Στο δρόμο για το Συνέδριο, η ΝΔ διατηρεί την πρωτοκαθεδρία των κινήσεων στο πολιτικό σκηνικό.
- των Νίκου Χιδίρογλου και Χρήστου Μυτιλινιού
Και ενώ η προκαταρκτική δραματοποίηση της συνεδρίασης της ΚΟ έπεσε στο κοινό, όπως και η γενικότερη προσπάθεια να εμφανιστεί το κυβερνών κόμμα ως στροβιλιζόμενο στη δίνη της εσωστρέφειας, κύκλοι της αντιπολίτευσης επιμένουν να αναζητούν «προβλήματα» στις τάξεις του. Και όλα αυτά ενόψει του 16ου Τακτικού Συνεδρίου του.
Η μάχη για τον νέο γραμματέα και οι λεπτές ισορροπίες
Όμως, η ΝΔ δείχνει – μέχρι στιγμής – να προχωρά συντεταγμένα προς την 15ηΜαΐου, ημέρα έναρξης των εργασιών. Κι ενώ αυτή πλησιάζει, εντείνεται η διαδικασία επιλογής του νέου γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής. Τα ονόματα των Βασίλη Σπανάκη, σήμερα υφυπουργού Εσωτερικών και βουλευτή Νοτίου Τομέα της Αθήνας και Ορφέα Γεωργίου, Προέδρου της ΟΝΝΕΔ, έπεσαν στο τραπέζι, μεταξύ άλλων, με τον Α’ Αντιπρόεδρο της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη να πρωταγωνιστεί στις προσπάθειες εξεύρεσης του κατάλληλου προσώπου. Η άρνηση της Σοφίας Ζαχαράκη να αναλάβει το πόστο, με την υπουργό Παιδείας να επιθυμεί να εστιάσει στην προσπάθεια επανεκλογής της στην Ανατολική Αττική όπου στις προηγούμενες εκλογές θριάμβευσε, ώθησε την ηγεσία να αναζητήσει άλλο πρόσωπο. Το πράγμα έγινε σύνθετο στην περίπτωση του υφυπουργού με τα πολλά – είναι η αλήθεια – κομματικά ένσημα, δεδομένης της αντίδρασης που ήρθε από τους ισχυρούς συνυποψηφίους του στα νότια, βλ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη και Τάκη Θεοδωρικάκο και όχι μόνο. Αυτό λαμβάνεται προς ώρας υπόψη, καθώς η ηγεσία ξέρει τα μεγέθη και δεν θέλει σε καμία περίπτωση να προκληθούν προβλήματα εκεί. Άλλωστε, ο γραμματέας της ΠΕ πρέπει να είναι σε θέση να παρέμβει στα νότια, στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, χωρίς να του καταλογίζονται ιδιοτελή κίνητρακαιχωρίς να πολιτεύεται από θέση ισχύος. Όσον αφορά στον Ορφέα Γεωργίου, ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ έχει ως προτεραιότητα την υποστήριξη της υποψηφιότητάς του στον Έβρο. Μάθαμε λοιπόν ότι υπάρχει σχετική συζήτηση και με άλλο ένα πρόσωπο. Πολύ σύντομα θα έχουμε νέα.
Δένδιας, μηνύματα ενότητας και η “κουπονομαχία” που ξεκίνησε
Αλλά, οι αναζητούντες «προβλήματα» στις τάξεις της ΝΔ δεν το βάζουν κάτω. Τώρα δίνουν τα ρέστα τους «επενδύοντας» στην ομιλία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια στο Συνέδριο, το Σάββατο 16 Μαΐου.Και όλα αυτά, αν και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ήταν σαφής μιλώντας προ δύο εβδομάδων σε φίλους του στο Μοσχάτο, ζητώντας τους να αγωνιστούν σκληρά ενόψει των εκλογών και, αφού παρουσίασε τα πεπραγμένα στον τομέα ευθύνης του, τονίζοντάς τους ότι η κυβέρνηση έχει πολύ έργο να παρουσιάσει. Οι παροτρύνσεις από την Πειραιώς προς άπαντες, είναι να βγουν μπροστά. Τα στελέχη της ΝΔ δείχνουν αποφασισμένα πανελλαδικά να δώσουν άλλο ένα ηχηρό παρών. Φυσικά, με μεγάλες μάχες ενόψει, ισχυροί της παράταξης θέλουν να στείλουν τα μηνύματά τους, κοιτώντας προς το μέλλονκαι βέβαια, η «κουπονομαχία» μπορεί μεν να βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, αλλά έχει ήδη ξεκινήσει.
Πιερρακάκης, Άδωνις, Χατζηδάκης και Τζιτζικώστας μετρούν δυνάμεις
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης, ενδυναμωμένος και από την προεδρία του Eurogroupκαι την εικόνα της αποτελεσματικότητας που γενικότερα τον συνοδεύει και όντας κυρίαρχος στις οργανώσεις της Α’ Αθήνας, αναμένεται να εκλέξει όλους τους ανθρώπους του στην Πολιτική Επιτροπή. Το ίδιο ισχύει και για τον Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος ενισχύει διαρκώς την επιρροή του στην περιφέρεια γενικότερα και στη Βόρεια Ελλάδα ειδικότερα και θα ενισχύσει και εκείνος την προσπάθεια των φίλων του συνέδρων που θα θέσουν υποψηφιότητα. Δυνατά στον ανταγωνισμό έχει μπει και ο Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος ξεκαθαρίζει με τον τρόπο του ότι δεν σκοπεύει να απωλέσει πολύτιμο έδαφος. Κινητικότητα επιδεικνύει ενόψει συνεδρίου και ο επίτροπος της χώρας μας στην ΕΕ, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος, διατηρώντας σημαντικά ερείσματα στη βάση στη Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο, παρακολουθεί με άγρυπνο βλέμμα τις εξελίξεις.
Πολλά είναι τα στελέχη που κοιτούν προς την πλευρά του πολύ δραστήριου Γρηγόρη Δημητριάδη. Ο δημοφιλής ως συνομιλητής των πάντων στη ΝΔείναι σε ανοικτή επικοινωνία με τα στελέχη σε όλη την επικράτεια, συναντώντας διαρκώς κόσμο και παραμένοντας αρωγός των προσπαθειών τους. Το 16ο Τακτικό Συνέδριο, ξεκινά λοιπόν με τους καλύτερους οιωνούς. Και όπως είπαν χθες στην «P»στελέχη της ΝΔ, θα αποτελέσει τον βατήρα εκκίνησης για μια νέα νίκη στις επερχόμενες εκλογές.















