Σύμφωνα με το αναλυτικό ρεπορτάζ της Political, οι υπηρεσίες της Aegean υποβαθμίζονται και κατά παράδοξο τρόπο την ίδια ώρα γίνονται πιο ακριβές, με το ερώτημα να είναι πόσο απέχει από το να λειτουργεί ως εταιρεία χαμηλού κόστους.
Αντιγράφοντας πρακτικές Ryanair, η ελληνική εταιρεία που έφτιαξε τη φήμη της με τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ακολουθεί μια καθοδική πορεία που την οδηγεί προς την υποβάθμιση, καθώς οι παρεχόμενες υπηρεσίες της προς τους επιβάτες της παραπέμπουν σε λογικές του στιλ… σε κουβαλάω για να φτάσεις, ασχέτως πώς θα είναι το ταξίδι σου.
Και αυτό ξεκινά από τις αποστάσεις μεταξύ των καθισμάτων στις ευρωπαϊκές πτήσεις, όπου στην κυριολεξία είναι αδύνατον ένας άνθρωπος με ύψος πάνω από 1,70 μ. να χωρέσει κανονικά και πρέπει αναγκαστικά να ενοχλεί αυτούς που κάθονται στη διπλανή θέση. Δυστυχώς προσφέρει τις ίδιες αποστάσεις μεταξύ των θέσεων με αυτές που προσφέρει η Ryanair για τον ίδιο τύπο αεροσκάφους, δηλαδή η απόσταση μεταξύ των καθισμάτων είναι μεταξύ 28 και 29 ιντσών.
Την ίδια στιγμή για τα ίδια αεροσκάφη η Lufthansa προσφέρει απόσταση 30 ιντσών και το αεροσκάφος έχει λιγότερες θέσεις, με αποτέλεσμα οι επιβάτες της οικονομικής θέσης να κάθονται πιο άνετα, ενώ ανάλογες είναι και οι αποστάσεις στα αεροσκάφη της Air France, της SAS και της Turkish Airlines.
Επιβάτες στοιβαγμένοι σαν σαρδέλες
Αυτό σημαίνει ότι η ελληνική εταιρεία στοιβάζει σαν σαρδέλες τους επιβάτες της οικονομικής θέσης προκειμένου να αυξήσει στο μέγιστο τη χωρητικότητα των αεροσκαφών, όπως κάνουν και οι εταιρείες χαμηλού κόστους. Την ίδια στιγμή, σε προορισμούς στους οποίους δραστηριοποιούνται εταιρείες που έχουν καλύτερες παροχές σε ανέσεις, η Aegean πουλά στις ίδιες ή και σε ακριβότερες τιμές τα εισιτήρια, ποντάροντας στο ότι οι Έλληνες θα την επιλέξουν καθότι είναι ελληνική αεροπορική εταιρεία. Και αυτό το… σύστημα δουλεύει, μέχρι κάποιος επιβάτης που ψάχνεται να ανακαλύψει ότι υπάρχουν εταιρείες με καλύτερες παροχές.
Βέβαια, η Aegean θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι οι εταιρείες χαμηλού κόστους δεν προσφέρουν γεύματα ή σνακ μέσα στην τιμή του εισιτηρίου και αυτό είναι αλήθεια. Όπως είναι, όμως, αλήθεια και το γεγονός ότι η ποιότητα και η ποσότητα των γευμάτων έχει υποβαθμιστεί αισθητά τον τελευταίο χρόνο. Γιατί πώς αλλιώς μπορείς να χαρακτηρίσεις, αν όχι υποβαθμισμένα, τα γεύματα των 100-150 γραμμαρίων με μια σαλάτα 50 γραμμαρίων από όπου λείπει ακόμα και το αλάτι και το πιπέρι, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα ξαναζεσταμένα μακαρόνια με κοτόπουλο, το οποίο μάλιστα ψάχνεις να το βρεις μέσα στη μερίδα. Και είναι πραγματικά απορίας άξιο ποιοι είναι οι προμηθευτές catering της εταιρείας και τι είδους πιστοποιήσεις έχουν σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής των τροφίμων.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι ενώ η Aegean στοιβάζει σαν σαρδέλες τους επιβάτες, εφαρμόζει και μεθόδους που σε αναγκάζουν να πληρώσεις για να μη στοιβαχτείς… εντελώς. Έτσι, αν έχεις το λεγόμενο φθηνό εισιτήριο, αυτό στο οποίο επιτρέπεται να έχεις μαζί σου μόνο τη βαλίτσα των 8 κιλών, δεν μπορείς καν να επιλέξεις θέση, ακόμα και αν αυτή είναι στην τελευταία σειρά καθισμάτων του αεροσκάφους.
Μάλιστα, κατά έναν διαβολικό τρόπο, το σύστημα επιλέγει αυτόματα να σε τοποθετήσει στη μεσαία θέση μεταξύ των τριών καθισμάτων της κάθε πλευράς του αεροσκάφους, ακόμα και αν είναι άδειο το αεροπλάνο, όπως μπορείς να διαπιστώσεις μετά την απογείωση.
Χωρίς αναλυτικό τιμοκατάλογο
Βεβαίως, για να καθίσεις στην έξοδο κινδύνου όπου υπάρχει μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των καθισμάτων, πληρώνεις το ακριβότερο εισιτήριο της οικονομικής θέσης.
Το εντυπωσιακό είναι ότι η Aegean δεν έχει αναλυτικό τιμοκατάλογο για το πόσο χρεώνεται η επιλογή θέσης αλλά, όπως η ίδια αναφέρει, «Οι χρεώσεις εξαρτώνται από τον προορισμό και την ημερομηνία πτήσης. Το ακριβές κόστος εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της κράτησης». Κοινώς χρεώνει ό,τι θέλει σε ένα εύρος τιμών που ανακοινώνει. Έτσι, για πτήσεις εσωτερικού οι χρεώσεις στο φθηνό ναύλο για μια πίσω θέση είναι από 1 ως 10 ευρώ, για μπροστινές θέσεις από 4 έως 18 ευρώ και για τις θέσεις στην έξοδο κινδύνου από 6 έως 18 ευρώ. Στις πτήσεις εξωτερικού χρεώνει από 3 έως 12 ευρώ για τις πίσω θέσεις, από 6 έως 25 ευρώ για τις μπροστινές θέσεις και από 9 έως 35 ευρώ για τις θέσεις της εξόδου κινδύνου, όπου, σημειωτέον, δεν μπορούν να καθίσουν ανήλικοι.












