Tις στρατηγικές παρεμβάσεις που σχεδιάζονται για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Αττικής. παρουσίασε σε συνέντευξή του στo ERTnews και την εκπομπή «Συνδέσεις», ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Στο επίκεντρο των προτάσεων του βρίσκονται το μετρό και η ενίσχυση του δημόσιου συγκοινωνιακού στόλου, με στόχο τη βελτίωση των μετακινήσεων στην περιοχή.
«Η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) είναι ο κεντρικός άξονας της κυβερνητικής στρατηγικής, με το μετρό να έχει την πρωτοκαθεδρία», τόνισε ο κ. Ταχιάος, υπογραμμίζοντας ότι, παρά την πολυπλοκότητα και το κόστος του έργου, το μετρό αποτελεί το βασικό μέσο που συνδέει όλα τα υπόλοιπα συγκοινωνιακά δίκτυα. Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρωθυπουργός έχει επισημάνει την ανάγκη να βρει η κυβέρνηση μία ισορροπία ανάμεσα στην ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών και τη δημιουργία νέων δρόμων.
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε επίσης στις επερχόμενες επεκτάσεις του μετρό, με προγραμματισμένες διαδρομές προς τον Φάρο Ψυχικού και κατά μήκος της λεωφόρου Κηφισίας μέχρι το Μαρούσι, καθώς και προς την Εθνική Οδό. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στην προγραμματισμένη επέκταση προς Γλυφάδα, η οποία θα περιλαμβάνει δύο διαδρόμους: τον έναν προς Άνω Γλυφάδα και τον άλλο προς το κέντρο μέσω Ελληνικού, προκειμένου να ικανοποιηθεί η αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής.
Αναφερόμενος στη Γραμμή 4, η οποία θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή της θα ανακοινωθεί σύντομα.
Σχετικά με τη Γραμμή 2 προς Ίλιον, υπογράμμισε ότι το έργο έχει δημοπρατηθεί και γίνεται προσπάθεια να ενσωματωθεί στο ΕΣΠΑ, το οποίο διαθέτει πλέον περιορισμένα κονδύλια για έργα μεταφορών. «Η ολοκλήρωση αυτού του έργου είναι κρίσιμη, καθώς περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός αμαξοστασίου, που είναι άκρως απαραίτητο για τη στάθμευση των συρμών», πρόσθεσε.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός ανέφερε την ανάγκη προμήθειας νέων τρένων από την «Ελληνικό Μετρό» και τη ΣΤΑΣΥ, για την οποία συνεργάζονται οι Υπουργοί, Χρίστος Δήμας και Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Παράλληλα, υπογράμμισε την αναγκαιότητα εκτεταμένων επενδύσεων στον τομέα των δημόσιων συγκοινωνιών, εστιάζοντας στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων.
Κλείνοντας, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και σε οδικά έργα υπό αξιολόγηση, όπως η επέκταση με υπογειοποίηση τμήματος της περιφερειακής Υμηττού προς τον Καρέα και η σύνδεση Ελευσίνας – Οινόης, που θα παρακάμπτει τα επιβαρυμένα τμήματα του Κηφισού. Υπογράμμισε ότι πρόκειται για έργα υψηλού κόστους που εξαρτώνται από κρίσιμες παραμέτρους και τόνισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας και Δήμων για την άμεση εφαρμογή μέτρων μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης.












