Να στηρίξουν τις προτάσεις του για μια τολμηρή, καινοτόμα μεταρρύθμιση που θα οδηγεί στην καθιέρωση ενός σύγχρονου μοντέλου διακυβέρνησης, βασισμένου στην αποκέντρωση, στη σαφήνεια και στην αποτελεσματικότητα, καλεί την κυβέρνηση και όλα τα κόμματα το δημοτικό στου Δήμου Αθηναίων, σε ψήφισμα που έλαβε ενόψει της κατάθεσης στη Βουλή τού νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Την εισήγηση έκανε ο ίδιος ο δήμαρχος Χάρης Δούκας, ο οποίος ζήτησε ένα μοντέλο που θα διασφαλίζει μεγαλύτερη διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων και θα βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών μέσω πιο αποδοτικών υπηρεσιών. «Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών, παρότι κάνει ένα νομοτεχνικό νοικοκύρεμα, καθώς κωδικοποιεί περί τα 1.000 νομικά κείμενα που διέπουν σήμερα τη λειτουργία των δήμων, βρίσκεται μακριά από τα πάγια αιτήματα των αιρετών», σημειώνεται στο ψήφισμα που πέρασε κατά πλειοψηφία. Ταυτόχρονα, το δημοτικό συμβούλιο εκφράζει τις διαφωνίες του με τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου που, όπως τονίζει, κινείται σε λάθος κατεύθυνση.
Μάλιστα, για να μπορεί να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος ζητά μεταξύ άλλων την απόσυρση του άρθρου 730, σύμφωνα με το οποίο υπηρεσιακοί παράγοντες των υπουργείων Εσωτερικών και Οικονομικών θα ρυθμίζουν στις δικαστικές αίθουσες, κόντρα στις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων, τον αριθμό των εργαζομένων στους δήμους. Ακόμη, ζητείται η κατάργηση του σημερινού συστήματος εποπτείας των ΟΤΑ από τις αποκεντρωμένες διοικήσεις, που συχνά ακυρώνουν αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων.
















