Ο Δήμος Αθηναίων προχωρά σε ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης μιας πιο φιλικής και βιώσιμης αστικής συγκοινωνίας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο έδωσε ομόφωνη έγκριση για τη Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας, που εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική της δημοτικής αρχής για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, με στόχο την ενίσχυση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην πόλη.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, επισήμανε: «Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας Δημοτικής Συγκοινωνίας που θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό ιστό της Αθήνας. Το προτεινόμενο δίκτυο βασίζεται σε εμπεριστατωμένη μελέτη και έχει σχεδιαστεί ώστε να διευκολύνει τους πολίτες, μειώνοντας την εξάρτηση από τα αυτοκίνητα. Στοχεύουμε στη δημιουργία ενός σύγχρονου και φιλικού συστήματος μετακινήσεων που θα απευθύνεται σε όλους τους Αθηναίους. Αποσκοπούμε στη σύνδεση των γειτονιών, προβάλλοντας τη Δημοτική Συγκοινωνία ως εργαλείο κοινωνικής συνοχής και περιβαλλοντικής ευθύνης, που θα προσφέρει ισότιμη πρόσβαση σε όλους».
Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, δήλωσε: «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που, μόλις στα πρώτα δύο χρόνια της Δημαρχίας Δούκα, μπορούμε να προχωρήσουμε στη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας, ένα αίτημα που έχει διαχρονικά υποστηριχθεί. Οι γραμμές του νέου δικτύου θα συμπληρώνουν το υπάρχον ακτινωτό σύστημα με κυκλικές διαδρομές, προάγοντας τη βιώσιμη κινητικότητα και το όραμά μας για “Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών”».
Το προτεινόμενο δίκτυο Δημοτικής Συγκοινωνίας περιλαμβάνει επτά γραμμές συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων και 291 στάσεων, εξασφαλίζοντας ότι η Δημοτική Αστική Συγκοινωνία θα καλύπτει όλες τις Δημοτικές Κοινότητες της Αθήνας. Κάθε γραμμή θα συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές κοινότητες, ενισχύοντας τη διασύνδεση των γειτονιών με τοπικούς κόμβους, όπως οι σταθμοί του Μετρό.


Η σχεδίαση του δικτύου έχει γίνει με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Επίσης, η νέα Δημοτική Συγκοινωνία έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί συμπληρωματικά με το δίκτυο του ΟΑΣΑ (ΗΣΑΠ, Μετρό, ΟΣΥ).
Πριν από την εκπόνηση της μελέτης, πραγματοποιήθηκε εντατική συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, για τη συλλογή απόψεων και προτάσεων. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η μελέτη θα χρειαστεί την έγκριση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) καθώς και του Υπουργείου Μεταφορών.
* Φωτογραφία αρχείου.












