Τα μεγάλα έργα υποδομής αλλάζουν σταδιακά το τοπίο της χώρας, προσφέροντας κρίσιμες αναπροσαρμογές στην κινητικότητα και την παραγωγική ικανότητα, ενώ διαμορφώνουν αποφασιστικά το αναπτυξιακό μέλλον της χώρας.
Με επενδύσεις σε μεταφορές, ενέργεια, ύδρευση και ψηφιακή υποδομή, όπως γράφει η Ρεγγίνα Σαβούρδου στην εφημερίδα «Political», ενισχύεται η παραγωγική δομή της οικονομίας. Η υλοποίησή τους δημιουργεί σημαντικό αριθμό άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας, τονώνει την τοπική επιχειρηματικότητα και προσελκύει ιδιωτικές και ξένες επενδύσεις. Σε εθνικό επίπεδο, ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα, διευκολύνεται η διασύνδεση των περιφερειών και στηρίζονται κρίσιμοι κλάδοι, όπως ο τουρισμός, οι εξαγωγές και η βιομηχανία.
Πάτρα – Πύργος
Διπλή γιορτή για τους Πατρινούς στις 30 Νοεμβρίου φέτος, καθώς παραδίδονται τα τελευταία 10 χλμ. στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργο, ανήμερα την εορτή του πολιούχου της πόλης, Αποστόλου Ανδρέα. Την 1η Αυγούστου παραδόθηκε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, μήκους 65 χλμ., από τα συνολικά 74,8 χλμ. και συγκεκριμένα το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, κοντά στην Πάτρα.

Τα υπόλοιπα 10 χλμ. αφορούν το τμήμα του πιο σύνθετου κομματιού του άξονα που ξεκινά λίγο έξω από την Πάτρα στο Μιντιλόγλι και φτάνει μέχρι τον Αλισσό, όπου και ολοκληρώνεται ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου και θα συνδεθεί με το κομμάτι των 65 χιλιομέτρων.
Η μετεξέλιξη της παλαιάς οδού σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο θα προσφέρει στους πολίτες-χρήστες του δρόμου ασφάλεια σε μια διαδρομή με ισχυρό οικονομικό και κοινωνικό πρόσημο.
Ε65
Στο 90% βρίσκεται η κατασκευαστική πρόοδος των εργασιών στο βόρειο τμήμα του Ε65 (Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός), το οποίο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026.

Αυτό το έργο είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των οδηγών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.
ΒΟΑΚ
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη, έργο δημοσίου χαρακτήρα που προωθεί άμεσα την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα στην ανατολική Κρήτη. Παράλληλα, το τμήμα Νεάπολη – Χερσόνησος προωθείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σηματοδοτώντας τη μετατόπιση προς εναλλακτικά χρηματοδοτικά μοντέλα που επιταχύνουν την υλοποίηση χωρίς απορρόφηση αποκλειστικής δημόσιας χρηματοδότησης.

Η πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης για το μεγάλο τμήμα Ηράκλειο – Χανιά αποτελεί κομβικό βήμα για τη διασύνδεση των δυο μεγαλύτερων πόλεων του νησιού, με άμεσα οφέλη στην οικονομική δραστηριότητα, τον τουρισμό και τα logistics. Τέλος, η επιδίωξη ενεργοποίησης της προαίρεσης για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος δείχνει τη βούληση για ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ προς τα δυτικά, εξασφαλίζοντας συνεκτική οδική αρτηρία σε όλη την Κρήτη. Συνολικά, ο συνδυασμός δημόσιων έργων και ΣΔΙΤ, μαζί με τις πρόσφατες συμβάσεις και τις σχεδιαζόμενες προαποφάσεις, επιταχύνει την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, ενισχύει την ασφάλεια, μειώνει τους χρόνους μετακίνησης και δημιουργεί δομές που θα στηρίξουν τη μακροχρόνια οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή του νησιού.
Flyover
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το Flyover, ένα έργο που φιλοδοξεί να δώσει την πολυπόθητη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Περιφερειακού, με την παράδοσή του να υπολογίζεται τον Μάιο του 2027.

Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά
Πριν από λίγες ημέρες προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον Τριπλό Κόμβο στον Σκαραμαγκά, ένα έργο που θα αποσυμφορήσει βασικούς άξονες του Λεκανοπεδίου, αποτρέποντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από τον αστικό ιστό.













