Έντονη παρουσία φυτοπλαγκτού έχει επανεμφανιστεί στον Θερμαϊκό Κόλπο, προκαλώντας δυσάρεστη οσμή και αλλοιώνοντας την εικόνα της παραλίας της Θεσσαλονίκης, από το ύψος του Ναυτικού Ομίλου έως το Μέγαρο Μουσικής.
Το φαινόμενο, γνωστό ως ευτροφισμός ή «ερυθρά παλίρροια», έχει καλύψει τμήματα της επιφάνειας της θάλασσας με καφέ, παχύρρευστη μάζα, η οποία γίνεται ιδιαίτερα αισθητή σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες, προκαλώντας δυσφορία σε κατοίκους και επισκέπτες.
Σύμφωνα με επιστημονικές εκτιμήσεις, η έξαρση οφείλεται στην αυξημένη συγκέντρωση θρεπτικών συστατικών όπως άζωτο και φώσφορος, που καταλήγουν στον κόλπο μέσω αστικών λυμάτων και γεωργικών λιπασμάτων, ευνοώντας την υπερβολική ανάπτυξη μικροοργανισμών.
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση απομάκρυνσης του φαινομένου από το αντιρρυπαντικό σκάφος «Αλκίππη», το οποίο πραγματοποιεί επιφανειακό καθαρισμό του παραλιακού μετώπου, με στόχο τον περιορισμό της ρύπανσης.
Ωστόσο, όπως σημειώνεται, το πρόβλημα επανεμφανίζεται περιοδικά κάθε χρόνο, ενώ οι προσπάθειες αντιμετώπισης συχνά επηρεάζονται από ζητήματα χρηματοδότησης και συντήρησης των επιχειρήσεων καθαρισμού, ειδικά ενόψει της θερινής περιόδου που η τουριστική και αστική πίεση αυξάνεται.
















