Η αγάπη των ακροατών για τη χριστουγεννιάτικη μουσική είναι πιο έντονη από ποτέ, με αποτέλεσμα μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου, 20 από τα 25 κορυφαία κομμάτια στο Spotify των ΗΠΑ να είναι εορταστικά. Οι μοναδικές εξαιρέσεις είναι γνωστά κομμάτια όπως το «The Fate of Ophelia» της Τέιλορ Σουίφτ και το «Golden» από την ταινία του Netflix «KPop Demon Hunters».
Ο Ματ Μπέιλι, ιδρυτής της μουσικής αναλυτικής εταιρείας Hit Momentum, τόνισε ότι οι άνθρωποι συχνά επιστρέφουν σε γνωστές μελωδίες όταν βιώνουν στρες. «Οι εορταστικές παραδόσεις, και ειδικά η μουσική, μας προσφέρουν μια συναισθηματική στήριξη σε καιρούς δύσκολους, όπως αυτοί που ζούμε σήμερα με την οικονομική αβεβαιότητα και τις πολιτικές κρίσεις», δήλωσε στην Wall Street Journal. Έκανε μάλιστα αναφορά στην αύξηση της χριστουγεννιάτικης μουσικής κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, υπογραμμίζοντας πόσο σημαντική είναι αυτή η τάση για τους ακροατές.
Η κυριαρχία των χριστουγεννιάτικων κομματιών δείχνει επίσης μια σπάνια στιγμή μουσικής ομοιογένειας. Παρά την ποικιλία των υπηρεσιών streaming και των κοινωνικών δικτύων, πολλοί ακροατές φαίνεται να απολαμβάνουν τα ίδια εορταστικά κομμάτια. Η Ταλία Κρέινς, υπεύθυνη σύνταξης στο Spotify για τις λίστες αναπαραγωγής των Χριστουγέννων στη Βόρεια Αμερική, σημείωσε ότι η μουσική αυτή «δημιουργεί ένα αίσθημα συλλογικότητας και ευφορίας».
Στην κορυφή των εορταστικών διαγραμμάτων βρίσκονται γνωστά κομμάτια: ο κλασικός ύμνος της Μαράια Κάρεϊ «All I Want for Christmas Is You», το ενορχηστρωμένο country κομμάτι της Μπρέντα Λι «Rockin’ Around the Christmas Tree» και το μελαγχολικό «Last Christmas» των Wham!. Ανάμεσα στους παλαιότερους καλλιτέχνες, ξεχωρίζουν κομμάτια της δεκαετίας του 2010, όπως το «Santa Tell Me» της Αριάνα Γκράντε και το «Mistletoe» του Τζάστιν Μπίμπερ. «Είναι εκπληκτικό πόσοι άνθρωποι απολαμβάνουν χριστουγεννιάτικη μουσική ακόμα και το καλοκαίρι», ανέφερε η Κρέινς.
Το Spotify παρατήρησε ότι οι ακροατές αρχίζουν να στρέφονται στα εορταστικά κομμάτια από την 1η Σεπτεμβρίου, με τη δραστηριότητα να ενισχύεται και πάλι τον Οκτώβριο, όταν οι δημιουργίες χριστουγεννιάτικων playlists στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 60% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Για πολλούς, ο Νοέμβριος σημαίνει «μόνο χριστουγεννιάτικη μουσική όλη μέρα».
Οι καλλιτέχνες συμμετέχουν ενεργά στο πνεύμα των εορτών, καθώς τα χριστουγεννιάτικα κομμάτια προσφέρουν μια ευχάριστη εμπειρία στη συγγραφή και δεν αντιμετωπίζονται με την ίδια κριτική όπως άλλες μουσικές κυκλοφορίες. Ο μουσικός διευθυντής Τζόναθαν Ντάνιελ, που συνεργάζεται με καλλιτέχνες όπως οι Sia, Train και Fall Out Boy, επιβεβαίωσε ότι οι ακροατές δείχνουν μεγαλύτερη ανοχή στη χριστουγεννιάτικη μουσική.
Γύρω από τις γιορτές, οι ακροατές είναι πιο ανοιχτοί σε διαφορετικά μουσικά είδη. Το συγκρότημα Pentatonix, για παράδειγμα, έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 9 εκατομμύρια χριστουγεννιάτικα άλμπουμ στην Αμερική. Η Laufey, με τις επιρροές της από τη bossa nova και τη φωνητική τζαζ των 50s, έχει κερδίσει δημοτικότητα με τη δική της εκδοχή του «Winter Wonderland», η οποία συγκεντρώνει περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια streams καθημερινά στο Spotify.
Ο θρύλος των Χριστουγέννων, Μπινγκ Κρόσμπι, συγκεντρώνει το 70% των ετήσιων streams του τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με τον Άνταμ Λόουενμπεργκ, επικεφαλής μάρκετινγκ στην Primary Wave Music. Η οικογένεια του Κρόσμπι συνεργάζεται με την εταιρεία για να προσεγγίσει νέους ακροατές, με αποτέλεσμα την πρόσφατη κυκλοφορία του «Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!» με φωνητικά από τη Λέινι Ουίλσον. Πέρυσι, ο V από το συγκρότημα BTS ερμήνευσε το «White Christmas» του Κρόσμπι.
Παρά τις δυσκολίες, οι καλλιτέχνες επιμένουν να δημιουργούν νέες χριστουγεννιάτικες κυκλοφορίες. Ο Ντάνιελ ανέφερε την επιτυχία του «Everyday Is Christmas», το οποίο συγκεντρώνει σχεδόν 8 εκατομμύρια streams την ημέρα, χαρακτηρίζοντας το «ένα μικρό ATM». Έτσι, η χριστουγεννιάτικη μουσική συνεχίζει να κρατά ζωντανές τις εορταστικές παραδόσεις και να αγγίζει τις καρδιές των ακροατών κάθε χρόνο.












