No Result
View All Result
26/11/2025 - 14:17
21 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
No Result
View All Result

Κατρακυλούν τα ναύλα εμπορευματοκιβωτίων

Από POLITICAL NEWSROOM
28 Σεπτεμβρίου 2025
in Οικονομία

Πόλεμος τιμών στον ορίζοντα αν επιβληθούν τα αμερικανικά τέλη
σε πλοία κινεζικής κατασκευής και ιδιοκτησίας

Σε φάση υποχώρησης εισέρχονται τα ναύλα στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων,  καθώς η υπερπροσφορά χωρητικότητας λόγω νέων παραδόσεων πλοίων, η επιβράδυνση της ζήτησης και η αβεβαιότητα γύρω από τις δασμολογικές πολιτικές του αμερικανού προέδρου Τράμπ ασκούν έντονες πιέσεις στις τιμές.

Σύμφωνα με αναλυτές που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να μειωθούν και την προσεχή εβδομάδα, αφού οι θαλάσσιοι μεταφορείς μειώνουν τη χωρητικότητα για να προσαρμοστούν στην επιβράδυνση της ζήτησης ενόψει των διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας στην Κίνα, κατά τις οποίες τα εργοστάσια θα παραμείνουν κλειστά για οκτώ ημέρες από την 1η Οκτωβρίου.

Πάντως παρά το γεγονός ότι η αγορά έχει προσαρμοστεί από τις εκτροπές των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας με περιορισμό των διελεύσεων από του Σουέζ, προκειμένου τα containers ship να αποφύγουν ενδεχόμενες επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν ένα δυσμενές ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης που οδηγεί σε συνεχή πτώση των ναύλων.

Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων σε εμπορευματοκιβώτια από την Κίνα προς τη Βόρεια Ευρώπη έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο από τότε που οι επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα άρχισαν να εκτρέπουν το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου στόλου γύρω από τη νότια Αφρική πριν από σχεδόν δύο χρόνια. Σύμφωνα με τον Δείκτη Drewry World Container Index που  μετρά το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, η τιμή spot για ένα κοντέινερ 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έπεσε στα 1.735 δολάρια την περασμένη εβδομάδα, στο χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα Δεκεμβρίου 2023.

Η αβεβαιότητα επίσης σχετικά με τις δασμολογικές πολιτικές των ΗΠΑ προκάλεσε διακυμάνσεις στην αγορά των container εφέτος, αν και η τιμή spot (σσ η  προσφερόμενη χωρίς μακροχρόνιο συμβόλαιο) από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει μειωθεί για οκτώ συνεχόμενες εβδομάδες, καθώς η χωρητικότητα υπερβαίνει τη ζήτηση.

Η τελευταία τιμή της Drewry για εμπορεύματα που μεταφέρονται στο Λος ‘Αντζελες από τη Σαγκάη μειώθηκε, φτάνοντας τα 2.311 δολάρια για ένα κοντέινερ 40 ποδιών, που είναι επίσης η χαμηλότερη τιμή από τα μέσα Δεκεμβρίου 2023. Σημειώνεται ότι ο δείκτης Drewry World Container Index (WCI)  υποχώρησε κατά 8% στα 1.761 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, σημειώνοντας τη 15η συνεχόμενη εβδομάδα πτώσης, με τις τιμές στις κύριες εμπορικές διαδρομές Ασία- Βόρεια Αμερική και Ασία- Ευρώπη να παρουσιάζουν επίσης πτωτική τάση.

Οι τιμές spot από τη Σαγκάη προς το Λος ‘Αντζελες μειώθηκαν κατά 10% στα 2.311 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών, ενώ εκείνες από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 8% στα 3.278 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών. Οι τιμές spot Ασίας-Ευρώπης σημείωσαν πτώση και αυτή την εβδομάδα, καθώς μειώθηκαν κατά 9% (1.735 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδιών) στη διαδρομή Σανγκάη-Ρότερνταμ και κατά 7% (1.990 δολάρια ανά κοντέινερ 40 ποδιών) στη διαδρομή Σανγκάη-Γένοβα.

Το Container Forecaster της Drewry προβλέπει ότι η αυξανόμενη χωρητικότητα από τις νέες παραδόσεις πλοίων σε συνδυασμό με τη βραδύτερη άνοδο της ζήτησης αναμένεται να αποδυναμώσει την ισορροπία της αγοράς, ασκώντας πιέσεις προς τα κάτω στις τιμές ναύλων spot.

   Η cosco shipping θα διατηρήσει τις υπηρεσίες της στις ΗΠΑ

Πάντως ο ναυτιλιακός γίγαντας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων cosco shipping port έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τις υπηρεσίες της στις ΗΠΑ, παρά τα νέα λιμενικά τέλη που θέλουν να επιβάλλει η αμερικανική πλευρά στα πλοία κινεζικής κατασκευής και ιδιοκτησίας επιχειρώντας με αυτό τον τρόπο να περιορίσουν την επιρροή του Πεκίνου στη ναυτιλία.

Σύμφωνα με αναλυτές αυτό θα μπορούσε να κοστίσει στον κινεζικό όμιλο περισσότερα από 1 δισ. δολάρια σε έξι μήνες, μια στάση που,  ενδέχεται να προκαλέσει πόλεμο τιμών, καθώς οι μη κινεζικοί ανταγωνιστές αποφεύγουν τις χρεώσεις σε ένα περιβάλλον εξασθενημένης ζήτησης στις ΗΠΑ. Η άρνηση της COSCO Shipping να υποκύψει στα νέα τέλη λιμένων που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ θα μπορούσε να οδηγήσει σε «προληπτικό πόλεμο τιμών» στο διατλαντικό εμπόριο, προειδοποίησε αυτή την εβδομάδα η εταιρεία ερευνών Linerlytica.

Το σχόλιο αυτό ήρθε μετά την απόφαση της Orient Overseas (International) Ltd — μιας από τις δύο εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Cosco, μαζί με την Cosco Shipping Lines — να ακολουθήσει την αδελφή εταιρεία της και να δεσμευτεί να διατηρήσει τις υπηρεσίες της στην αγορά των ΗΠΑ, παρά το βάρος των δασμών. Όπως έχει ανακοινωθεί από τον Εκπρόσωπο Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR), το νέα τέλη που απευθύνονται  στους Κινέζους φορείς εκμετάλλευσης και ιδιοκτήτες πλοίων θα τεθούν σε ισχύ στις 14 Οκτωβρίου 2025.

 

 

Tags: ναύλαΝαυτιλία
Αναρτήθηκε από:
POLITICAL NEWSROOM

POLITICAL NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ την ερχόμενη εβδομάδα

Next Post

Ποιοι διαγωνισμοί καινοτομίας «τρέχουν»

Related Posts

Οικονομία

Γιατί το νέο μοντέλο συλλογικών συμβάσεων είναι πιο υγιές από αυτό που ίσχυε προ κρίσης

Από Χρήστος Μυτιλινιός
26 Νοεμβρίου 2025
Οικονομία

Επίδομα θέρμανσης: Ποιοι τυχεροί θα λάβουν έως 1.200€

Από Γιάννης Κοντογεώργος
26 Νοεμβρίου 2025
Οικονομία

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρώθηκαν 13,1 εκατ. ευρώ σε 70.652 αιτήσεις

Από Γιάννης Κοντογεώργος
26 Νοεμβρίου 2025
Οικονομία

Αναβάθμιση της Τράπεζας Κύπρου σε «BBB» από τον οίκο «Fitch»

Από Γιάννης Κοντογεώργος
26 Νοεμβρίου 2025
Επιχειρήσεις

Η Επιστροφή της Fais Group: Η υπερκοστολόγηση, τα λογιστικά «τρικ» και οι επενδυτές που «κάηκαν»

Από POLITICAL NEWSROOM
26 Νοεμβρίου 2025
Εξάρχου
Επιχειρήσεις

Ο Αλέξανδρος Εξάρχου ανοίγει τα χαρτιά του για LNG, Ρουμανία και Credia Bank – Πού ποντάρει ο Όμιλος AKTOR

Από Χρήστος Μυτιλινιός
26 Νοεμβρίου 2025
Next Post

Ποιοι διαγωνισμοί καινοτομίας «τρέχουν»

No Result
View All Result

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1293
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Lifestyle

Τα 4 ζώδια που θα μεταμορφωθούν μέσα στον Νοέμβριο!

Από Γεωργία Ντούνη
2 Νοεμβρίου 2025
Ζώδια

Πανσέληνος στον Ταύρο: Τα 4 ζώδια που θα επηρεαστούν

Από Γεωργία Ντούνη
5 Νοεμβρίου 2025
Ζώδια

Αυτή είναι η κατάρα που κουβαλάς ανάλογα το ζώδιο σου!

Από Γεωργία Ντούνη
8 Νοεμβρίου 2025
Ζώδια

Τα 3 ζώδια που θα ζοριστούν επαγγελματικά μέσα στον Νοέμβριο

Από Γεωργία Ντούνη
6 Νοεμβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ