Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε φάση ριζικών αλλαγών, καθώς η Mercedes-Benz προσαρμόζει τη στρατηγική της στον ανταγωνισμό.
Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη να μην αποδίδουν όπως αναμενόταν και τους δασμούς στην αμερικανική αγορά να πιέζουν τα κέρδη, η εταιρεία αποφάσισε να επενδύσει στην Ουγγαρία. Η απόφαση αυτή προέρχεται από την επιθυμία να εκμεταλλευτεί τα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη και τις ευνοϊκές κρατικές επιδοτήσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, ταξίδεψε πρόσφατα στη Βουδαπέστη για να οριστικοποιήσει τη συμφωνία με τον πρωθυπουργό, Βίκτορ Όρμπαν. Η μονάδα παραγωγής στην Κεκσκέμετ, σε αυτή τη συνεργασία, θα επεκταθεί, προσλαμβάνοντας 3.000 νέους εργαζομένους, με σκοπό να αναδειχθεί σε κεντρικό σημείο παραγωγής της Mercedes στην ευρωπαϊκή αγορά.
To 30% της παραγωγής εκτός Γερμανίας
Αξιοσημείωτο είναι ότι μέχρι σήμερα, η Ουγγαρία κάλυπτε μόλις το 15% της συνολικής παραγωγής της Mercedes, αλλά με την αναβάθμιση αυτή, το ποσοστό θα αυξηθεί στο 30%. Αυτό θα επιτρέψει στην Kecskemét να ξεπεράσει σε παραγωγική ικανότητα τις ιστορικές μονάδες της εταιρείας σε γερμανικές τοποθεσίες όπως οι Sindelfingen, Rastatt και Bremen.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η μονάδα στην Ουγγαρία αναμένεται να παράγει μεταξύ 300.000 και 400.000 αυτοκινήτων ετησίως, σε σύγκριση με περίπου 200.000 που αναμένεται να παράγει το καθένα από τα γερμανικά εργοστάσια.
Η επιλογή της Ουγγαρίας δεν είναι τυχαία. Η χώρα προσφέρει πλεονεκτήματα όπως χαμηλότερο κόστος εργασίας, ταχύτερες διαδικασίες έγκρισης και μειωμένη γραφειοκρατία. Αυτά τα στοιχεία είναι κρίσιμα για την ταχεία ανάπτυξη και παραγωγή νέων ηλεκτρικών μοντέλων μικρού και μεσαίου μεγέθους.
Ποια μοντέλα θα φεύγουν από την Ουγγαρία
Η Kecskemét θα αναλάβει την παραγωγή δύο σημαντικών μοντέλων: της νέας ηλεκτρικής C-Class, η οποία θα βασίζεται στην πλατφόρμα MB.EA και θα λανσαριστεί το δεύτερο τρίμηνο του 2026, καθώς και της νέας γενιάς GLB, που θα είναι διαθέσιμο τόσο σε υβριδική όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αν και το εργοστάσιο στη Γερμανία θα διατηρήσει την παραγωγή της AMG GT, οι μαζικές σειρές θα μεταφερθούν στην Ουγγαρία, ενώ η παραγωγή των μοντέλων CLA και Shooting Brake θα επιστρέψει στο Rastatt για βελτιωμένη εσωτερική κατανομή.
Εθελουσία έξοδος για 40.000 εργαζόμενους
Στο μεταξύ, η Mercedes-Benz έχει ανακοινώσει πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για περίπου 40.000 υπαλλήλους σε μη παραγωγικές θέσεις, κυρίως στο διοικητικό τομέα και στην έρευνα και ανάπτυξη. Ο στόχος της εταιρείας είναι να επιτύχει εξοικονόμηση 5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως μέχρι το 2027.