Sold out από τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης για το SMERemediumCap II
«Κλείδωσε» στα 200 εκατ. ευρώ η άντληση για το SMERemediumCap II, με τη ζήτηση να ξεπερνά τον στόχο και το fund να θεωρείται ήδη υπερκαλυμμένο από τον πρώτο γύρο. Στο σχήμα συμμετείχαν βαριά ονόματα: η ΕΑΤΕ, η EBRD, η BSTDB, ελληνικές τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία και περί τα 30 family offices. Όλα αυτά υπό τη μαεστρία του πλέον έμπειρου πρώην τραπεζίτη και εκτελεστικού προέδρου Νικόλα Καραμούζη. Στόχος του fund; Να καλύψει το επενδυτικό κενό της μεσαίας ελληνικής επιχειρηματικότητας — των περίπου 2.700 εταιρειών με τζίρο 10–100 εκατ. ευρώ, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας αλλά υστερούν σε παραγωγικότητα, digital readiness και ESG. Στο παρασκήνιο, το μήνυμα είναι καθαρό: το SMERC δεν κάνει παθητικές τοποθετήσεις· επιδιώκει ισχυρή παρουσία, M&A, εξωστρέφεια και επενδυτικό μετασχηματισμό.
Μπλε απόβαση στη Ρουμανία από τη ΔΕΗ- Βάζει τα αυτοκίνητα στην πρίζα
Η Ρουμανία έχει αποδειχθεί «χρυσορυχείο» για τις βασικές δραστηριότητες της ΔΕΗ, αν και πλέον ο όρος «βασικές» σηκώνει συζήτηση, αφού ο όμιλος έχει εξελιχθεί σε έναν ενεργειακό-τεχνολογικό παίκτη με σημαντικές επενδύσεις.
Τώρα, σειρά είχε και η ΔΕΗ blue, η οποία «πάτησε πόδι» στη ρουμανική αγορά εξαγοράζοντας το δίκτυο φόρτισης Hermes Flow και προσθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της 116 νέα σημεία φόρτισης. Στο Βουκουρέστι μόνο, τα 72 σημεία εξασφαλίζουν δυνατή παρουσία σε εμπορικά hubs όπως Carrefour, Romstal και μεγάλα malls. Η κίνηση αυτή δεν είναι απλώς «επέκταση», αλλά μία προσπάθεια της ΔΕΗ να εδραιώσει ένα διασυνοριακό δίκτυο ηλεκτροκίνησης.
Η Εκκλησία θέλει να συναντήσει τον κ. Πιερρακάκη σχετικά με το νέο νόμο για τα Κληροδοτήματα
Οι κινήσεις για την δημιουργία νέων ψηφιακών εργασιών για τα κληροδοτήματα και τις δωρεές, απασχόλησε και την Εκκλησία που έχει πολύ μεγάλες δωρεές και κληροδοτήματα.
Έτσι μαθαίνουμε ότι θέλουν να έχουν κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον κ. Πιερρακάκη για να δοθούν διευκρινίσεις ή να απαντηθούν απορίες. Από την πλευρά του υπουργείου, ίσως αναλάβει την ενημέρωση της οικονομικής επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος κάποια Επιτροπή.
Ο Δήμας, τα έργα-μαμούθ και το «ραντεβού» με την GMR
Στο Capital Link της Νέας Υόρκης, ο Χρίστος Δήμας περιέγραψε στους διεθνείς επενδυτές μια Ελλάδα που μπαίνει στο 2026 «μεγαλύτερη» λόγω των έργων της, όπως το Πάτρα–Πύργος, ο Ε65 και ο ΒΟΑΚ. Αλλά και το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, το Flyover στη Θεσσαλονίκη και οι επεκτάσεις του μετρό. Τρέχει το μεγαλύτερο πρόγραμμα υποδομών της σύγχρονης ιστορίας, με καύσιμο RRF, ευρωπαϊκά κονδύλια και ΣΔΙΤ. Δεν ήταν τυχαίο ότι απέναντί του βρισκόταν ο Shrinivas Bommindala της ινδικής GMR, ο οποίος δηλώνει ανοιχτός για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα.
Όταν η SWOT «σερβίρει» Μισλέν στην Κεφαλονιά
Στο χαρτοφυλάκιο της SWOT Hospitality, εκεί όπου ήδη συγκατοικούν βαριά ονόματα όπως Hilton, Marriott, Hyatt, Accor και Nikki Beach, προστίθεται τώρα ένα πεντάστερο «διαμαντάκι» με 11 βίλες, plunge pools και σφραγίδες Relais & Châteaux, Michelin Guide 2025 και Forbes Travel Guide, ανεβάζοντας θεαματικά το value per key στην –μέχρι πρότινος– πιο ήσυχη νότια πλευρά της Κεφαλονιάς. Πίσω από τη ρητορική περί home away from home, ευεξίας και caretta-caretta, η κίνηση Κορσάνου–Μικρομάτη–Gruna να «κουμπώσουν» το Eliamos πάνω στη μηχανή πωλήσεων, διαχείρισης και διεθνούς δικτύωσης της SWOT δείχνει ότι το πραγματικό παιχνίδι παίζεται στο πώς ένα boutique retreat μετατρέπεται σε asset διεθνούς κλίμακας, με υψηλό ADR, repeaters που μένουν εβδομάδες και ένα brand που μπορεί να πουληθεί τόσο σε New York foodie όσο και σε Λονδρέζο wellness junkie.
Η Zeus ανεβάζει… INNSiDE την Ελούντα
Με το INNSiDE Elounda, η Zeus Hotels δεν φέρνει απλώς ένα ακόμη 5άστερο στην Κρήτη, αλλά «κουμπώνει» πάνω στη Meliá το δικό της lifestyle χαρτί σε μια από τις πιο ακριβές γωνιές της ελληνικής φιλοξενίας, βάζοντας πλώρη για υψηλό ADR με 84 δωμάτια, 18 private pools και 70% sea view inventory που φωνάζει yield management.
Το γεγονός ότι το πρώτο INNSiDE by Meliá στην Ελλάδα λανσάρεται σε λόφο με infinity pool, υπογραφή Σουλτάτου στο μενού και pet friendly πολιτική μέχρι… welcome gift στη ρεσεψιόν, δείχνει ότι η Ελούντα παύει να είναι μόνο playground για παραδοσιακό luxury και γίνεται test bed ενός πιο «ψαγμένου» μοντέλου, όπου sustainability, design και εμπειρία γίνονται εργαλείο άντλησης premium τιμής και διεθνούς ζήτησης για τον όμιλο.
Η Jumbo, οι πωλήσεις στο Ισραήλ και η επέκταση στον Καναδά
Στο ενδεκάμηνο 2025, ο ρυθμός ανάπτυξης της Jumbo παραμένει κοντά στο +8%, κινούμενο σε νέα υψηλά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίκτυο συνεργατών franchise συνέχισε να ενισχύει τη διεθνή παρουσία του Ομίλου.
Τον Νοέμβριο, στο Ισραήλ ξεκίνησε τη λειτουργία του το τέταρτο κατάστημα Jumbo, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του brand και την εμπιστοσύνη των τοπικών εταίρων στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας. Η Fox Group, η οποία έχει την αποκλειστική σύμβαση franchise της Jumbo στο Ισραήλ και στον Καναδά, σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της στο Ισραήλ κατά 5-6 καταστήματα το 2026. Επιπλέον, προτίθεται να ανοίξουν 3 πρώτα καταστήματα Jumbo στον Καναδά, στο Οντάριο, επίσης μέσα στο 2026, εφόσον δεν προκύψουν επιπλοκές που να καθυστερήσουν το άνοιγμα.
Το deal Εθνικής – Ασφαλιστικής Πειραιώς και η ξαφνική αγάπη
Μέχρι προ διετίας, στην ασφαλιστική αγορά, δεν ήθελαν να ακούσουν το ενδεχόμενο να αλλάξει χέρια η Εθνική Ασφαλιστική και να φύγει από την ΕΤΕ. Με το CVC είχαν (οι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς) κάποια αμηχανία. Και τώρα που πήγε στην Τράπεζα Πειραιώς έχουν αρχίσει τις λατρευτικές δηλώσεις. Σε ότι αφορά τα στελέχη , αναμένονται αλλαγές στην Ασφαλιστική μιας και ο Σταύρος Καραγρηγορίου, Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών, αλλά και ο Διευθυντής Πωλήσεων, Ηρακλής Δασκαλόπουλος, αναμένεται να ολοκληρώσουν τον κύκλο τους στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ο τελευταίος είχε 25 χρόνια θητεία στην εταιρεία.
Απόρρητα προσωπικά δεδομένα που οι τράπεζες δεν τους χρειάζεται να γνωρίζουν
Η ανάγκη για ταυτοπροσωπία πολλές φορές ξεπερνά τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που ζητούν οι τράπεζες. Για παράδειγμα τι σημασία έχει να γνωρίζει η τράπεζα στην καρτέλα σου εάν είσαι παντρεμένος ή χωρισμένος ή εργένης εάν δεν θέλεις να ζητήσεις δάνειο. Τι σημασία έχει πλέον να γνωρίζει η τράπεζα την κατοικία σου, από την στιγμή που και οι ίδιες οδηγούνται σε κλείσιμο καταστημάτων και η εργασία σε digital nomads. Το να ταυτοποιείς κάθε φορά τον εαυτό σου (σχεδόν κάθε χρόνο) καταντά δυστοπικό. Oι τράπεζες λένε ότι είναι εγκύκλιος της Τράπεζας της Ελλάδος και της ΕΚΤ. Είναι δύσκολο να προτείνουν κάποιες αλλαγές τουλάχιστον ως προς τον χρόνο;
Προσοχή στο fishing
Την θυμάστε την φράση «να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας»; E κάτι τέτοιο μας συνέβη όταν μας τηλεφώνησαν (κατά δήλωσή τους) από την Τράπεζα Πειραιώς και μας ζήτησαν να τους δώσουμε προσωπικά στοιχεία για να αποδείξουμε ότι είμαστε εμείς !!!!
Τους λέω εσείς τηλεφωνήσατε , όχι εγώ. Εσείς πρέπει να μου αποδείξετε ότι είστε από την Τράπεζα Πειραιώς. Διόλου δεν αποκλείω ότι μπορεί να ήταν fishing… απάτη.