποτήρια της είναι 100% ανακυκλώσιμα και η εταιρεία συνεργάζεται με τις τοπικές αρχές για καλύτερη διαχείριση απορριμμάτων.
Η LAP Coffee συνεχίζει να επεκτείνεται, προκαλώντας αντιπαραθέσεις αλλά και ζήτηση, αλλάζοντας σταδιακά τον χάρτη του καφέ δρόμου στο Βερολίνο.
Τι λέει ο ιδρυτής της LAP
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της LAP, ο ίδιος εξακολουθεί να είναι ανοιχτός σε διάλογο. Ο επιχειρηματίας δήλωσε στο Euronews ότι ήθελε να πραγματοποιήσει αυτές τις συνομιλίες κυρίως για να εξηγήσει στην ομάδα πτυχές που θεωρούσε ότι είχαν παρεξηγηθεί.
«Δεν υπάρχουν μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας πίσω από το LAP, δεν στοχεύουμε σε μονοπώλιο και, το σημαντικότερο, ανταγωνιζόμαστε τις αλυσίδες και τους παρόχους κάψουλων χωρίς να θέλουμε να βλάψουμε την τοπική σκηνή του καφέ», εξήγησε ο επιχειρηματίας όταν ρωτήθηκε.
Αντιθέτως ο Hage υποστηρίζει ότι η ιδέα του LAP στην πραγματικότητα ενισχύει τη σκηνή του καφέ. Κατά τη γνώμη του, μια φθηνή και εύκολα προσβάσιμη προσφορά αυξάνει τη ζήτηση και αναζωογονεί τη σκηνή του δρόμου – με άλλα λόγια, οδηγεί στο αντίθετο από τον εκτοπισμό που φοβούνται οι επικριτές.
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία λαμβάνει υπόψη της ορισμένες επικρίσεις, για παράδειγμα όσον αφορά το περιβάλλον.
«Τα ποτήρια to-go μας ήταν πάντα κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο υλικό. Αλλά σε ορισμένες γειτονιές του Βερολίνου, απλώς δεν υπάρχουν αρκετοί κάδοι. Για το λόγο αυτό βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την BSR για να εγκαταστήσουμε επιπλέον κάδους κοντά στα καταστήματά μας», δήλωσε ο Hage στο Euronews.
Η αστυνομία επιβεβαιώνει επιθέσεις σε καφέ της LAP
Η αντίσταση κατά του LAP Coffee δεν είναι πλέον εμφανής μόνο στο διαδίκτυο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στα τέλη Οκτωβρίου, πολλά υποκαταστήματα της αλυσίδας στο Βερολίνο έγιναν στόχος επιθέσεων με χρώματα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της B.Z., βιτρίνες και προσόψεις καταστημάτων σε διάφορες συνοικίες -μεταξύ των οποίων οι Prenzlauer Berg, Mitte, Kreuzberg, Schöneberg και Kantstraße- ψεκάστηκαν με κόκκινη μπογιά.
Η αστυνομία του Βερολίνου επιβεβαίωσε τα περιστατικά αυτά. Εκπρόσωπος δήλωσε στην εφημερίδα Tagesspiegel ότι κόκκινα γκράφιτι και φυλλάδια βρέθηκαν σε συνολικά τέσσερα σημεία. Η εφημερίδα του Βερολίνου έκανε τότε προσωρινά μια σύνδεση μεταξύ του ιστολογίου κριτικής και των επιθέσεων με μπογιές στα υποκαταστήματα της LAP.
Οι διαχειριστές του ιστότοπου τόνισαν επανειλημμένα ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη για κάτι τέτοιο, αλλά επισήμαναν ότι η εκστρατεία είχε προσελκύσει την προσοχή στο θέμα της LAP.












