Η παραδοσιακή χειροτεχνία αποτελεί βασικό στοιχείο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας
Κονδύλι ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ ενέκρινε το υπουργείο Παιδείας ώστε να προμηθευτούν τα δημοτικά σχολεία όλης της χώρας υλικά, για υφαντική, κέντημα, πλέξιμο και κεραμική! Και όταν γίνει η προμήθεια, στα σχολεία θα φτιαχτούν μικρά εργαστήρια όπου τα μικρά παιδιά θα επιδοθούν στην εκμάθηση των παραπάνω παραδοσιακών τεχνών.
Το πρόγραμμα φέρει τον τίτλο “Πολιτιστική Παιδεία – Εργαστήρια Δημιουργίας και Χειροτεχνίας” και περιλαμβάνει τη δημιουργία ειδικών γωνιών-εργαστηρίων χειροτεχνίας σε κάθε σχολική μονάδα. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει διδασκαλία υφαντικής, κεντήματος, πλεξίματος και κεραμικής και θα εφαρμόζεται σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.
Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, η παραδοσιακή χειροτεχνία αποτελεί βασικό στοιχείο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, αλλά η μετάδοσή της στις νεότερες γενιές έχει σχεδόν εκλείψει. Το πρόγραμμα επιδιώκει να καλύψει αυτό το κενό, ευθυγραμμιζόμενο με τις προτεραιότητες της UNESCO για εκπαίδευση στην πολιτιστική ποικιλομορφία, και να ενισχύσει τη σύνδεση των μαθητών με τη δημιουργική εργασία και την πολιτιστική ταυτότητα.
Τι αναφέρει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας
Το πρόγραμμα επιδιώκει να ενισχύσει τη συστηματική εκμάθηση παραδοσιακών τεχνών και να δημιουργήσει συνθήκες που συνδυάζουν τη θεωρία με την πρακτική εξάσκηση, προάγοντας παράλληλα τη δημιουργικότητα και την πολιτιστική συνείδηση των μαθητών. Και θα προσφέρει σύμφωνα με το υπουργείο:
- Ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας, μέσω πρακτικής εξάσκησης σε υφαντική, κέντημα, πλέξιμο και κεραμική.
- Καλλιέργεια συναισθηματικής νοημοσύνης, αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης.
- Ενίσχυση παρατηρητικότητας, υπομονής και δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.
- Προώθηση ομαδικού πνεύματος και επικοινωνίας, δημιουργώντας ευκαιρίες για νέες εμπειρίες.
- Συγκέντρωση και απομάκρυνση από ψηφιακές συσκευές, όπως κινητά και tablets.
- Κατανόηση της αξίας διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω βιωματικής μάθησης.












