Τρεις Χιώτισσες πλοιοκτήτριες διαμορφώνουν με δυναμισμό τη σύγχρονη ναυτιλία, συνδυάζοντας στρατηγική, τολμηρές επενδύσεις και επιχειρησιακή συνέπεια. Αυτές οι γυναίκες είναι οι πρωταγωνίστριες των εξελίξεων στον τομέα, όπως αναφέρει το newmoney.gr.
Η Σεμίραμις Παληού, διευθύνουσα σύμβουλος της Diana Shipping, προχωρά με αποφασιστικότητα στην απόκτηση της Genco Shipping, προσφέροντας ένα σημαντικό premium στους μετόχους με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρότερου ομίλου στον τομέα του ξηρού φορτίου. Εν τω μεταξύ, η Μαρία Αγγελικούση επιστρέφει στα ναυπηγεία με παραγγελίες υπερδεξαμενόπλοιων VLCC μέσω της Maran Tankers, εκμεταλλευόμενη τις αυξανόμενες τιμές ναύλων και τις γεωπολιτικές εξελίξεις στον τομέα του πετρελαίου. Από την άλλη, η Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής της Navios Partners, επιδεικνύει στρατηγική και ανθεκτικότητα, συνδυάζοντας ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα με εκσυγχρονισμό του στόλου και προσεκτικές στρατηγικές που ενδέχεται να προμηνύουν μελλοντικές εξαγορές ή ακτιβιστικές κινήσεις.
Σεμίραμις Παληού
Η Diana Shipping Inc. υπό την καθοδήγηση της κυρίας Παληού, ανακοίνωσε πρόσφατα την πρόθεσή της να εξαγοράσει όλες τις υπόλοιπες μετοχές της Genco Shipping & Trading Limited, προσφέροντας 20,60 δολάρια ανά μετοχή, συνολικά 750 εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η κίνηση έρχεται καθώς η Diana κατέχει ήδη το 14,8% του μετοχικού κεφαλαίου της Genco.
Η προσφορά θεωρείται ελκυστική, καθώς αποτιμά την Genco με σημαντικό premium σε σχέση με την πρόσφατη χρηματιστηριακή της πορεία. Το προσφερόμενο ποσό των 20,60 δολαρίων ανά μετοχή αντιπροσωπεύει:
– 15% premium σε σχέση με την τιμή κλεισίματος στις 21 Νοεμβρίου
– 21% premium από την τιμή της μετοχής στις 17 Ιουλίου, όταν η Diana ανακοίνωσε την αρχική της συμμετοχή
– 23% premium σε σχέση με τον όγκο-σταθμισμένο μέσο όρο των τελευταίων 30 και 90 ημερών
Η διοίκηση της Diana υπογραμμίζει ότι η προσφορά παρέχει μια σπάνια ευκαιρία για τους μετόχους να ρευστοποιήσουν την επένδυσή τους σε μια περίοδο αβεβαιότητας. Η κυρία Παληού δήλωσε ότι η ενσωμάτωση του στόλου της Genco θα ενισχύσει τη συνολική λειτουργική ικανότητα του ομίλου, με τη χρηματοδότηση της εξαγοράς να προέρχεται από νέο δανειακό πρόγραμμα.
Μαρία Αγγελικούση
Η Maran Tankers, η ναυτιλιακή που διευθύνει η κυρία Αγγελικούση, επιστρέφει στον τομέα των υπερδεξαμενόπλοιων VLCC, με παραγγελίες για κατασκευή τεσσάρων νέων πλοίων από τη Hanwha Ocean, αξίας 515 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια στροφή προς μεγαλύτερα πλοία, γεγονός που αντανακλά την τρέχουσα θετική αγορά.
Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία είχε εστιάσει κυρίως σε μικρότερα πλοία τύπου Suezmax, διατηρώντας ένα πρόγραμμα 11 πλοίων, περιλαμβανομένων τριών shuttle tankers με προηγμένη τεχνολογία. Το τελευταίο VLCC που παρέλαβε ήταν το «Antonis I. Angelicoussis», το πρώτο στον κόσμο που λειτουργεί με dual-fuel LNG.
Επιπλέον, η Maran Tankers έχει προχωρήσει στην ανανέωση του στόλου της, πωλώντας εννέα παλαιότερα πλοία από τον Αύγουστο του 2022, με το πιο πρόσφατο το «Maran Αntares». Σήμερα, ο στόλος της αριθμεί περίπου 40 πλοία, με τον συνολικό όγκο του ομίλου να φτάνει τα 158 πλοία, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων και φορτηγών.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο αναδιάρθρωσης της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου, με τις νέες αμερικανικές κυρώσεις να επηρεάζουν την προσφορά ρωσικού αργού και με το 35% του παγκόσμιου στόλου VLCC να είναι άνω των 16 ετών.
Αγγελική Φράγκου
Τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα της Navios Partners έχουν προσελκύσει την προσοχή των αναλυτών της Wall Street, οι οποίοι παρακολουθούν τις κινήσεις των επενδυτών. Ο Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής, ανέφερε ότι η Navios Partners ενδέχεται να γίνει στόχος μελλοντικών ακτιβιστικών εκστρατειών.
Η κυρία Φράγκου παρουσίασε εντυπωσιακά αποτελέσματα για το γ’ τρίμηνο του έτους, με EBITDA που ανήλθε σε 193,9 εκατ. δολάρια και καθαρά κέρδη 56,3 εκατ. δολάρια, ενώ για εννέα μήνες οι αριθμοί ανήλθαν σε 519,8 εκατ. δολάρια και 168 εκατ. δολάρια αντίστοιχα. Αυτά τα αποτελέσματα υποδεικνύουν μια στρατηγική προσέγγιση και καλή διαχείριση.
Η επικεφαλής της Navios Partners έχει επισημάνει τη σημασία της σταθερότητας και της διαρκούς αναβάθμισης του στόλου της, εν μέσω των προκλήσεων του κλάδου. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 171 πλοία και έχει σε εξέλιξη πρόγραμμα ναυπήγησης για οκτώ containerships με προγραμματισμένη παράδοση το 2026-2027.
Με αυτές τις στρατηγικές κινήσεις, οι τρεις Χιώτισσες πλοιοκτήτριες συνεχίζουν να αναδεικνύονται ως ηγέτες στον ναυτιλιακό τομέα και να δημιουργούν ισχυρές βάσεις για το μέλλον.












