Γράφει ο Γιώργος Αποστολόπουλος
Αντιδήμαρχος Δήμου Αθηναίων
Εσείς πιστεύετε ότι τα αίτια του τεράστιου κυκλοφοριακού προβλήματος των τελευταίων ετών είναι η αύξηση των αυτοκινήτων στο λεκανοπέδιο της Αττικής; Θεωρείτε ότι το κομφούζιο που επικρατεί στους δρόμους οφείλεται αποκλειστικά στη λανθασμένη νοοτροπία του νεοέλληνα που θέλει να παρκάρει το αυτοκίνητο στο… κρεββάτι του ή μήπως υπάρχουν λόγοι που αποκρύπτονται ενδελεχώς;
Καθώς βρίσκομαι συνεχώς στους δρόμους, θα παραθέσω μία σειρά πραγματικών αιτιών καταρρίπτοντας το Κυβερνητικό αφήγημα και αποκαλύπτοντας τα «μαύρα μυστικά» της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Τα ωράρια εργασίας. Το 13ωρο και άλλες αντίστοιχες επεκτάσεις αναγκάζουν τους εργαζομένους να κυκλοφορούν περισσότερο και παρατεταμένα. Το κομφούζιο που προκαλείται είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτούς τους νεοφιλελεύθερους πειραματισμούς.
Το προβληματικό τραμ. Είτε στην Αθήνα είτε στον Πειραιά, το τραμ σε αντίθεση με το μετρό δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα επιλύει. Η παρουσία του είναι ακόμα πιο ανώφελη σε διαδρομές όπου ήδη υπάρχει μετρό.
Το κλείσιμο και ο περιορισμός κεντρικών λεωφόρων όπως η Βασιλίσσης Όλγας και η Πανεπιστημίου. Αποτυχημένες πολιτικές επιλογές από το παρελθόν που εμμονικά επιβαρύνουν την καθημερινότητα.
Τα αρρύθμιστα φανάρια. Μολονότι η πρόοδος της AI θα έπρεπε ήδη να έχει επιλύσει αυτό το ζήτημα, η Κυβέρνηση χρησιμοποιεί την ψηφιοποίηση για παραβίαση δικαιωμάτων και όχι για κοινωνική ευημερία. Έτσι η ρύθμιση της κυκλοφορίας επαφίεται στο χάος.
Οι συνεχείς κάμερες. Ο «φόβος» της κάμερας δημιουργεί ανασφάλεια στους οδηγούς με αποτέλεσμα επιπλέον ανασχέσεις στην ταχύτητα των οχημάτων.
Οι κακοτεχνίες στις λεωφόρους. Και μόνο το γεγονός ότι στις ανισόπεδες διαβάσεις της Κηφισίας ο αριθμός των λωρίδων είναι διαφορετικός στην άνοδο από την κάθοδο αποτελεί σοβαρή ανωμαλία με συνέπειες στη συνεχή ροή.
Η προκλητική εύνοια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρά την προβληματική τους λειτουργία επιτρέπεται ασύδοτα να μπαίνουν στον δακτύλιο δυσκολεύοντας την κατάσταση.
Η αύξηση του αριθμού οχημάτων «τύπου ταξί». Εισήλθαν ανοργάνωτα στην ελληνική αγορά χωρίς να μελετηθούν οι επιπτώσεις τους στον κυκλοφοριακό φόρτο.
Ο ίδιος ο δακτύλιος. Η εφαρμογή του επηρεάζει αρνητικά όλους τους περιφερειακούς δρόμους.
Οι κακοτεχνίες και οι αυθαιρεσίες στη λεωφόρο Κηφισού. Μην ξεχνάμε ότι οι λωρίδες μειώνονται για λίγα μέτρα στην άνοδο στο ύψος της Αχαρνών και στην κάθοδο λίγο μετά την Αττική οδό. Επίσης έχουν κλειστεί προϋπάρχουσες έξοδοι με αποτέλεσμα συσσώρευση οχημάτων.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το Κυβερνητικό αφήγημα είναι διάτρητο.