Αναταραχές έρχονται με το νέο νόμο στην Ελλάδα, που ορίζει ότι οι οδηγοί πρέπει να ανανεώνουν το δίπλωμά τους όταν φτάνουν στην ηλικία των 33 ετών.
Το δίπλωμα δεν είναι απλά ένα έγγραφο για την οδήγηση· αποτελεί υποχρεωτικό στοιχείο για τη νόμιμη κυκλοφορία και η οδήγηση χωρίς έγκυρο δίπλωμα επισύρει αυστηρές ποινές. Η διαδικασία ανανέωσης δεν είναι εφάπαξ, καθώς κάθε δίπλωμα έχει ημερομηνία λήξης και πρέπει να ανανεώνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Στην πράξη, η ανανέωση συχνά δημιουργεί σύγχυση, αφού το πλαίσιο διαφέρει ανάλογα με την ημερομηνία έκδοσης και τον τύπο του διπλώματος.
Ανανέωση στα 15 χρόνια
Συγκεκριμένα, οι νέου τύπου ερασιτεχνικές άδειες (ΑΜ, Α1, Α2, Α, Β, Β1 και ΒΕ) χρειάζονται ανανέωση κάθε 15 χρόνια, ενώ τα παλιά χάρτινα διπλώματα πρέπει να αντικατασταθούν υποχρεωτικά έως τις 19 Ιανουαρίου 2033 σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με τα όσα όρισε η Οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, η οποία θεσπίστηκε για την καθιέρωση ενός ενιαίου πανευρωπαϊκού μοντέλου αδειών οδήγησης, όλες οι άδειες οδήγησης εκδίδονται σε μορφή πλαστικής κάρτας από τις 19 Ιανουαρίου 2013.
Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι οδηγοί που απέκτησαν για πρώτη φορά δίπλωμα μετά τον Ιανουάριο του 2013, όταν δηλαδή ήταν 18 ετών, και το δίπλωμα έχει την μορφή κάρτας, θα πρέπει να προχωρήσουν σε ανανέωση της άδειάς τους το 2028, όταν θα συμπληρώσουν το 33ο έτος της ηλικίας τους.
Αρά, όσοι το 2028 κλείσουν τα 33α τους έτη, θα πρέπει να προχωρήσουν σε ανανέωση του διπλώματος τους.












