Η Kering, η γαλλική πολυεθνική που διαχειρίζεται τη Gucci, ανακοίνωσε πρόσφατα τη συμφωνία της για την πώληση της μονάδας καλλυντικών της στη L’Oreal, έναν από τους μεγαλύτερους κολοσσούς καλλυντικών στον κόσμο, με το ποσό να αγγίζει τα 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Μέσα από αυτή τη συμφωνία, η L’Oreal θα αποκτήσει τη διάσημη σειρά αρωμάτων Creed που ανήκει στην Kering, καθώς και τα δικαιώματα ανάπτυξης αρωμάτων και προϊόντων ομορφιάς που σχετίζονται με τις ετικέτες Gucci, Bottega Veneta και Balenciaga. Για τα αρώματα Gucci, η νέα συμφωνία θα ενεργοποιηθεί το 2028 και θα έχει διάρκεια 50 χρόνια.
Αυτή η πώληση είναι ένα κρίσιμο βήμα για την Kering, καθώς στοχεύει στη μείωση του καθαρού χρέους της, το οποίο είχε φτάσει τα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ στα τέλη του Ιουνίου, προσθέτοντας 6 δισεκατομμύρια ευρώ στις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις μίσθωσης.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια στροφή στρατηγικής από τον νέο CEO του ομίλου, Λούκα ντε Μέο, μόλις δύο μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του. Αντί να συνεχίσει την πολιτική του προκατόχου του, Φρανσουά-Ανρί Πινό, που επένδυσε στην κατηγορία των καλλυντικών, η Kering επιστρέφει στις ρίζες της, εστιάζοντας εκ νέου στην κύρια δραστηριότητά της, τη μόδα.
Η Kering είχε ιδρύσει την κατηγορία καλλυντικών το 2023, ακολουθώντας την εξαγορά της Creed για 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με σκοπό να διαφοροποιήσει τις πηγές εσόδων της και να μειώσει την εξάρτησή της από την Gucci, η οποία συνεισφέρει αρκετά στην κερδοφορία του ομίλου. Παρά ταύτα, η Kering αντιμετώπισε προκλήσεις στην ανάπτυξη αυτής της επιχείρησης, σημειώνοντας λειτουργικές ζημίες ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Επιπλέον, η Gucci, η πιο αναγνωρίσιμη μάρκα του ομίλου, φαίνεται να πλήττεται από την επιβράδυνση της ζήτησης στην κρίσιμη αγορά της Κίνας, γεγονός που εντείνει την ανάγκη για ένα νέο στρατηγικό σχέδιο και προσανατολισμό.