No Result
View All Result
12/10/2025 - 04:24
17 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια
epolitical.gr
No Result
View All Result

Χτίζουμε σύγχρονο, αποτελεσματικό, ανθρώπινο ΕΣΥ

Από POLITICAL NEWSROOM
11 Αυγούστου 2025

Τι λέει ο υφυπουργός Υγείας στο «Π» για τους εθελοντές στα δημόσια νοσοκομεία,
το νούμερο 1566, το «βραχιολάκι», την αξιολόγηση

Συνέντευξη στον Γιάννη Κοντογεώργο

Για τον εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ, τους εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού στα δημόσια νοσοκομεία, το «βραχιολάκι» ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης, την αξιολόγηση των υπηρεσιών με SMS των δημόσιων νοσοκομείων, το νέο σύστημα DRG για τα νοσοκομεία και τους ασθενείς, τη νέα τηλεφωνική γραμμή 1566 και τέλος για το δικό του προσωπικό όραμα για την Υγεία στη χώρα μας μίλησε στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Παρασκήνιο»  ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.

Κύριε Θεμιστοκλέους, η ενίσχυση αλλά και ο εκσυγχρονισμός του ΕΣΥ είναι ένας βασικός σας στόχος. Πρόσφατα ανακοινώσατε την ένταξη των εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού στα δημόσια νοσοκομεία. Τι σηματοδοτεί αυτή η πρωτοβουλία;

Δημιουργούμε ένα ΕΣΥ πιο σύγχρονο, πιο άμεσο, πιο ποιοτικό, πιο λειτουργικό. Είναι ζήτημα ανθρωπιάς και σεβασμού προς τον πολίτη. Είναι ζήτημα ανταποδοτικότητας προς τον φορολογούμενο που το χρηματοδοτεί. Η ένταξη των εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού στα δημόσια νοσοκομεία επομένως είναι κάτι παραπάνω από μια συμβολική κίνηση. Εντάσσεται στο πλέγμα μεταρρυθμίσεων που υλοποιούμε για να κάνουμε το ΕΣΥ πιο ανθρώπινο, να το φέρουμε πιο κοντά στον πολίτη. Οι εθελοντές δεν υποκαθιστούν το έργο των υγειονομικών. Το διευκολύνουν. Επιτελώντας κρίσιμο ρόλο στην καθημερινή εμπειρία του ασθενή: στις μετακινήσεις, στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη, στη διαχείριση της πληροφόρησης.

Είναι η παρουσία που κάνει τη διαφορά, ειδικά σε περιβάλλοντα που για πολλούς συνανθρώπους μας είναι αγχωτικά, χαώδη ή και μοναχικά. Το δημόσιο νοσοκομείο γίνεται έτσι όχι απλώς πιο λειτουργικό αλλά και πιο οικείο. Ένα περιβάλλον που εμπνέει εμπιστοσύνη. Είναι μια πρακτική που ακολουθούν πολλά ευρωπαϊκά κράτη και την ενσωματώνουμε και εμείς.

Το ανθρώπινο πρόσωπο όμως χρειάζεται και τεχνολογία για να είναι αποτελεσματικό. Πρόσφατα ξεκίνησε η εφαρμογή του βραχιολιού ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης στα ΤΕΠ. Πώς αλλάζει αυτή η παρέμβαση την εμπειρία του ασθενή και τη λειτουργία των Τμημάτων Επειγόντων;

Το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης, το λεγόμενο «βραχιολάκι» -αν και δεν μου αρέσει καθόλου αυτός ο όρος-, αποτελεί μια ψηφιακή μεταρρύθμιση που έχει ως επίκεντρο τον ασθενή. Πίσω από αυτό, στο χέρι του κάθε ασθενούς, υπάρχει ένα πλαίσιο οργανωμένης ροής και διαχείρισης. Που επιτρέπει στον ασθενή να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση της σειράς του και την πορεία της εξυπηρέτησής του. Και που δίνει σε εμάς, παράλληλα, τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε πού καθυστερεί, να βρούμε τον λόγο που καθυστερεί και να δράσουμε άμεσα για την εξυπηρέτησή του.

Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Κάθε πολίτης που προσέρχεται σε ένα δημόσιο νοσοκομείο δεν είναι απλά ένας «αριθμός» για εμάς. Αλλά ένας χρήστης των υπηρεσιών Υγείας που πρέπει και να νιώσει και να δει άμεσα στην πράξη ότι δεν είναι μόνος στο πρόβλημά του.Το ΕΣΥ δεν είναι μόνο κρατικός πυλώνας στήριξης και φροντίδας μιας κοινωνίας. Αποτελεί σήμερα και το ζωντανό παράδειγμα μιας Ελλάδας που προοδεύει και προχωράει μπροστά.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνεχίζεται και με άλλα μέσα, όπως η αξιολόγηση των υπηρεσιών με SMS από τους ίδιους τους ασθενείς. Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από αυτό;

Αξιολόγηση σημαίνει δύο πράγματα: πρώτον, επιβράβευση του καλού και, δεύτερον, κινητροδότηση του «όχι και τόσο καλού» να βελτιωθεί. Η αξιολόγηση ενός συστήματος υπηρεσιών Υγείας επομένως δεν μπορεί να γίνεται από τον ίδιο του τον εαυτό! Αυτονόητο είναι ότι τον κυρίαρχο λόγο τον έχει ο ασθενής. Είναι θεμελιώδες να ακούμε τους ίδιους τους πολίτες, όχι μόνο στα λόγια αλλά με μετρήσιμα και συστηματικά εργαλεία, για να γίνουμε καλύτεροι. Βασικός χρηματοδότης του ΕΣΥ είναι ο Έλληνας πολίτης. Ήρθε επομένως η ώρα να ακουστεί. Γιατί εκείνος πρέπει να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.

Το ερωτηματολόγιο που αποστέλλουμε δεν αφορά επικοινωνιακή ή δημοσκοπική προσέγγιση. Είναι εργαλείο διοίκησης. Με ένα απλό SMS, ο πολίτης που βγαίνει από το νοσοκομείο έχει τη δυνατότητα να πει πώς ένιωσε, πώς του συμπεριφέρθηκαν, αν εξυπηρετήθηκε με επάρκεια και σεβασμό. Αυτή η πληροφορία, όταν συλλέγεται συστηματικά, γίνεται πυξίδα για βελτιώσεις. Είναι -αν θέλετε- μια μεταρρύθμιση που εισάγει μηχανισμούς λογοδοσίας και ενισχύει τη διαφάνεια. Διότι, μόνο όταν μετράς κάτι, μπορείς πραγματικά να το αλλάξεις.

Η ποιότητα όμως εξαρτάται και από τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών. Στα νησιά και στις τουριστικές περιοχές, που στο παρελθόν είχαμε πολλά προβλήματα και που πολίτες δεν είχαν εύκολη πρόσβαση στο σύστημα Υγείας, έχει αλλάξει κάτι; Τι έχει γίνει στον τομέα αυτό;

Η χώρα μας διαθέτει μια μοναδική πολυνησία. Αυτό δημιουργεί μεν μοναδικές ομορφιές και δυνατότητες ανάπτυξης της τουριστικής μας βιομηχανίας, δημιουργεί όμως και δυσκολίες που δεν έχει να αντιμετωπίσει μια άλλη ηπειρωτική χώρα. Θέλω να ξεκαθαρίσω πως αυτό το καλοκαίρι το Εθνικό Σύστημα Υγείας είναι περισσότερο προετοιμασμένο από κάθε άλλη χρονιά. Και το εξειδικεύω:

Η πολιτική των κινήτρων που δώσαμε στους γιατρούς για να υπηρετήσουν σε απομακρυσμένες περιοχές απέδωσε. Αναφέρω ενδεικτικά πως καλύψαμε τα 2/3 των θέσεων που επί σειρά ετών έβγαιναν άγονες. Είναι επίσης σημαντικό ότι η εικόνα των υγειονομικών μονάδων στα νησιά είναι σαφώς βελτιωμένη. Άλλωστε, σε επίπεδο επικράτειας, έχουμε αύξηση του προσωπικού κατά 20,5%, δηλαδή 376 περισσότερους γιατρούς, 1.370 άτομα νοσηλευτικό προσωπικό και 900 λοιπό προσωπικό, επιπλέον. Ταυτόχρονα, ενισχύουμε τις αεροδιακομιδές, όπως σας ανέφερα, με τον στόλο του ΕΚΑΒ να αριθμεί σήμερα 3 ελικόπτερα και 3 αεροσκάφη.

Το ίδιο πράξαμε όμως και με το προσωπικό του ΕΚΑΒ, προσλαμβάνοντας επιπλέον 35 άτομα επικουρικού προσωπικού και διαθέτοντας επιπλέον 73 οδηγούς ασθενοφόρων από τις Ένοπλες Δυνάμεις. Τέλος, μέσω εθελοντικής μετακίνησης πληρωμάτων ασθενοφόρων, ενισχύσαμε τις νησιωτικές περιοχές με ακόμη 142 άτομα και 4 μηχανές ταχείας ανταπόκρισης. Είναι η μεγαλύτερη δύναμη που έχει διατεθεί ποτέ. Για εμάς δεν υπάρχουν πολίτες απομακρυσμένοι ή μη. Ακόμα και στο πιο μακρινό νησί, το ΕΣΥ θα είναι εκεί. Να συνδράμει, να αντιμετωπίσει και, αν χρειαστεί, με ταχύτητα να μεταφέρει όποιον συμπολίτη μας έχει ανάγκη.

Οργανικά με αυτό συνδέεται και η ανάγκη εκσυγχρονισμού των υποδομών. Σε τι στάδιο βρίσκονται οι ανακαινίσεις στα νοσοκομεία;

Σε αυτό τον τομέα πιστεύω ότι οι πολίτες έχουν αρχίσει ήδη να βλέπουν μεγάλες αλλαγές. Ανακαινίζονται τα Τμήματα Επειγόντων των νοσοκομείων σε όλη τη χώρα. Και μάλιστα «εν κινήσει». Χωρίς να διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία καμίας μονάδας. Υλοποιούμε ένα συνολικό σχέδιο που αφορά όχι μόνο το κέλυφος αλλά και τον εξοπλισμό, τις συνθήκες εργασίας του προσωπικού, την εμπειρία του κάθε ασθενούς. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο κατά κύριο λόγο από το Ταμείο Ανάκαμψης, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακαίνισης από την ίδρυση του ΕΣΥ. Ή, να το πω διαφορετικά, το «ΕΣΥ της νέας εποχής».

Το να είναι ανθεκτικό ένα σύστημα προϋποθέτει και ορθολογική χρηματοδότηση. Τι σημαίνει το νέο σύστημα DRG για τα νοσοκομεία και τους ασθενείς;

Το σύστημα οικονομικής διαχείρισης DRG αποτελεί μια κρίσιμη μεταρρύθμιση που στόχο έχει τη δίκαιη και διαφανή κατανομή των οικονομικών πόρων. Είναι, παράλληλα, μια μεταρρύθμιση που διεθνώς εφαρμόζεται από τη δεκαετία του ’80 και που στην Ελλάδα, ως συνήθως, ήταν στο τραπέζι των συζητήσεων για 50 χρόνια!

Μέχρι σήμερα, η χρηματοδότηση των νοσοκομείων στην Ελλάδα ήταν συχνά αδιαφανής και βασιζόταν σε ετήσιες προϋπολογιστικές κατανομές που δεν ανταποκρίνονταν πάντα στις πραγματικές ανάγκες και το έργο που παρέχουν τα νοσοκομεία. Με την εφαρμογή του DRG, η χρηματοδότηση συνδέεται άμεσα με την ποσότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται, δηλαδή πληρώνουμε συγκεκριμένα με βάση το παραγόμενο έργο. Αυτό ενθαρρύνει τα νοσοκομεία να λειτουργούν πιο αποδοτικά, να βελτιώνουν τη διαχείριση πόρων και να μειώνουν τις αδικαιολόγητες δαπάνες.

Για τον πολίτη όμως η προσβασιμότητα δεν είναι μόνο υποδομές. Είναι και ενημέρωση. Τι προσφέρει η νέα τηλεφωνική γραμμή 1566 στην καθημερινότητα του πολίτη;

Καλύτερο ΕΣΥ σημαίνει πιο προσβάσιμο ΕΣΥ. Όχι μόνο για να περιθάλψει τον πολίτη. Αλλά και για να απαντήσει σε ερωτήσεις, να τον καθοδηγήσει σωστά, να τον ενημερώσει, να τον ακούσει. Και ό,τι χαρακτηρίζεται πιο εύκολο στη χρήση είναι παράλληλα και πιο ποιοτικό. Το 1566 σηματοδοτεί μια νέα εποχή εξυπηρέτησης. Μια νέα, δωρεάν γραμμή επικοινωνίας, μέσα από την οποία ο πολίτης μπορεί να βρει άμεσα πληροφορίες για ραντεβού, φάρμακα, συνταγογράφηση, παραπεμπτικά και διαδικασίες.

Δεν θα δίνει ιατρικές συμβουλές, δεν είναι αυτός ο ρόλος της. Αλλά βοηθά κάθε πολίτη, ειδικά ηλικιωμένους ή λιγότερο εξοικειωμένους με την τεχνολογία, να βρουν απάντηση σε ό,τι χρειαστούν. Μέχρι πρότινος είχαμε σχεδόν εκατό τηλεφωνικές γραμμές που σχετίζονταν με το υπουργείο Υγείας, ένα πολυδαίδαλο και χαοτικό σύστημα για τους πολίτες. Τώρα αυτό αλλάζει. Απλοποιείται.

Κλείνοντας, ποιο είναι το δικό σας προσωπικό όραμα για την Υγεία στη χώρα μας;

Υπηρετώ το ΕΣΥ ως γιατρός, πολλά χρόνια πριν μπω στην πολιτική. Έχω δει την προσφορά του αλλά και τις παθογένειες που το κρατούν πίσω. Το δικό μου όραμα, που είναι και στόχος της κυβέρνησης, είναι ένα ΕΣΥ που δεν αφήνει κανέναν πίσω. Χτίζουμε ένα σύστημα σύγχρονο, γρήγορο, αποτελεσματικό. Ένα ΕΣΥ ψηφιακό και ανθρώπινο μαζί. Με αξιολόγηση, με επενδύσεις, με λογοδοσία. Και, πάνω απ’ όλα, με φροντίδα, γιατί εκεί μετριέται τελικά η αξία κάθε πολιτικής. Με σταθερά βήματα το ΕΣΥ αλλάζει. Και αλλάζει για να μείνει, ισχυρό και ανθεκτικό, για τις επόμενες γενιές.

 

Tags: Μάριος Θεμιστοκλέουςσυνεντεύξεις
Αναρτήθηκε από:
POLITICAL NEWSROOM

POLITICAL NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

Οκτώ νέα Ειδικά Σχολεία από Σεπτέμβριο

Next Post

Τα σπαρακτικά λόγια στην πιο δύσκολη στιγμή της ζωής του Αντώνη Σαμαρά (VIDEO)

Related Posts

Πολιτική

Καταγγελία εργαζόμενων ΣΥΡΙΖΑ: Έχουμε 4 μήνες απλήρωτοι

Από Χρήστος Μυτιλινιός
11 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Τσουκαλάς: “Χιονοστιβάδα σκανδάλων με υπογραφή Μητσοτάκη”

Από POLITICAL NEWSROOM
11 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Γεωργιάδης: Φέτος ξεπερνάμε το ρεκόρ μεταμοσχεύσεων (video)

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
Συνεντεύξεις

Δημήτρης Παπαστεργίου: Θέλουμε την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής μετάβασης

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
Συνεντεύξεις

Χάρης Δούκας: Εργαζόμαστε καθημερινά για μια πιο ανθρώπινη και βιώσιμη Αθήνα

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
ePolitical TV

Μαρινάκης: Ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από προσωπολατρίες (video)

Από Γεωργία Ντούνη
11 Οκτωβρίου 2025
Next Post

Τα σπαρακτικά λόγια στην πιο δύσκολη στιγμή της ζωής του Αντώνη Σαμαρά (VIDEO)

No Result
View All Result

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1258
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δημοσκόπηση - Εκλογές
Πολιτική

Πανελλαδική δημοσκόπηση της “P”: Ξεκάθαρη κυριαρχία ΝΔ, αδειάζει την Κεντροαριστερά ο Τσίπρας

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
Politically Incorrect

Το «κωλόπαιδο» στο Κολωνάκι, το deal που δεν έγινε, ο πρέσβης κι ο εφοπλιστής

Από POLITICAL NEWSROOM
11 Οκτωβρίου 2025
Χρηματιστήριο Αθηνών - Euronext
Οικονομία

Η σκανδαλώδης απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στη δημόσια πρόταση του Euronext για την εξαγορά της ΕΧΑΕ

Από POLITICAL NEWSROOM
7 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Ο Άδωνις ισοπέδωσε το αφήγημα του Global Sumud Flotilla για τη Γάζα

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια