Η νέα έκθεση της Μπιάνκα Σενσόρι, συζύγου του Κάνιε Γουέστ, έχει βάλει φωτιά στη Νότια Κορέα και στα social media, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις για το περιεχόμενό της. Η 30χρονη αρχιτέκτονας παρουσίασε το πολυαναμενόμενο πρότζεκτ της BIO POP (THE ORIGIN), το οποίο περιλαμβάνει γυναίκες σε προκλητικές στάσεις, «ανθρώπινα έπιπλα» σχεδιασμένα από την ίδια και μασκοφόρες σωσίες.

Στο Instagram, η Σενσόρι μοιράστηκε φωτογραφίες που δείχνουν, μεταξύ άλλων, μια γυναίκα γονατισμένη να σχηματίζει ένα κάθισμα, προκαλώντας κύμα έντονων αντιδράσεων. Οι ακόλουθοί της χαρακτήρισαν το έργο «διαταραγμένο» και αμφισβήτησαν την καλλιτεχνική του αξία. Κάποιοι πήγαν ακόμα παραπέρα, αναρωτώμενοι: «Οι γυναίκες ως σεξουαλικά αντικείμενα; Τότε γιατί να μην γίνουν και οι άντρες αντικείμενα;».

Η συζήτηση δεν περιορίστηκε μόνο στην ηθική διάσταση. Ορισμένοι κατηγόρησαν τη Σενσόρι ότι αντλεί έντονη έμπνευση από άλλους καλλιτέχνες, όπως ο Βρετανός γλύπτης Άλεν Τζόουνς ή οι Άννα Ούντενμπεργκ και Βανέσα Μπίκροφτ. Παράλληλα, άλλοι σημείωσαν ότι η καλλιτεχνική επιρροή δεν είναι απαραίτητα κακή, εκφράζοντας την ελπίδα ότι η Σενσόρι θα καταφέρει να διαμορφώσει τη δική της μοναδική καλλιτεχνική ταυτότητα.

Μια έκθεση που μοιάζει με πρόκληση προς τα όρια της τέχνης, προκαλεί αντιδράσεις και συζητήσεις για την ηθική της αντικειμενοποίησης, θέτοντας ερωτήματα για το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η σύγχρονη καλλιτεχνική ελευθερία.













