Σε φάση βαθιάς αναδιάταξης, με επενδύσεις δισεκατομμυρίων, τεχνολογικά άλματα και στρατηγικές που προμηνύουν μια «επόμενη μέρα» χωρίς καμία ομοιότητα με το παρελθόν, εισέρχεται ο ελληνικός τηλεπικοινωνιακός χάρτης. Σε αυτό το περιβάλλον επιτάχυνσης, όπως γράφει ο Κώστας Νούσης στην εφημερίδα «Political», οι τρεις ισχυρότεροι παίκτες της αγοράς -ΟΤΕ, Nova και Vodafone- εμφανίζονται αποφασισμένοι να δώσουν νέα μορφή στην ψηφιακή Ελλάδα της επόμενης δεκαετίας. Fiber To The Home (FTTH – Οπτική Ίνα μέχρι το Σπίτι), 5G και τεχνητή νοημοσύνη αποτελούν τον κοινό παρανομαστή, με κάθε πάροχο να αναπτύσσει τη δική του διαδρομή προς ένα υπερ-συνδεδεμένο μέλλον. Στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται για τη χώρα μας, οι τρεις πάροχοι δείχνουν αποφασισμένοι να πρωταγωνιστήσουν.
ΟΤΕ: Τα δίκτυα ως εθνική υποδομή και το μεγάλο άλμα σε FTTH & 5G SA
Με περισσότερα από 2 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις ήδη συνδεδεμένα με FTTH, ο Όμιλος ΟΤΕ ανεβάζει τον πήχη στα 3,5 εκατ. μέχρι το 2030, αναλαμβάνοντας πλήρως και το έργο UFBB. Στο 5G SA, το μοναδικό εμπορικά διαθέσιμο στην Ελλάδα, ο ΟΤΕ εμφανίζει πλέον 75% πληθυσμιακή κάλυψη, ανοίγοντας τον δρόμο για network slicing, επαγγελματικές λύσεις και υπηρεσίες όπως το COSMOTE 5G WIFI. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στο InfoCom World 2025, υπογράμμισε ότι τα δίκτυα δεν είναι μόνο επένδυση, αλλά είναι θέμα εθνικής σημασίας και ο ΟΤΕ, όπως σημείωσε, σηκώνει μεγάλο μέρος αυτού του βάρους. Όσο για την τεχνητή νοημοσύνη, ο επικεφαλής του ΟΤΕ ξεκαθάρισε πως καμία εταιρεία δεν πρέπει να μείνει πίσω: το Magenta AI και η μακρόχρονη επένδυση του Ομίλου σε ΑΙ αποτυπώνουν μια στρατηγική πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού.
NOVA: Customer-centric στρατηγική και ταχεία επέκταση σε 5G+ και FTTH
Από την πλευρά του, ο CEO της Nova, Γιώργος Λάμπρου, από το ίδιο βήμα, παρουσίασε μια στρατηγική με επίκεντρο τον πελάτη. Με πληθυσμιακή κάλυψη 95% στο 5G και ταχύτατη ανάπτυξη στο 5G+ (C-band), η Nova στοχεύει σε 80% κάλυψη εντός τριετίας. Παράλληλα, τρέχει ήδη εφαρμογές 5G SA σε private networks και FWA, με έργα σε Πανεπιστήμιο Πατρών και Θεαγένειο. Στο FTTH, η υιοθέτηση παραμένει χαμηλότερη της διαθεσιμότητας, γεγονός που ο κ. Λάμπρου αποδίδει σε ελλιπή ενημέρωση και τιμολογιακές στρεβλώσεις. Το δίκτυο της United Fiber έχει φτάσει τα 800.000 homes passed και επισπεύδει τις κάθετες υλοποιήσεις για ταχύτερες ενεργοποιήσεις. Στο μέτωπο του φάσματος, ο CEO της Nova ξεκαθάρισε ότι μια επιτυχημένη δημοπράτηση δεν μετριέται με δημοσιονομικούς όρους, αλλά με επάρκεια, ισορροπία και σταθερότητα. Η Nova, τόνισε, επενδύει παράλληλα σε ICT και AI, με έργα όπως τα Smart Forest να δείχνουν τον δρόμο σε πράσινες και «έξυπνες» υποδομές.
Vodafone: Υποθαλάσσια καλώδια, cloud και η νέα γεωστρατηγική διάσταση
Στο στρατηγικό της αφήγημα και επενδυτικό πλάνο 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2029, η Vodafone ενισχύει όχι μόνο σταθερή και κινητή τηλεφωνία, αλλά και διεθνείς διασυνδέσεις και υποθαλάσσια καλώδια. Ο Αχιλλέας Κανάρης της Vodafone ανέδειξε την αναβάθμιση της Ελλάδας ως περιφερειακού κόμβου δεδομένων και μίλησε στο InfoCom για την πρόοδο των επενδύσεων. Στο 5G, η Vodafone αγγίζει 95% κάλυψη σε 249 πόλεις και 71 νησιά, ενώ στο FTTH στοχεύει στις 850.000 γραμμές, το 2027. Ο κ. Κανάρης στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη για σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο, επισημαίνοντας ότι οι μεγάλες επενδύσεις απαιτούν προβλεψιμότητα και ευρωπαϊκή εναρμόνιση. Το Vodafone Business καταγράφει άνοδο άνω του 30% σε ICT/IoT, καθώς οι επιχειρήσεις αναζητούν λύσεις cloud, κυβερνοασφάλειας και τεχνητής νοημοσύνης.












