Με πρωτοβουλία του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, όλοι οι θεσμικοί παράγοντες της πόλης ένωσαν τις δυνάμεις τους, προκειμένου να διεκδικήσουν την ανατροπή της απόφασης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη μεταφορά του Ναυτοδικείου στην περιοχή του Ρουφ. Στη σύσκεψη που συμμετείχαν βουλευτές, αυτοδιοικητικά στελέχη και εκπρόσωποι θεσμικών φορέων της πόλης, αποδείχθηκε πως υπάρχει ομοφωνία στο αίτημα για την παραμονή του Ναυτοδικείου στον Πειραιά. Ακολούθησε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου όλες οι παρατάξεις εξέφρασαν τον κοινό προβληματισμό τους για το ενδεχόμενο απομάκρυνσης του Ναυτοδικείου από τον φυσικό και ιστορικό του χώρο, ενώ υπογραμμίστηκε η άρρηκτη σύνδεσή του με τον Πειραιά, το λιμάνι, τη ναυτιλία και τη νησιωτικότητα. Παράλληλα, συμφωνήθηκε η ανάγκη ανάληψης συντονισμένων θεσμικών πρωτοβουλιών για την αποτροπή της μετακίνησής του. Στη συνέχεια, το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα υπέρ της παραμονής του Ναυτοδικείου στην πόλη, το οποίο συνυπέγραψαν και οι συμμετέχοντες στην ευρεία θεσμική σύσκεψη.
Συγκεκριμένα, στο ψήφισμα υπογραμμίζεται: «Το Ναυτοδικείο Πειραιά, με την ιδιαίτερη ιστορία και τη σύνδεσή του με την πόλη, το λιμάνι και τη νησιωτικότητα, δεν πρέπει να μετακινηθεί από την πόλη του Πειραιά. Η διατήρηση της λειτουργίας του ιστορικού κτιρίου του Ναυτοδικείου Πειραιά ως δικαστηρίου υπερτερεί.
Η παραμονή του Ναυτοδικείου Πειραιά με νέα διευρυμένη αρμοδιότητα στην έδρα του στην πόλη του Πειραιά είναι προς όφελος της δικαιοσύνης και τονίζει τη σύνδεσή του με τη Ναυτιλία, το Πολεμικό Ναυτικό και το Λιμενικό Σώμα».
Σημειώνεται πως ταυτόχρονα ζητήθηκε συνάντηση της Επιτροπής Πόλης με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια, ώστε να συζητηθεί το μείζον αυτό θέμα.
Αναφερόμενος στο ιστορικό της συγκεκριμένης απόφασης ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης εξήγησε: «Πρόθεση της κυβέρνησης και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι να καταργηθούν τα Ναυτοδικεία ανά τη χώρα και να συγκεντρωθούν όλες οι σχετικές δομές στο Ρουφ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των Ιωαννίνων, των Χανίων, της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, σε επικοινωνία που είχαμε, ανέφερε ως επιχείρημα το μεγάλο αριθμητικό προσωπικό στο Ναυτοδικείο Πειραιά σε σχέση με τον περιορισμένο όγκο υποθέσεων, καθώς και την ανάγκη αξιοποίησης του ακινήτου».
Στη συνέχεια ο κ. Μώραλης ξεκαθάρισε τη θέση που εκφράζει τόσο το Δημοτικό Συμβούλιο όσο και οι φορείς της πόλης τονίζοντας: «Είναι κοινή βούληση της πόλης, το Ναυτοδικείο πρέπει να παραμείνει στον Πειραιά, στον φυσικό και ιστορικό του χώρο. Προτείνουμε, εφόσον καταργηθούν τα Ναυτοδικεία Ιωαννίνων, Χανίων και Θεσσαλονίκης, οι αρμοδιότητές τους να μεταφερθούν στον Πειραιά, ώστε το Ναυτοδικείο της πόλης να αποκτήσει διευρυμένες αρμοδιότητες και αυξημένο αντικείμενο, παραμένοντας ένας ιστορικός θεσμός άρρηκτα συνδεδεμένος με την ταυτότητα του μεγάλου λιμανιού από το 1861. Ο Πειραιάς δεν μπορεί και δεν πρέπει να απολέσει έναν θεσμό που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ταυτότητά του».
















