Ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με μονάδα αφαλάτωσης και το διυλιστήριο πετρελαίου Μίνα αλ Αχμάντι επλήγησαν από επιθέσεις drones, ανακοίνωσαν οι αρχές του Κουβέιτ. Παράλληλα, το υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων δήλωσε ότι η χώρα αντιμετωπίζει νέο κύμα πυραυλικών και drone επιθέσεων που αποδίδονται στο Ιράν.
Συντρίμμια από αναχαιτισμένο βλήμα προκάλεσαν πυρκαγιά στην εγκατάσταση φυσικού αερίου Χαμπσάν, ένα μεγάλο συγκρότημα επεξεργασίας φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα να υπάρξει διακοπή εργασιών. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση συστήματα αεράμυνας των Εμιράτων αναχαιτίστηκαν 19 βαλλιστικοί πύραυλοι και 26 drones μόνο την Πέμπτη.
Η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε επίσης ότι κατέστρεψε ένα drone στον εναέριο χώρο της κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ το Μπαχρέιν ενεργοποίησε σειρήνες συναγερμού για εισερχόμενους πυραύλους τρεις φορές, σύμφωνα με το πρακτορείο Anadolu.
Νέα πλήγματα από την Τεχεράνη
Παράλληλα, η Τεχεράνη προειδοποίησε εκ νέου για πλήγματα σε μεγάλες αμερικανικές τεχνολογικές εταιρείες στον Κόλπο, καθώς συνεχίζονται οι επιθέσεις στο έδαφός της. Σύμφωνα με νέο βίντεο με τον εκπρόσωπο του ιρανικού στρατού, Ιμπραήμ Ζολφαγκαρί, εάν οι ΗΠΑ χτυπήσουν ιρανικά εργοστάσια ενέργειας, η Τεχεράνη θα πλήξει τις ενεργειακές υποδομές της περιοχής καθώς και εταιρείες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών αμερικανικών συμφερόντων.
Οι δηλώσεις έρχονται μετά από το πλήγμα των ΗΠΑ στην γέφυρα του αυτοκινητοδρόμου Β1, έξω από την πόλη Καράτζ, η οποία και κόστισε την ζωή σε 8 ανθρώπους. Η επίθεση, την οποία πανηγύρισε ο Ντόναλντ Τραμπ, χρησιμοποιείται ως μέσο πίεσης προς την Τεχεράνη για να δεχθεί μια συμφωνία.
O Αμερικανός πρόεδρος απείλησε ότι η στοχοποίηση πολιτικών υποδομών στο Ιράν θα συνεχιστεί, κάνοντας συγκεκριμένα αναφορά σε γέφυρες και ηλεκτροπαραγωγικούς σταθμούς. «Το να πλήττονται πολιτικές υποδομές, συμπεριλαμβανομένων γεφυρών υπό κατασκευή, δεν θα αναγκάσει τους Ιρανούς να παραδοθούν», απάντησε στις απειλές Τραμπ ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγτσί.
Είκοσι επιθέσεις σε υποδομές υγείας στο Ιράν
Στο Ιράν πέραν των πληγμάτων και των απειλών κατά υποδομών όπως αυτές που προαναφέρθηκαν, ανησυχητικές διαστάσεις παίρνουν και τα πλήγματα σε δομές υγείας, όπως το Ινστιτούτο Παστέρ.
Με αφορμή το πλήγμα στο Παστέρ, ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), προχώρησε σε ανάρτηση υποστηρίζοντας ότι ο Οργανισμός έχει επιβεβαιώσει περισσότερες από 20 επιθέσεις σε δομές υγείας του Ιράν από την 1η Μαρτίου, στις οποίες τουλάχιστον εννέα άνθρωποι έχουν σκοτωθεί, μεταξύ των οποίων και ένα μέλος της Ιρανικής Ερυθράς Ημισελήνου. Πέραν του Παστέρ, έχουν πληγεί ένα ψυχιατρικό νοσοκομείο και μονάδες παραγωγής φαρμάκων κατά του καρκίνου και της σκλήρυνσης κατά πλάκας.
















