Ο διάλογος Δένδια-Σαμαρά για το νέο κόμμα – Ο άκαρδος Νικολιός και το «τηγάνισμα» του Κύρτσου – Το ευρωπαϊκό «κοτοπουλάδικο» και ο μεταρρυθμιστής υπουργός-γκουρμέ


Καλή σας ημέρα!
-
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 1: Η «χειροποίητη» ομιλία του Κυριάκου με το «γαλάζιο»… αλεξίσφαιρο
Δεν θα μπω απευθείας στα όσα είπαν χθες οι βουλευτές στην ήρεμη (θα τη χαρακτήριζα) συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, όπου τελικά στηρίχτηκε σχεδόν από όλους το επιτελικό κράτος που είχε βρεθεί στο… στόχαστρο. Ο λόγος είναι ότι θα σας δώσω μια inside πληροφορία από την εσωτερική πηγή μου, ώστε να σας βάλω από νωρίς στο κλίμα για το πώς εξελίχθηκε η διαδικασία. Παίρνοντας βαθιά ανάσα, θα σας πω καταρχάς ότι για τους μυημένους στα νεοδημοκρατικά, μία από τις πιο κομβικές παρεμβάσεις που έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν η αναφορά στις δικογραφίες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Έμαθα, λοιπόν, ότι το συγκεκριμένο σημείο ο πρωθυπουργός το επιμελήθηκε προσωπικά.

Πήρε το στιλό και το έγραψε μόνος του, χωρίς τα φίλτρα των λογογράφων, θέλοντας να δώσει μια ξεκάθαρη διαβεβαίωση: ότι και οι 13 που περιλαμβάνονται σε αυτές τις δικογραφίες θα βρίσκονται κανονικά στα ψηφοδέλτια των επόμενων εκλογών. Εν αντιθέσει με όσα λέγονται πέριξ του Μαξίμου, ο Κυριάκος έχει πλήρη γνώση της αγωνίας που επικρατεί στην ΚΟ για τον τρόπο που κινείται η Ευρωπαία Εισαγγελέας και κατάλαβε ότι η στιγμή απαιτούσε ένα πολιτικό «αλεξίσφαιρο». Η δέσμευσή του ότι δεν θα αφήσει τη Βουλή να μετατραπεί σε διαρκές δικαστήριο εντυπώσεων ήταν το απόλυτο «μπετόν» στην εσωτερική συνοχή. Ιδιαίτερα για εκείνους που θεωρούν ότι απλώς άσκησαν τα καθήκοντά τους χωρίς να προκαλέσουν οικονομική ζημιά, η κάλυψη αυτή ήταν το καλύτερο δώρο. Κάτι μου λέει ότι όσοι ονειρεύονται συνέχιση της αναταραχής στο κόμμα, μάλλον θα απογοητευτούν οικτρά…
-
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 2: Το copy-paste της Εισαγγελέως και το «δώρο» στον πρωινό καφέ
Περιττό να σας περιγράψω τι σχόλια ακούστηκαν στον χθεσινό «πρωινό καφέ» στο Μαξίμου για την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και την ασύλληπτη γκάφα με τις κλήσεις. Η ίδια εσωτερική πηγή, που είναι αγαπημένη στον Πίνατ (εντάξει, σας το αποκαλύπτω), μου μετέφερε γέλια (και λίγη ειρωνεία) για το γεγονός ότι εστάλησαν κλήσεις για κακούργημα ακόμα και σε βουλευτές που ελέγχονται για πλημμέλημα! «Δωράκι» ήταν αυτό για την κυβέρνηση, αφού όταν ένας θεσμός με τέτοια υπόσταση κινείται με τόση προχειρότητα σε μια υπόθεση που «καίει», τότε τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς πάνε περίπατο. Το μπέρδεμα, λένε, προέκυψε από λάθος στο copy-paste. Πιάσ’ τ’ αυγό και κούρευ’ το, δηλαδή. Αν είναι να στήνονται δικογραφίες με την ευκολία ενός πρόχειρου αρχείου στον υπολογιστή, τότε μάλλον κάποιοι στις Βρυξέλλες θα πρέπει να ξαναμάθουν τα βασικά της δικονομίας, λέω εγώ τώρα…

-
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 1: Τα πηγαδάκια, η αναφορά στον Καραμανλή και τα… μακαρόνια που έγιναν καπνός
Πάμε τώρα να απλώσουμε όλα τα ντεσού από τη χθεσινή συνεδρίαση. Πρώτα στα πηγαδάκια και μετά στα… μακαρόνια. Κοινοβουλευτική πηγή μου, που κυκλοφορούσε ανάμεσα στα έδρανα της αίθουσας της Γερουσίας, μου μετέφερε ένα κλίμα απρόσμενα χαλαρό, τουλάχιστον επιφανειακά. Λίγο πριν το σήμα της έναρξης, υπουργοί και βουλευτές επιδόθηκαν σε ένα μπαράζ από χειραψίες και selfies, λες και ήθελαν να ξορκίσουν το «πολεμικό» κλίμα των προηγούμενων ημερών. Ωστόσο, το πραγματικό ζουμί βρισκόταν σε ένα συγκεκριμένο πηγαδάκι βουλευτών από τη Βόρεια Ελλάδα. Το θέμα συζήτησης δεν ήταν μόνο ο Κυριάκος, αλλά οι «φαρμακερές» ατάκες του Κώστα Καραμανλή στην εκδήλωση για τα 75 χρόνια της ΚΕΟΣΟΕ. Οι βουλευτές εστίαζαν στις έμμεσες αλλά σαφέστατες βολές του πρώην πρωθυπουργού για «αδιαφανή και ενίοτε σκανδαλώδη διαχείριση κοινοτικών ενισχύσεων», αλλά και για «κοντόφθαλμες λογικές».

Όπως καταλαβαίνετε, η αναφορά αυτή προκάλεσε αρκετά ανασηκωμένα φρύδια, καθώς πολλοί ερμήνευσαν τα λεγόμενα του Καραμανλή ως ένα ηχηρό καμπανάκι προς το Μαξίμου για τα αγροτικά κονδύλια. Ο Κυριάκος, βέβαια, στην ομιλία του φρόντισε να κόψει τον βήχα στην εσωστρέφεια, αλλά η πραγματική εκτόνωση κρυβόταν στο… εστιατόριο της Βουλής. Φαίνεται πως οι «γαλάζιοι» ήρθαν με πολύ άδειο στομάχι ή η τοποθέτηση του πρωθυπουργού τούς άνοιξε την όρεξη για υδατάνθρακες. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι πρώτες τοποθετήσεις, δεν είχε μείνει ούτε δείγμα από μακαρόνια! Οι διατροφολόγοι λένε πως η ανάγκη για μακαρονάδες υποδηλώνει έλλειψη ενέργειας. Η δική μου ερμηνεία; Οι βουλευτές ήταν τόσο εξαντλημένοι από το τεταμένο διάστημα που προηγήθηκε, που προτίμησαν να εκτονώσουν την ένταση στο πιρούνι παρά στο βήμα. Τελικά, με γεμάτο στομάχι, κανείς δεν είχε διάθεση για εσωκομματική ανταρσία…

-
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 2: Ο έτοιμος Σαμαράς και η επιμονή του Καραμανλή
Να σας πω σε αυτό το σημείο πως ένας καλός και έμπειρος συνομιλητής μου, όταν συζητούσαμε για τον Κώστα Καραμανλή, μου είπε αφοπλιστικά: «Η είδηση θα ήταν να πήγαινε στο συνέδριο». Και έχει δίκιο. Μπορεί η Ντόρα Μπακογιάννη να προσπάθησε να τον μεταπείσει (ακόμη και τηλεφωνικά, εκτός του ότι πήγε να τον δει), όμως η απουσία του τελικά από το συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας θα είναι ηχηρή. Όπως και να έχει, ο πρώην πρωθυπουργός θεωρεί την παράταξη σπίτι του, όμως έχει διατυπώσει τις ξεκάθαρες διαφωνίες του εδώ και πολύ καιρό. Οπότε θα συνεχίσει να κινείται με τις ίδιες παρεμβάσεις του.

Αφού σας είπα για τον Κώστα Καραμανλή και έπιασα τους πρώην πρωθυπουργούς, να σας πω και για τον Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος μπορεί να μην ανοίγει τα χαρτιά του, όμως είναι έτοιμος να πυροδοτήσει τη βόμβα. Τουλάχιστον αυτό μου είπε ο άνθρωπός μου που ακούει και μαθαίνει πολλά για την πιθανή στάση του. Στο ερώτημα αν είναι έτοιμος να πυροδοτήσει καμιά… βόμβα και όταν προκηρυχτούν οι εκλογές να ανακοινώσει κόμμα, η απάντηση είναι καταφατική. Είναι ένα σενάριο που πρέπει να έχουμε καλά στο πίσω μέρος του μυαλού μας. Γιατί ακούω στην πολιτική πιάτσα πως ο Αντώνης Σαμαράς δεν έχει κόψει τους δεσμούς του με τη Νέα Δημοκρατία. Και αναφέρομαι στους φίλους και τα στελέχη της παράταξης που, έστω και σιωπηλά, θα σταθούν δίπλα του. Εφόσον κληθούν…

-
Το «μπετόν» του Κυριάκου και τα καρφιά του Άδωνι
Φτάσαμε στην καρδιά της σημερινής στήλης, αφού σας έβαλα στο κλίμα. Λοιπόν, η χθεσινή συνεδρίαση της «γαλάζιας» ΚΟ, εκτός από τη στήριξη στο επιτελικό κράτος όπως σας έγραψα, είχε τα πάντα: ηγετικές παρεμβάσεις, εσωκομματικά καρφιά και προτάσεις που προκάλεσαν αίσθηση. Καταρχάς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις παρεμβάσεις του έδωσε το σύνθημα «να ιδρώσουμε τη φανέλα μαζί», ζητώντας τέλος στη μίζερη εσωστρέφεια. Παράλληλα, έριξε «μπετόν» στην ενότητα, διαμηνύοντας πως οι 13 της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας θα είναι κανονικά στα ψηφοδέλτια.

Το κλίμα «άναψε» ο Άδωνις Γεωργιάδης λέγοντας πως «κάποιοι πάνε εκεί που μας βρίζουν και όχι στην ΚΟ». Τα λόγια του υπουργού Υγείας, όπως έμαθα, βρήκαν ευήκοα ώτα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαίτησε από τους υπουργούς (με αφορμή το επεισόδιο Γιόγιακα – Ταχιάου) να δείχνουν σεβασμό στους βουλευτές, ενώ ο Τάκης Θεοδωρικάκος συμπλήρωσε πως «οι απόντες θα αναλάβουν την ευθύνη τους». Στο ίδιο πνεύμα, ο Θάνος Πλεύρης ζήτησε οι υπουργοί να μη βγαίνουν μόνο σε «προστατευμένο περιβάλλον» και πρότεινε το απόλυτο ασυμβίβαστο υπουργού-βουλευτή. Στο μέτωπο της Συνταγματικής Αναθεώρησης, ο Μάκης Βορίδης χαρακτήρισε «ακτιβίστρια πολιτικό» τη Λάουρα Κοβέσι, με τον Χαράλαμπο Αθανασίου να κάνει λόγο για «απαράδεκτες δικογραφίες». Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης μίλησε για αποκατάσταση των θεσμικών ισορροπιών, ενώ ο Θανάσης Ζεμπίλης τάχθηκε κατά της μείωσης του αριθμού των βουλευτών. Από την πλευρά του, ο Κωστής Χατζηδάκης ζήτησε «αυτοκριτική χωρίς αυτοϋπονόμευση», ενώ ο Χρήστος Σταϊκούρας έθεσε ως όραμα το 2030 το εισόδημα να φτάσει στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ο Νότης Μηταράκης ζήτησε πιο τακτικές συνεδριάσεις των οργάνων και ο Δημήτρης Καιρίδης πρότεινε την αναγραφή των σταυρών στα ψηφοδέλτια.

Δεν έλειψαν φυσικά οι αιχμές, με τον Χρήστο Μπουκώρο να «φωτογραφίζει» εξωκοινοβουλευτικούς ανταγωνιστές και τον Ανδρέα Κατσανιώτη να τονίζει πως οι διαφορετικές απόψεις είναι συνομιλία με την κοινωνία. Ο Γιώργος Βλάχος επέστρεψε στο θέμα των ομοφύλων λέγοντας πως «μας εξαπάτησαν οι καθηγήτριες», ενώ ο Τάσος Δημοσχάκης έριξε την ιδέα για «ψυχοτεχνικά τεστ» στους υποψηφίους. Αίσθηση προκάλεσε και η παρέμβαση του Δημήτρη Μαρκόπουλου που προειδοποίησε πως «πριονίζουμε το κλαδί που καθόμαστε», ενώ ο Γιάννης Παππάς ξεκαθάρισε πως η κριτική στο επιτελικό κράτος στοχεύει στη βελτίωσή του. Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σημείωσε ότι οι προβληματισμοί είναι «καλή υπηρεσία», ο Γιώργος Στύλιος ζήτησε ενότητα για την αυτοδυναμία και ο Γιάννης Οικονόμου τόνισε τη σύνδεση των θεσμών με την προκοπή. Τέλος, ο Βασίλης Υψηλάντης υπενθύμισε πως η κοινωνία δεν ζητά εσωστρέφεια, ενώ ο Δημήτρης Βαρτζόπουλος χαιρέτισε την απόρριψη της προανακριτικής για τους υπουργούς.

-
Ο Ευάγγελος Αποστολάκης και ο διάλογος των δημοσιογράφων με τον Μητσοτάκη
Άσχετο, αλλά το κατέγραψαν οι κεραίες του ανθρώπου μου στη Βουλή. Κάποια στιγμή, στους γεμάτους διαδρόμους με τα «γαλάζια» στελέχη, τα βλέμματα τράβηξε η παρουσία του Ευάγγελου Αποστολάκη. Ο ανεξάρτητος πλέον βουλευτής δέχθηκε τα περιπαιχτικά σχόλια των νεοδημοκρατών για την μπλε γραβάτα που επέλεξε να φορέσει. Μάλιστα, κάποιοι τον ρώτησαν με νόημα αν ετοιμάζεται για «μεταγραφή» και σε ποια περιφέρεια σκοπεύει να κατέβει, για να ξέρουν ποιον θα έχουν… ανταγωνιστή. Ο ναύαρχος δεν άνοιξε τα χαρτιά του, αλλά το πολιτικό χιούμορ έδωσε και πήρε.
Για να μην το ξεχάσω. Στο τέλος της ΚΟ, ο πρωθυπουργός συνομίλησε με τους δημοσιογράφους. Σας παραθέτω τον διάλογό τους, όπως μου τον μετέφερε η καλή κοινοβουλευτική μου πηγή.
Δημοσιογράφοι: Το κλίμα;
ΚΜ: Χρήσιμο.
Δημοσιογράφοι: Είχε όμως γκρίνια;
ΚΜ: Πολύ λίγη! Τι πάει να πει γκρίνια; Εσείς γκρίνια ψάχνετε! Κάπως πρέπει να τα πείτε τώρα. Είχατε προαναγγείλει πως θα γίνει Κούγκι. Το επιτελικό είχε την τιμητική του, αυτό είναι το μόνο βέβαιο!

-
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 3: Η βραδιά του Μπένι, η παγωμένη χειραψία της Ντόρας και ο διάλογος Δένδια – Σαμαρά για το κόμμα…
Ηρεμώ, αλλάζω τελείως το κλίμα και πάω απευθείας σε ένα juicy θέμα που είχε πολύ (μα πολύ) ψωμί! Αναφέρομαι στην εκδήλωση της αναγόρευσης του Βενιζέλου στην Ακαδημία Αθηνών. Άνθρωπός μου με «καλό αυτί» (το καλύτερο διαχρονικά, να σας το ομολογήσω) που βρισκόταν στις πρώτες σειρές μού μετέφερε το κλίμα. Από τη μια, η θρησκευτική ηγεσία (Βαρθολομαίος και Ιερώνυμος εκεί!), από την άλλη, οι πολιτικοί συμβολισμοί που έβγαζαν σπίθες.

Είδαμε τη χειραψία της Ντόρας Μπακογιάννη με τον Αντώνη Σαμαρά -που δεν τη λες και θερμή, μάλλον σε πολικό ψύχος έφερνε- αλλά η κίνηση μετράει. Το κερασάκι στην τούρτα; Ο μίνι διάλογος του Νίκου Δένδια με τον Μεσσήνιο πρώην πρωθυπουργό. Η ταξιθεσία τούς έφερε δίπλα δίπλα και ο ψίθυρος που έφτασε στα αυτιά μου θέλει τον Δένδια να ρωτάει ευθέως: «Αντώνη, θα κάνεις κόμμα;». Η απάντηση του Σαμαρά; «Το σκέφτομαι». Όρκο δεν παίρνω, αλλά ο Αντώνης το σκέφτεται ακόμα και αυτό δεν κρύβεται. Όσο για τον ίδιο τον Βενιζέλο, ήταν από τις ελάχιστες φορές που τον είδαμε φανερά συγκινημένο. Μίλια μακριά από το γνωστό, ψυχρό πολιτικό του προσωπείο, ειδικά τη στιγμή της περιένδυσης με την τήβεννο.

-
Η Θεοδώρα, ο «κόφτης» του Καστανίδη και το καρφί της Έφης
Μεταφέρομαι περισσότερο στα ενδότερα της Χαριλάου Τρικούπη, γιατί το «φλερτ» με τη Θεοδώρα Τζάκρη έχει αρχίσει να προκαλεί αλλεργίες στους παλιούς. Ο «λαλιωτικός» φίλος μου, ιδιαίτερα ενεργός πλέον μετά το συνέδριο, έμαθε όσα έγιναν στη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου και μου μετέφερε ένα σκηνικό που βγάζει πολύ «λάδι».

Η Έφη Χαλάτση, που ανήκει στο περιβάλλον του Παύλου Γερουλάνου (ο Παύλος έλειπε στην Ιθάκη για το Δημογραφικό, αλλά οι κεραίες του δουλεύουν), πέταξε μια βόμβα μεγατόνων. Θύμισε σε όλους ότι το ΠΑΣΟΚ έχει καταστατικό και «κόφτη» θητειών -αυτόν που άφησε εκτός τον Χάρη Καστανίδη. «Το ΠΑΣΟΚ πρέπει να εφαρμόζει το καταστατικό για τις θητείες όχι μόνο για όσους είναι εντός, αλλά και για όσους έρχονται με τη διεύρυνση», είπε με νόημα.

Με απλά λόγια; Η Θεοδώρα συμπληρώνει πάνω από 20 χρόνια στη Βουλή, οπότε αν επιστρέψει, μάλλον θα πρέπει να κάτσει στον πάγκο. Το «καρφί» για τη διεύρυνση που θυμίζει ανακύκλωση στελεχών πήγε συστημένο στον Νίκο, ο οποίος μάλλον θα χρειαστεί περισσότερο από ένα εσπρεσάκι για να λύσει αυτόν τον γρίφο.

-
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 4: Ο άκαρδος Νικολιός, το «τηγάνισμα» του Κύρτσου και το αίμα στο… Χ
Παραμένω στο ίδιο mood και στο ίδιο status με τον «λαλιωτικό» φίλο μου, που και χθες είχε κέφια. Χωρίς δισταγμό, μου έδωσε ακόμη ένα παρασκήνιο που, εντάξει, στάζει φαρμάκι για τον Νικολιό του Μαρίνου που πρέπει να είναι λίγο άσπλαχνος με τους «πρόθυμους». Μου ανέφερε τον Γιώργο Κύρτσο, ο οποίος από στρατιώτης της ΝΔ έχει μετατραπεί σε φανατικό θαυμαστή του ΠΑΣΟΚ. Οι δυο τους έχουν καλή χημεία από τα χρόνια των Βρυξελλών, όμως τώρα που ο Γιώργος αναζητά νέα πολιτική στέγη, ο Νίκος τον αφήνει να «τηγανίζεται» κανονικά.

Ο Κύρτσος «ματώνει» καθημερινά στο πρώην Twitter (νυν Χ) υπέρ της Χαριλάου Τρικούπη, ελπίζοντας ότι θα του δοθεί η ευκαιρία να ξεδιπλώσει ξανά τα ταλέντα του, αλλά ο Ανδρουλάκης δεν κάνει ούτε ένα νεύμα ούτε ένα τηλεφώνημα. Καταλαβαίνετε την πικρία; Το να δίνεις πόνο στα social media και ο αρχηγός να σε έχει στην αναμονή, δεν το λες και ιδανικό ξεκίνημα για μια νέα σχέση. Ζω, πάντως, για τη στιγμή που ο Κύρτσος θα περάσει την πόρτα του κόμματος. Θα έχουν πολύ ενδιαφέρον οι αντιδράσεις των παλιών…

-
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 5: Το ευρωπαϊκό «κοτοπουλάδικο» και ο μεταρρυθμιστής υπουργός-γκουρμέ
Φύγαμε απευθείας για ένα… take away παρασκήνιο από τις Βρυξέλλες που το έμαθα χθες και, εντάξει, χαμογέλασα. Μόνιμη πηγή μου εκεί, χρόνια τώρα, μου είπε έστω και καθυστερημένα ότι κορυφαίος Έλληνας υπουργός, από αυτούς που ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμπιστεύεται για τις δύσκολες αποστολές και που σε όποιο υπουργείο κι αν πάει φέρνει αέρα μεταρρύθμισης, εθεάθη σε μια στιγμή που δεν τη λες και επίσημη.

Σας το δίνω το όνομα. Κυριάκος Πιερρακάκης. Λοιπόν, μετά το πέρας του τελευταίου Eurogroup και αφού τελείωσαν τα δημοσιονομικά σπριντ, ο Πιερ βγήκε από πασίγνωστο «κοτοπουλάδικο» της βελγικής πρωτεύουσας με τη σακούλα στο χέρι. Φαίνεται πως η τραγανή λιχουδιά κέρδισε τα γαλλικά μενού των επίσημων δείπνων. Μη με ρωτήσετε τι περιείχε η σακούλα, μπούτια, στήθος ή φτερούγες. Το ομολογώ, δεν το ξέρω…

-
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 6: Ο Φλωρίδης και το… sms οργής των μαξιμιλιανών
Πάω στο «νησί των Ιπποτών», εκεί όπου η Δικαιοσύνη φαίνεται πως απονέμεται μεταξύ φθοράς και… κατάρρευσης. Παλιά καραβάνα της πολιτικής, που είναι πασόκος από κούνια και γνωρίζει καλά τα κατατόπια στα Δωδεκάνησα, μου μετέφερε την οργή που επικρατεί εκεί για τον Γιώργο Φλωρίδη. Το Δικαστικό Μέγαρο Ρόδου θυμίζει πλέον σκηνικό από ταινία καταστροφής, με τις οροφές να πέφτουν και τις αίθουσες να γίνονται λίμνες με την πρώτη βροχή. Παρά τις έτοιμες μελέτες της περιφέρειας εδώ και έναν χρόνο, το υπουργείο κωλυσιεργεί προκλητικά. Όμως, επειδή ο Δικηγορικός Σύλλογος έστειλε επιστολή-καταπέλτη απευθείας στο Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός «ξύπνησε» απότομα. Μάλλον, του έστειλαν… sms! Μαθαίνω λοιπόν ότι ο Φλωρίδης πρόκειται να μεταβεί εκεί τη Δευτέρα σε μια προσπάθεια πυρόσβεσης. Θα τρέξει σε συσκέψεις στην περιφέρεια για να τάξει λύσεις και μετεγκαταστάσεις, τώρα που το θέμα έφτασε στα αυτιά του Κυριάκου.

-
Ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την αγορά κινητής τηλεφωνίας
Εξέλιξη που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα στην τηλεπικοινωνιακή αγορά σηματοδοτεί το ενδιαφέρον της ΔΕΗ να γίνει χονδρέμπορος για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Το επιβεβαιώνει η κίνηση της θυγατρικής του ομίλου, της ΔΕΗ Fiber Grid, να συμμετάσχει στη διαβούλευση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΕΤ) ενόψει του διαγωνισμού για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοφάσματος στις ζώνες των 900 MHz και 1.800 MHz. Αν λοιπόν η θυγατρική της ΔΕΗ συμμετάσχει στον διαγωνισμό -όπως και εξετάζει να κάνει- και ανακηρυχθεί πλειοδότης, τότε θα μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στη χονδρική. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι όποιος παίκτης θέλει να μπει στη λιανική της κινητής τηλεφωνίας θα μπορεί να αγοράζει υπηρεσίες χονδρικής από τη ΔΕΗ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον όμιλο που, όπως όλα δείχνουν, έχει βάλει στόχο να μεγαλώσει σε πολλά επίπεδα….

-
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 3: Ο «πλανητάρχης» της ΚΕΔΕ Κυρίζογλου, το μάθημα «αμερικάνικων» στην Γκίλφοϊλ και τα… εγκεφαλικά του Τραμπ!
Και τώρα ήρθε η ώρα να μάθετε για μια κίνηση που έχει προκαλέσει «εγκεφαλικά» στα διπλωματικά σαλόνια και έντονα πηγαδάκια στους διαδρόμους της αυτοδιοίκησης. Ο λόγος για τον Λάζαρο Κυρίζογλου, δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης και πρόεδρο της ΚΕΔΕ, ο οποίος αποφάσισε να κάνει εξωτερική πολιτική… από τα δυτικά της Θεσσαλονίκης. Ο γραβατωμένος ψιθυριστής μου, που όπως σας έχω γράψει βρίσκεται στη συμπρωτεύουσα, μου έστειλε στο whats up την επιστολή του Κυρίζογλου στον Ντόναλντ Τραμπ (σ.σ. δεν είναι fake news!!!), χρησιμοποιώντας τον διάλογο Μηλίων και Αθηναίων από τον Θουκυδίδη, για να κάνει παραλληλισμούς με τη Δανία και τη Γροιλανδία. Θου Κύριε, τι άλλο θα δω! Μάλιστα, το πήγε ένα βήμα παραπέρα: έστειλε το κείμενο στην πρέσβειρα των ΗΠΑ Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ζητώντας της επιδεικτικά να το μεταφράσει «στα αμερικάνικα» για να το καταλάβει ο πρόεδρος! Συγγνώμη, γιατί θα τρελαθούμε στο τέλος. Από πού και ως πού ένας θεσμικός εκπρόσωπος των δήμων στέλνει τέτοια γράμματα, που θυμίζουν περισσότερο ακαδημαϊκή διατριβή με δόσεις ειρωνείας («η ανθρωπότητα υπήρχε και πριν ανακαλυφθεί η χώρα σας», γράφει χαρακτηριστικά); Πήρε έγκριση από το σώμα των δημάρχων για να κουνήσει το δάχτυλο στον πλανητάρχη; Το ύφος του είναι παραπάνω από επιθετικό, μιλώντας για «ύβρη, αλαζονεία και υπεροψία» που οδηγεί σε ταπεινώσεις, θυμίζοντας στον Τραμπ ότι «έχει ο καιρός γυρίσματα». ΧΑΟΣ! Φαίνεται πως ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ξέχασε ότι υπάρχει υπουργείο Εξωτερικών και συγκεκριμένοι θεσμικοί δίαυλοι. Εκτός αν θεωρεί ότι η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος έχει αναβαθμιστεί σε… Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Όπως και να έχει, η κίνηση αυτή έχει προκαλέσει αλγεινή εντύπωση, καθώς η διπλωματία δεν ασκείται με copy-paste από τον Πελοποννησιακό Πόλεμο και ειρωνικές οδηγίες μετάφρασης προς την πρεσβεία. Προφανώς θα πρέπει να υπάρξει απάντηση – αν και κάτι μου λέει ότι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μάλλον θα δυσκολευτούν να βρουν μεταφραστή για το συγκεκριμένο… «κτήμα εσαεί». Λογικά η Γκίλφοϊλ θα έχει σκάσει στα γέλια. Εντάξει, τη δικαιολογώ…

-
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 7: Η Δόμνα, τα δελτία των ΑμεΑ και τα αντανακλαστικά… χελώνας
Κλείνω με ένα θέμα που το θεωρώ κανονικό «άδειασμα» εκ των έσω. Κοινοβουλευτική μου πηγή, που έτρεχε χθες παντού με τη συνεδρίαση της ΚΟ της ΝΔ, σε κάποιο διάλειμμα για μια τυρόπιτα στα πεταχτά, με ενημέρωσε για μια αναφορά που κατέθεσε ο βουλευτής της ΝΔ στον Έβρο Αναστάσιος Δημοσχάκης, η οποία εκθέτει ανεπανόρθωτα την υπουργό Κοινωνικής Συνοχής Δόμνα Μιχαηλίδου. Φαίνεται πως η Δόμνα, ανάμεσα στα lifestyle ενσταντανέ, ξέχασε να βάλει μια υπογραφή για τα νέα δελτία μετακίνησης ΑμεΑ.

Αποτέλεσμα; Από τον Δεκέμβριο του 2025, χιλιάδες συμπολίτες μας με αναπηρία άνω του 67% πληρώνουν ολόκληρο το εισιτήριο, αφού η γραφειοκρατία του υπουργείου κινείται με ρυθμούς χελώνας. Είναι να απορεί κανείς πώς ένα υπουργείο που έχει τη λέξη «Συνοχή» στον τίτλο του επιδεικνύει τέτοια αδιαφορία για τους πιο ευάλωτους, ειδικά στην ακριτική περιοχή του Έβρου. Κυρία υπουργέ, μήπως ήρθε η ώρα να αφήσετε για λίγο το rebranding και να πιάσετε το στιλό; Γιατί η οργή των «γαλάζιων» βουλευτών της περιφέρειας δεν κρύβεται πλέον κάτω από το χαλί…

Ακολουθήστε το Epolitical.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις και τα πολιτικά νέα στην Ελλάδα & τον Κόσμο
...