Ο Δήμος Αθηναίων εγκαινιάζει ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο που αφορά την κυκλοφορία και στάθμευση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), με στόχο τη βελτίωση της αστικής κινητικότητας και την προαγωγή της οδικής ασφάλειας.
Η υιοθέτηση αυτού του κανονισμού, η οποία εγκρίθηκε κατά τη διάρκεια της 33ης Τακτικής Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, αναμένεται να συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση του δημόσιου χώρου.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, επισήμανε: «Δημιουργούμε περισσότερο ελεύθερο χώρο και βάζουμε τάξη στον τομέα των πατινιών. Επικεντρωνόμαστε στη μικροκινητικότητα με σαφείς κανόνες για κάθε Δημοτική Κοινότητα. Με τις νέες διατάξεις απαγορεύουμε τη χρήση των Ε.Π.Η.Ο. στα πεζοδρόμια και σε κεντρικές περιοχές όπως γύρω από την Ακρόπολη και τους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου. Επίσης, εισάγουμε όρια ταχύτητας και δημιουργούμε 1.574 ειδικές θέσεις στάθμευσης για τα πατίνια σε 124 ζώνες».
Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, τόνισε ότι ο εν λόγω κανονισμός είναι καρπός εντατικής εργασίας από τους υπαλλήλους του Δήμου, οι οποίοι εργάστηκαν επί μήνες για την ανάπτυξη ενός πλαισίου που θα διευκολύνει τη χρήση του δημόσιου χώρου. «Η μικροκινητικότητα είναι μέρος της λύσης στα κυκλοφοριακά προβλήματα της Αθήνας», δήλωσε αναφερόμενη στην επιθυμία να δημιουργηθεί μια πόλη που λειτουργεί πιο αποτελεσματικά για όλους τους πολίτες.
Ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Δημοσίων Κοινοχρήστων Χώρων, Θωμάς Γεωργιάδης, πρόσθεσε ότι η Δημοτική Αστυνομία θα αναλάβει την εφαρμογή του κανονισμού μέσω εντατικών ελέγχων. «Με τη συνδυασμένη χρήση ψηφιακών εργαλείων και φυσικής παρουσίας, θα παρακολουθούμε την κατάσταση σε πραγματικό χρόνο και θα προβαίνουμε σε παρεμβάσεις όποτε απαιτείται», ανέφερε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της τήρησης των κανόνων προς όφελος των πεζών και της λειτουργίας της πόλης.

Οι αλλαγές για τα Ε.Π.Η.Ο. στην Αθήνα
Η νέα ρύθμιση στοχεύει στην επίλυση θεμάτων ανασφαλούς χρήσης και κακής στάθμευσης των Ε.Π.Η.Ο. Το κανονιστικό πλαίσιο περιλαμβάνει τα εξής:
1. Κυκλοφορία: Οι Ε.Π.Η.Ο. εντάσσονται στις ρυθμίσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), με ειδικές οδηγίες για επιτρεπόμενες και απαγορευμένες περιοχές. Σημαντικά σημεία περιλαμβάνουν:
– Απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης γύρω από την Ακρόπολη, σε άλση και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου.
– Όριο ταχύτητας 6 χλμ/ώρα σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως ο πεζόδρομος Κεραμεικού.
– Απαγόρευση κίνησης στα πεζοδρόμια και σε οδούς με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ/ώρα.
2. Στάθμευση: Η στάθμευση πρέπει να διασφαλίζει μια ελεύθερη δίοδο 1,5 μέτρου για τους πεζούς και απαγορεύεται σε ράμπες, διαβάσεις και κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους. Οι εταιρείες εκμίσθωσης υποχρεούνται να χρησιμοποιούν καθορισμένες ζώνες στάθμευσης.
3. Αδειοδότηση Εταιριών Ε.Π.Η.Ο.: Η αδειοδότηση για τις εταιρείες θα γίνεται μέσω αίτησης που θα αξιολογείται ετησίως, διασφαλίζοντας δίκαιες πρακτικές και αποφυγή στρεβλώσεων στον ανταγωνισμό.
4. Κυρώσεις και Έλεγχος: Ο κανονισμός περιλαμβάνει αυστηρές κυρώσεις για παραβάσεις. Παράνομα σταθμευμένα οχήματα θα απομακρύνονται, ενώ η παρακολούθηση θα γίνεται σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία και άλλες αρχές.

Με την εφαρμογή αυτού του κανονιστικού πλαισίου, ο Δήμος Αθηναίων επιδιώκει να οργανώσει τη χρήση και τη στάθμευση των Ε.Π.Η.Ο., διασφαλίζοντας μια ισότιμη χρησιμοποίηση του δημόσιου χώρου. Η ενημέρωση των πολιτών και η σήμανση των ειδικών θέσεων στάθμευσης θα συνοδεύσουν αυτή τη διαδικασία, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, ο Δήμος στοχεύει στο να συμπεριλάβει τη μικροκινητικότητα στην καθημερινότητα της πόλης, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια και την προσβασιμότητα.












