Η σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) φτάνει στην τελική της ευθεία και όλα δείχνουν πως η μάχη για τον τίτλο οδηγών θα είναι υπόθεση… εσωτερική για την Toyota Gazoo Racing WRT. Μετά τον αγώνα στην Κεντρική Ευρώπη, όπου ο Κάλε Ροβάνπερα επικράτησε άνετα εκμεταλλευόμενος το λάθος του Σεμπαστιάν Οζιέ, η κατάσταση στη βαθμολογία έχει πάρει «φωτιά».
CHAMPIONS!!!
A weekend to remember for Toyota GAZOO Racing who claim the manufacturers’ title for 2025! 🏆🍾#WRC | #CER2025 🇪🇺 pic.twitter.com/0j7pEwI6AL
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) October 19, 2025
Η Toyota κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών
Ο ιαπωνικός κολοσσός εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο στους κατασκευαστές, με τρεις αγώνες να απομένουν, κερδίζοντας έτσι για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά και ένατη συνολικά. Με 11 νίκες σε 12 αγώνες, χάρη στο πανίσχυρο Yaris, η Toyota κυριάρχησε πλήρως φέτος, αφήνοντας τους αντιπάλους της χωρίς ιδιαίτερα περιθώρια αντίδρασης.
Overnight leaders after SS14 / 18 💪 Big day ahead!@KalleRovanpera @JonneHalttunen @TGR_WRC#WRC | #CER2025 🇪🇺 pic.twitter.com/0khOdP27Bl
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) October 18, 2025
Ροβάνπερα: Επιστροφή στο κυνήγι του τίτλου
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα είχε μία σταθερή και υπολογισμένη τελευταία ημέρα στον αγώνα της Κεντρικής Ευρώπης, όπου επικράτησε χωρίς σοβαρό αντίπαλο. Παρότι ξεκίνησε το Σαββατοκύριακο με μειονέκτημα στη βαθμολογία, κατάφερε να μαζέψει πολύτιμους βαθμούς και πλέον ισοβαθμεί με τον Οζιέ στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, στους 234 βαθμούς.
Οζιέ: Μάχη επιβίωσης μετά την καταστροφή
Για τον Σεμπαστιάν Οζιέ, το Σάββατο ήταν καταστροφικό. Ωστόσο, την Κυριακή έκανε αυτό που έπρεπε: πήρε το μέγιστο των 10 βαθμών, με 5 από την «Super Sunday» και 5 από την Power Stage, κρατώντας έτσι «ζωντανές» τις ελπίδες του για τον τίτλο, αν και έχασε την κορυφή της βαθμολογίας.
Έβανς: Μικρό προβάδισμα, μεγάλη πρόκληση
Ο μεγάλος κερδισμένος βαθμολογικά ήταν ο Έλφιν Έβανς, ο οποίος με τη δεύτερη θέση στον αγώνα, πέρασε στην κορυφή της βαθμολογίας με 247 βαθμούς. Διαθέτει ένα μικρό αλλά κρίσιμο προβάδισμα έναντι των Ροβάνπερα και Οζιέ, όμως για να στεφθεί πρωταθλητής θα πρέπει να κερδίσει τουλάχιστον έναν από τους τρεις αγώνες που απομένουν.
Βαθμολογία οδηγών μετά τον 12ο αγώνα:
-
Έλφιν Έβανς – 247 βαθμοί
-
Σεμπαστιάν Οζιέ – 234 βαθμοί
-
Κάλε Ροβάνπερα – 234 βαθμοί
-
Όττ Τάνακ – 197 βαθμοί
Όλα δείχνουν… Toyota
Με δεδομένο ότι οι τρεις κορυφαίοι οδηγοί ανήκουν στην ίδια ομάδα, η μάχη για τον τίτλο είναι ουσιαστικά “εσωτερική υπόθεση” της Toyota. Ο Τάνακ δύσκολα θα καταφέρει να απειλήσει, ενώ οι υπόλοιποι συμμετέχουν περισσότερο για τις επιμέρους επιδόσεις.
Με τα βλέμματα πλέον στραμμένα στους τελευταίους τρεις αγώνες, ο Έβανς κρατά ένα ελαφρύ προβάδισμα, όμως η πίεση είναι μεγάλη και η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Θα καταφέρει ο Έβανς να γράψει ιστορία;
Αν ο Ουαλός οδηγηθεί με σταθερότητα και αποφασιστικότητα, η κατάκτηση του τίτλου είναι εφικτή. Όμως με δύο παγκόσμιους πρωταθλητές να τον καταδιώκουν, τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι επόμενοι τρεις αγώνες θα είναι καθηλωτικοί.