Άκρως συγκρουσιακό είναι το πολιτικό σκηνικό μετά την άφιξη των νέων δικογραφιών που εμπλέκουν νυν και πρώην βουλευτές της ΝΔ στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, ενώ βρίσκεται ήδη σε αναμονή η συζήτηση για τις υποκλοπές.

Όπως αναφέρει ο Αντώνης Ι. Αντωνόπουλος στο ρεπορτάζ του για την εφημερίδα «Political», o Νίκος Ανδρουλάκης θεωρεί ότι η παρούσα συγκυρία είναι ιδανική για να αναδειχθεί το ΠΑΣΟΚ σε έναν εναλλακτικό και αξιόπιστο πόλο διακυβέρνησης. Έτσι, χθες μιλώντας σε άτυπη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρχει ενότητα, ενώ νωρίτερα στην Ολομέλεια εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση, μίλησε για «παρακράτος» και την κατηγόρησε ότι «απαξίωσε, παραβίασε και ευτέλισε θεσμούς, κανονισμούς και το Κοινοβούλιο».

«Να φυσήξει άνεμος αλλαγής»

Αναφορικά με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, έκανε λόγο για «σκάνδαλο διαφθοράς και πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης» και σχολίασε ότι η ύπαρξη προσώπων μόνο από το κόμμα της ΝΔ στη δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας δείχνει ότι το σκάνδαλο δεν είναι διακομματικό αλλά της κυβέρνησης. «Κάνατε την Ελλάδα παράδειγμα ευρωπαϊκό. Αλλά προς αποφυγή. Με εσάς, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που τον ανασχηματισμό τον ανακοινώνει η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία», είπε χαρακτηριστικά και ζήτησε προσφυγή στις κάλπες: «Εκλογές να τελειώνουμε. Να φυσήξει άνεμος αλλαγής, σεβασμός δικαιωμάτων».

Από τη χθεσινή του παρέμβαση ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν παρέλειψε να κατηγορήσει την κυβέρνηση για τη μη διεξαγωγή της προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για το κράτος δικαίου, την οποία είχε ζητήσει στις αρχές Μαρτίου, κάνοντας λόγο για ένα «αδίστακτο, κλειστό και επικίνδυνο σύστημα» της κυβέρνησης, που λειτουργεί ως παρακράτος.

Άμεση ήταν η απάντηση της κυβερνητικής πτέρυγας με τον αντιπρόεδρο Κωστή Χατζηδάκη να απαντά στο ίδιο ύφος στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. «Σας άκουσα να ζητάτε εκλογές. Το είπατε λίγο πριν το Πάσχα και μου θυμίσατε την ιστορία με το αρνί που ζητά να έρθει νωρίτερα το Πάσχα. Εδώ είμαστε. Καμιά φορά τα αιτήματα γίνονται αποδεκτά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης για να προσθέσει πως το σχέδιο του κ. Ανδρουλάκη είναι «να κάνετε κυβέρνηση ηττημένων με Τσίπρα και Κωνσταντοπούλου. Αυτά τα σενάρια κυκλοφορούσαν και στις εκλογές του 2023 και δεν πήγαν πολύ καλά».

Εντούτοις αξίζει να σημειωθεί η χαμηλών τόνων αναφορά του κ. Χατζηδάκη στον ΟΠΕΚΕΠΕ, χαρακτηρίζοντας τη νέα εξέλιξη ως «δυσάρεστη υπόθεση». Και συμπληρώνοντας πως «οι δικογραφίες θα πρέπει να μελετηθούν για όλα τα πρόσωπα προσεκτικά και να βγάλουμε όλοι συμπεράσματα. Να σας θυμίσω ότι, ειδικά για τις ασυλίες, με πρωτοβουλία της ΝΔ στην αναθεώρηση άλλαξε το άρθρο 62 ώστε να είναι υποχρεωτική η άρση ασυλιών σε περίπτωση που βουλευτές ελέγχονται για πράξεις που δεν αφορούν τα κοινοβουλευτικά τους καθήκοντα».

Υπενθυμίζοντας ότι η έρευνα για τον ΟΠΕΚΕΠΕ ξεκίνησε από τις ελληνικές Αρχές και στην πορεία ενεπλάκη η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, απευθύνθηκε στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ: «Εάν τάχα ίσχυαν όσα είπε ο Ανδρουλάκης για παρακράτος, πώς το παρακράτος επέτρεψε την έρευνα εναντίον του εαυτού του; Κάτι παραλείπεται σε όλο αυτό το εγχείρημα. Ήδη ένας δικός σας κουμπάρος, κ. Ανδρουλάκη, έχει προφυλακιστεί για το θέμα».

Ο κ. Ανδρουλάκης σήκωσε το γάντι και ανέφερε με έμφαση πως το ΠΑΣΟΚ όχι μόνο δεν θα συγκυβερνήσει με τη ΝΔ «αλλά θα γκρεμίσουμε το παρακράτος Μητσοτάκη. Αυτή είναι η διαφορά μας. Ουδέποτε οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και η ηγεσία του θα είχαν δεχθεί αυτά που δέχεστε εσείς: διαφθορά, ατιμωρησία και παρακρατικές πρακτικές».

Ηχηρή παρέμβαση Σαμαρά

Εντωμεταξύ, η κυβέρνηση δέχθηκε ισχυρά πυρά και από τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά που εξαπέλυσε σκληρή επίθεση στο κόμμα με το οποίο κυβέρνησε τη χώρα. Σχολιάζοντας τη νέα δικογραφία του ΟΠΕΚΕΠΕ, ισχυρίστηκε ότι «η ΝΔ μεταλλάχθηκε σε ένα κόμμα ασπόνδυλο, σε ένα κόμμα που έχει φθαρεί σε όλα τα επίπεδα».

Δεν στάθηκε όμως εκεί. Ανέβασε και άλλο τους τόνους λέγοντας: «Δεν σας μιλάει ο Σαμαράς, ούτε είναι καταγγελίες άλλων πολιτικών. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ προέκυψε από την Ευρώπη. Είναι η Ευρωπαία εισαγγελέας που ερεύνησε και διαπιστώνει το σκάνδαλο. Και δεν μπορεί να “είμαστε Ευρώπη” αλά καρτ! Ή “είμαστε Ευρώπη” σε όλα και για όλους ή δεν είμαστε», ανέφερε, προσθέτοντας ότι το κόμμα «κινδυνεύει να καταστεί αποσυνάγωγο».

Τέλος, σημείωσε πως «με όλα αυτά, ένα ιστορικό κόμμα της κεντροδεξιάς παράταξης, το οποίο επί δεκαετίες ταυτιζόταν με το δημοκρατικό ήθος, την τιμιότητα, την αξιοσύνη, κινδυνεύει να καταστεί αποσυνάγωγο. Κι αυτό είναι θλιβερό για τις εκατοντάδες χιλιάδες αγνούς Νεοδημοκράτες, που ντρέπονται για το σημερινό κατάντημα».

Ο κ. Σαμαράς όμως απηύθυνε και ένα ερώτημα στον πρωθυπουργό για το θέμα των υποκλοπών, ρωτώντας αν έχει διαταχτεί έρευνα από κρατική υπηρεσία για τους λόγους παρακολούθησης του τηλεφώνου του. «Και πώς το κατάφεραν αυτό οι “ιδιώτες”, κάτω από τη μύτη ενός ολόκληρου κράτους; Φαντάζομαι ότι έχετε διατάξει κάποια σχετική έρευνα. Θα περιμένω την απάντηση», ανέφερε χαρακτηριστικά

Τέλος, έκκληση προς τα προοδευτικά κόμματα να καταθέσουν «από κοινού και άμεσα» πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης απηύθυνε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος κατά την παρέμβασή του στην Ολομέλεια.