Το Μπανγκλαντές βρίσκεται αντιμέτωπο με τη χειρότερη επιδημία ιλαράς των τελευταίων δύο δεκαετιών, με τα νοσοκομεία να γεμίζουν ασφυκτικά από άρρωστα παιδιά και τις αρχές να δίνουν μάχη για να περιορίσουν την εξάπλωση της νόσου.
Από τον Μάρτιο έχουν καταγραφεί περισσότερα από 50.000 κρούσματα, ενώ τουλάχιστον 320 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, στην πλειονότητά τους μικρά παιδιά που είτε δεν είχαν εμβολιαστεί είτε δεν είχαν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους.
Παιδιά με οξυγόνο και γονείς σε απόγνωση
Στο παιδιατρικό νοσοκομείο Σίσου στην Ντάκα, οι θάλαμοι δεν αδειάζουν ποτέ.
Παιδιά με υψηλό πυρετό, σοβαρές αναπνευστικές δυσκολίες και εξάντληση νοσηλεύονται διαρκώς, ενώ οι γιατροί προσπαθούν να διαχειριστούν έναν αριθμό περιστατικών που αυξάνεται καθημερινά.
Η 3χρονη Αφία βρίσκεται στο νοσοκομείο εδώ και περισσότερο από δύο εβδομάδες. Δεν είχε κάνει τη δεύτερη δόση του εμβολίου της ιλαράς.
«Το πρωί πίστεψα ότι θα τη χάσω», λέει η γιαγιά της, περιγράφοντας πώς το παιδί χρειάστηκε οξυγόνο για να σταθεροποιηθεί.

Παρόμοιες εικόνες επαναλαμβάνονται σε όλους τους θαλάμους: γονείς εξαντλημένοι, παιδιά που δυσκολεύονται ακόμη και να αναπνεύσουν και γιατροί που εργάζονται ασταμάτητα.
Η πτώση των εμβολιασμών άνοιξε τον δρόμο στην επιδημία
Οι ειδικοί αποδίδουν την καταστροφή κυρίως στη σημαντική μείωση της εμβολιαστικής κάλυψης, αλλά και στον υποσιτισμό και τη μείωση του μητρικού θηλασμού.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε μετά την πολιτική κρίση που ακολούθησε την πτώση της κυβέρνησης της Σέιχ Χασίνα το 2024, ενώ σοβαρό πλήγμα δέχθηκαν και τα προγράμματα δημόσιας υγείας μετά τις περικοπές της αμερικανικής αναπτυξιακής βοήθειας από την κυβέρνηση Τραμπ.
Το ποσοστό εμβολιασμού είχε πέσει πέρυσι στο 59%, πολύ χαμηλότερα από το 95% που απαιτείται για συλλογική ανοσία.
Αγώνας δρόμου για να εμβολιαστούν εκατομμύρια παιδιά
Η κυβέρνηση ξεκίνησε επείγουσα εκστρατεία εμβολιασμού στις αρχές Απριλίου και μέχρι σήμερα έχουν εμβολιαστεί σχεδόν 17 εκατομμύρια παιδιά.

Ωστόσο, οι αρχές παραδέχονται ότι τα αποτελέσματα χρειάζονται χρόνο για να φανούν.
Μάλιστα, η Δευτέρα καταγράφηκε ως η πιο τραγική ημέρα της επιδημίας μέχρι στιγμής, καθώς 17 παιδιά πέθαναν μέσα σε μόλις 24 ώρες.
Ο υπουργός Υγείας της χώρας εξέφρασε την ελπίδα ότι μέσα στον επόμενο μήνα το ποσοστό εμβολιασμού θα φτάσει στο κρίσιμο όριο του 95%.
Νοσοκομείο εκστρατείας και φόβοι για νέο ξέσπασμα δάγκειου πυρετού
Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι το σύστημα υγείας εξακολουθεί να αντέχει, ο στρατός δημιούργησε ήδη νοσοκομείο εκστρατείας 20 κλινών στην Ντάκα για να αντιμετωπιστεί η πίεση από τα συνεχόμενα περιστατικά.
Και ενώ η χώρα δίνει μάχη με την ιλαρά, οι αρχές φοβούνται πλέον και νέο υγειονομικό πρόβλημα.
Οι έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων εβδομάδων έχουν προκαλέσει αύξηση των κουνουπιών που μεταφέρουν τον δάγκειο πυρετό, δημιουργώντας ανησυχίες για νέα έξαρση της νόσου τους επόμενους μήνες.
Οι υγειονομικές αρχές ελπίζουν ότι η επιδημία ιλαράς θα αρχίσει σύντομα να επιβραδύνεται, όμως παραδέχονται ότι η κατάσταση παραμένει εξαιρετικά δύσκολη.
















