Η πρόσφατη αναθεώρηση της εμπορικής πολιτικής των Ηνωμένων Πολιτειών φαίνεται να παρέχει μια μοναδική ευκαιρία για την Primark, την γνωστή αλυσίδα μόδας χαμηλού κόστους.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, η απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ να καταργήσει το καθεστώς αφορολόγητων παραγγελιών για προϊόντα αξίας κάτω των 800 δολαρίων από την Κίνα έχει δημιουργήσει αναταραχή στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, πλήττοντας ανταγωνιστές όπως η Shein και η Temu.
Η Primark, που διακρίνεται για την προσέγγισή της στην ταχεία μόδα, βλέπει αυτή τη συγκυρία ως την κατάλληλη στιγμή για να εδραιώσει τη θέση της στην αμερικανική αγορά, διατηρώντας παράλληλα το επιχειρηματικό της μοντέλο: φυσικά καταστήματα, προσιτές τιμές και απουσία υπηρεσιών κατ’ οίκον παράδοσης.
Στρατηγική ανάπτυξης στις Ηνωμένες Πολιτείες
Από το 2015, όταν η Primark άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Βοστόνη, έχει επεκταθεί σε 13 πολιτείες με συνολικά 33 καταστήματα. Σχεδιάζει να διπλασιάσει την παρουσία της στα επόμενα δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διανομή της μέσω νέων αποθηκών στην Πενσιλβάνια και τη Φλόριντα.
Η Primark, θυγατρική της Associated British Foods, επισημαίνει ότι το επιχειρηματικό της μοντέλο δεν περιλαμβάνει κατ’ οίκον αποστολές, καθώς οι σχετικές δαπάνες θα επηρεάσουν αρνητικά τα περιθώρια κέρδους. Ωστόσο, το σύστημα Click & Collect έχει ήδη αποδείξει την επιτυχία του στη Βρετανία, υποδεικνύοντας την προσαρμοστικότητα της αλυσίδας.
Αύξηση της ψηφιακής παρουσίας
Η Primark επενδύει σημαντικά στο μάρκετινγκ στην αμερικανική αγορά: σύμφωνα με την εταιρεία Sensor Tower, οι δαπάνες ψηφιακής διαφήμισης έχουν αυξηθεί κατά 175% σε μόλις έξι μήνες. Επιπλέον, οι επισκέψεις στο αμερικανικό website της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 67,9% σε σύγκριση με πέρυσι.
Ταυτόχρονα, οι ανταγωνιστές της, όπως η Shein και η Temu, έχουν περιορίσει δραστικά την διαφημιστική τους παρουσία, λόγω των νέων δασμών και της συνακόλουθης αύξησης τιμών.
Η τάση επιστροφής στα φυσικά καταστήματα
Ο αναλυτής της Bain, Άαρον Τσέρις, επισημαίνει ότι «ο άνεμος φυσάει προς τα καταστήματα». Οι Αμερικανοί καταναλωτές με χαμηλότερα εισοδήματα, που επηρεάζονται από τον πληθωρισμό, επιστρέφουν σε επιλογές που προσφέρουν καλή αξία για τα χρήματα τους. Σ’ αυτό το περιβάλλον, η Primark, με τις προσιτές τιμές και την φυσική της παρουσία, φαίνεται να έχει το πλεονέκτημα.
Η στρατηγική της Primark, που συνδυάζει την «αναλογική» προσέγγιση με έναν ψηφιακό κόσμο, μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική. Η κίνηση του Τραμπ θα μπορούσε να είναι η απρόσμενη ευκαιρία που θα την καθιερώσει ως τον επόμενο μεγάλο παίκτη στον τομέα της αμερικανικής αγοράς μόδας.












