Ο Λιούις Χάμιλτον και η Ferrari βρίσκονται μπροστά σε ένα καθοριστικό σταυροδρόμι για την αγωνιστική τους πορεία και τη συνεργασία τους. Οι τελευταίες πληροφορίες που αποκάλυψε η γερμανική εφημερίδα Bild δείχνουν ότι το συμβόλαιο του επτάκις πρωταθλητή με τη Scuderia είναι πιο πολύπλοκο απ’ ό,τι είχε αρχικά ανακοινωθεί και περιλαμβάνει ρήτρες που του επιτρέπουν να παραμείνει στο Μαρανέλο πέραν του 2027, εφόσον το επιθυμεί.
Η συμφωνία και οι ρήτρες
Η επίσημη συμφωνία ανακοινώθηκε στις 1 Φεβρουαρίου 2024 και ξεκίνησε το 2025, χαρακτηριζόμενη ως «πολυετής». Αρχικά, ο ιταλικός Τύπος μιλούσε για ένα συμβόλαιο 2+1 ετών, με την οψιόν ανανέωσης για το 2027 να ανήκει στον Χάμιλτον. Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες δείχνουν ότι η συνεργασία είναι «κλειδωμένη» μέχρι το τέλος της σεζόν του 2027, ενώ η μονομερής οψιόν του οδηγού μπορεί να επεκτείνει τη συμφωνία έως το 2028.
Η πρώτη σεζόν και οι προκλήσεις
Η πρώτη χρονιά του Χάμιλτον στη Ferrari, το 2025, αποδείχθηκε ιδιαίτερα απαιτητική. Ο Βρετανός χρειάστηκε χρόνο προσαρμογής στα νέα μονοθέσια ground effect και στη διαφορετική φιλοσοφία σχεδιασμού της ομάδας, μετά από 12 χρόνια στη Mercedes. Η SF-25 δεν ταιριάζει απόλυτα στο φυσικό του στιλ οδήγησης, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να ανέβει ούτε μία φορά στο βάθρο μέσα στη χρονιά.
Στο παρασκήνιο της Scuderia
Η Ferrari παρακολουθεί με προσοχή την κατάσταση. Ο διευθυντής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, στήριξε πλήρως τη συμφωνία, ενώ ο πρόεδρος Τζον Έλκαν εμφανίζεται πιο επιφυλακτικός για την αποτελεσματικότητα της επένδυσης. Η ομάδα προγραμματίζει αλλαγές για τη σεζόν του 2026, μεταξύ των οποίων νέο μηχανικό, προσαρμογές στο κόκπιτ και στο τιμόνι, με στόχο να μειωθεί ο γνωστικός φόρτος του Χάμιλτον και να βελτιωθεί η λήψη αποφάσεων ενστικτωδώς.
Το κρίσιμο 2026
Η σεζόν του 2026 θα είναι καθοριστική για τον Χάμιλτον. Εάν καταφέρει να βρει ξανά τη φόρμα του, η οψιόν για επέκταση έως το 2028 μπορεί να ενεργοποιηθεί, εξασφαλίζοντας στη Ferrari έναν έμπειρο και ταλαντούχο οδηγό σε μια κρίσιμη φάση της νέας τεχνικής εποχής της Formula 1. Αν η πρόοδος είναι περιορισμένη, η ρήτρα αυτή ενδέχεται να θεωρηθεί στρατηγικό ρίσκο, επηρεάζοντας το μέλλον του Χάμιλτον, του Σαρλ Λεκλέρ και της ηγετικής ομάδας της Ferrari.












