Ένσημα, εκκαθαριστικά και ενημερότητα γρήγορα και εύκολα
ακόμα και από το κινητό σου
Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, ο ΕΦΚΑ παρουσίασε τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα Dashboard του πολίτη και την εφαρμογή MyEFKA για κινητές συσκευές, στις οποίες ο πολίτης μπορεί να βρει συγκεντρωμένο τον ασφαλιστικό του βίο, να κάνει αιτήσεις προς τον ΕΦΚΑ, ακόμη και να λάβει τις απαραίτητες ενημερότητες.
Η πλατφόρμα συγκεντρώνει σε ένα ενιαίο περιβάλλον τις υπηρεσίες για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, συνταξιούχους και πολίτες με αναπηρία, οι οποίοι μέσω των κωδικών taxisnet μπορούν να αποκτήσουν άμεση πρόσβαση στα ψηφιοποιημένα στοιχεία που διατηρεί για αυτούς ο οργανισμός.
Ο ψηφιακός ασφαλιστικός βίος
Κατά την παρουσίαση της νέας εφαρμογής και του Dashboard, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από τον διοικητή του ΕΦΚΑ Αλέξανδρο Βαρβέρη στην ψηφιοποίηση του χαρτώου αρχείου του οργανισμού, που περιλαμβάνει περισσότερα από 53 εκατομμύρια έγγραφα.
Ήδη έχει σαρωθεί πάνω από το 65% του υλικού, με το 40% των δεδομένων να έχει εξαχθεί σε ψηφιακή μορφή. «Είναι σαν να αλλάζουμε μηχανή σε ένα αυτοκίνητο που κινείται», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβέρης αναφερόμενος στη δημιουργία και του νέου πληροφοριακού συστήματος του ΕΦΚΑ. Οι νέες υποδομές που θα ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2026 θα επιτρέψουν την περαιτέρω μείωση του χρόνου έκδοσης συντάξεων, κατεβάζοντάς τον ακόμη πιο κάτω από τις 50 ημέρες κατά μέσο όρο που εκδίδονται σήμερα.
Πάντως για την ώρα, ενώ οι χρήστες μπορούν να δουν στο κινητό τους ή στον υπολογιστή τους και να κατεβάσουν τη μέχρι τώρα ψηφιοποιημένη εικόνα του εργασιακού τους βίου, δεν μπορούν ακόμη να λάβουν μια συνολική περίληψη του χρόνου ασφάλισής τους, καθώς οι διάφοροι οργανισμοί που μπορεί να εμπλέκονται στην εργασιακή πορεία κάθε ασφαλισμένου έχουν διαφορετικό τρόπο αποτύπωσης του χρόνου, ενώ μπορεί να υπάρχουν και παράλληλες ασφαλίσεις.
Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν έχει βρεθεί ακόμη η φόρμουλα εκείνη που θα συγχωνεύσει όλες τις πληροφορίες σε μία συνδυασμένη αποτύπωση.
Άλλες λειτουργίες
Επιπλέον οι ασφαλισμένοι μπορούν να επικαιροποιούν τα στοιχεία τους, όπως για παράδειγμα τις οικογενειακές σχέσεις, αλλά και το IBAN του τραπεζικού τους λογαριασμού, κάτι που μέχρι τώρα γινόταν με την προσκόμιση δικαιολογητικών. Τώρα η υπηρεσία του ΕΦΚΑ θα είναι υποχρεωμένη να κάνει τις διασταυρώσεις, αντί να ζητά το στοιχείο από τον πολίτη.
Η εφαρμογή MyEFKA, που είναι διαθέσιμη ήδη για κινητά, προσφέρει τις ανάλογες λειτουργίες, αν και για την ώρα εμφανίζονται κάποιοι περιορισμοί, οι οποίοι όμως αναμένεται να εξαλειφθούν σταδιακά. Οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις (push notifications) στο smart phone τους, να κατεβάζουν βεβαιώσεις προϋπηρεσίας, να βρίσκουν τον ΑΜΑ τους και να εκδίδουν αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν επιπλέον τη δυνατότητα να δουν και να εξοφλήσουν τις οφειλές τους μέσω IRIS ή με κωδικό RF, ενώ σύντομα θα προστεθεί και η επιλογή προβολής ρυθμίσεων του ΚΕΑΟ. Από την πλευρά τους, οι συνταξιούχοι μπορούν να παρακολουθούν αναλυτικά τις συντάξεις τους και να εκτυπώνουν εκκαθαριστικά.
Κεραμέως: «Γίνεται η ζωή ευκολότερη»
Το κόστος υλοποίησης του Dashboard ανήλθε σε μόλις 90.000 ευρώ, αλλά εντάσσεται στο γενικότερο έργο της ψηφιακής μετάλλαξης του ΕΦΚΑ που φτάνει τα 30 εκατομμύρια.
Όπως επισήμανε η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως, μέσα από το Dashboard και την εφαρμογή MyEFKA, «γίνεται η ζωή του πολίτη ευκολότερη με λίγα κλικ», ενώ προσέθεσε ότι στις προτεραιότητες του υπουργείου βρίσκεται και η επικαιροποίηση του κανονισμού παροχών, που θα ολοκληρωθεί το προσεχές διάστημα.
Ο κ. Βαρβέρης παρομοίασε την ψηφιακή μετάβαση του ΕΦΚΑ με έναν «μαραθώνιο που αντί να κόβει ταχύτητα, την αυξάνει», με τον νέο ψηφιακό κόμβο του ΕΦΚΑ να φιλοδοξεί να φέρει τους ασφαλισμένους πιο κοντά στον οργανισμό, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και προσφέροντας πρακτικές λύσεις σε καθημερινά αιτήματα.












