Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της Τρίτης οι εκδηλώσεις μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, με αφορμή τη συμπλήρωση 107 ετών από τη «μαύρη επέτειο» της 19ης Μαΐου 1919.

Από νωρίς το απόγευμα, πλήθος πολιτών, μέλη ποντιακών συλλόγων και άνθρωποι κάθε ηλικίας συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Συντάγματος, αποτίοντας φόρο τιμής στα θύματα της Γενοκτονίας.

Εύζωνες με ποντιακές ενδυμασίες στην αλλαγή φρουράς

Ξεχωριστό συμβολισμό είχε η παρουσία της Προεδρική Φρουρά, καθώς Εύζωνες συμμετείχαν στην τελετή φορώντας παραδοσιακές ποντιακές φορεσιές.

Η αλλαγή φρουράς μπροστά από το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη πραγματοποιήθηκε μέσα σε κλίμα απόλυτου σεβασμού, με τις συντονισμένες κινήσεις και την τελετουργική ακρίβεια των Ευζώνων να προκαλούν έντονη συγκίνηση στους παρευρισκόμενους.

Οι ένστολοι φορούσαν την χαρακτηριστική μαύρη ποντιακή ενδυμασία, σύμβολο ανδρείας, θυσίας και ιστορικής μνήμης του ποντιακού ελληνισμού.

Ενός λεπτού σιγή στη Βουλή

Η Βουλή των Ελλήνων τίμησε επίσης τη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ποντίων, τηρώντας ενός λεπτού σιγή κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης.

Ανακοίνωση Δούκα για Μνημείο Γενοκτονίας

Την ίδια ώρα, ο δήμαρχος Αθήνα, Χάρης Δούκας, ανακοίνωσε πως ο Δήμος Αθηναίων θα προχωρήσει στην ανέγερση Μνημείου για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.

Σε ανάρτησή του, ο κ. Δούκας ανέφερε πως οι Πόντιοι κράτησαν ζωντανή την ιστορία, τη γλώσσα και την παράδοσή τους παρά τον ξεριζωμό και τις διώξεις, τονίζοντας ότι το μνημείο θα αποτελέσει «ελάχιστο χρέος μνήμης» ώστε να μη σβήσει η ιστορική αλήθεια.