No Result
View All Result
22/12/2025 - 19:15
12 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
No Result
View All Result

Αναδρομή στο πρωτάθλημα όπου η McLaren και ο Λάντο Νόρις έκαναν ένα από τα μεγαλύτερα comeback στην ιστορία του σπορ

F1 2025, η ανασκόπηση

Από POLITICAL NEWSROOM
22 Δεκεμβρίου 2025
in Auto / Moto

Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 του 2025 που διοργανώνεται από τη FIA είναι, στην ιστορία της Φόρμουλα 1, το 76ο που απονέμει το πρωτάθλημα οδηγών και το 68ο που απονέμει το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ξεκίνησε στις 16 Μαρτίου και θα ολοκληρώθηκε στις 7 Δεκεμβρίου. Με συνολικά είκοσι τέσσερις αγώνες προγραμματισμένους, ίδιους με την προηγούμενη σεζόν, είναι επίσης το μακρύτερο πρωτάθλημα που έγινε ποτέ από άποψη αριθμού γεγονότων στην ιστορία της Φόρμουλα 1.

Η σεζόν είδε τον Λάντο Νόρις να σκαρφαλώνει στην κορυφή του αθλήματος, καθώς ξεπέρασε τις δυσκολίες και τα λάθη στις αρχές και μια αξιοσημείωτη μηχανική εγκατάλειψη στο Ολλανδικό Γκραν Πρι για να κερδίσει τον πρώτο του τίτλο οδηγών στην έβδομη σεζόν του στο άθλημα, τερματίζοντας έτσι την τετραετή θητεία του Μαξ Φερστάπεν ως πρωταθλητή. Η σεζόν κυριαρχήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τους οδηγούς της McLaren, Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, και τον νυν πρωταθλητή οδηγών Μαξ Φερστάπεν, που οδηγούσε για την Red Bull Racing. Και οι τρεις ήταν υποψήφιοι για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών στον τελευταίο αγώνα στο Άμπου Ντάμπι, με τον Νόρις να βρίσκεται στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος πριν τον τελικό. Ο Νόρις διατήρησε το προβάδισμα στην βαθμολογία πριν από τον αγώνα στο Άμπου Ντάμπι, κατακτώντας το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών με μόλις δύο βαθμούς διαφορά από τον κάτοχο του τίτλου Φερστάπεν, ο οποίος έδειξε μια δυνατή φόρμα στα τέλη της σεζόν, και 13 βαθμούς διαφορά από τον Πιάστρι, ο οποίος είχε ηγηθεί του πρωταθλήματος για 15 γύρους. Ο Νόρις έγινε ο ενδέκατος διαφορετικός Βρετανός οδηγός και ο 35ος οδηγός συνολικά που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών, και ο όγδοος οδηγός της McLaren που κέρδισε το πρωτάθλημα μετά τον Λιουίς Χάμιλτον το 2008. Στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, η McLaren εξασφάλισε τον δέκατο τίτλο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ανεβάζοντάς την στη δεύτερη θέση με τους περισσότερους τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών όλων των εποχών. Ήταν επίσης η πρώτη νίκη της σε συνεχόμενους τίτλους κατασκευαστών από το 1991, και η πρώτη σεζόν με διπλή κατάκτηση πρωταθλήματος από το 1998 .

To newsauto.gr έκανε την ανασκόπηση της χρονιάς

Αυτοκίνητο της χρονιάς: McLaren MCL39

Δεν πιστεύουμε ότι οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο θα μπορούσε να πάρει αυτόν τον τίτλο φέτος. Ήδη από τις χειμερινές δοκιμές στο Μπαχρέιν το δημιούργημα των Προδρόμου-Μάρσαλ-Χάουλντι είχε δείξει ότι βρισκόταν σε δική του κλάση.

Η MCL39 διέθετε άριστη αεροδυναμική απόδοση, μηχανική ισορροπία ενώ διαχειριζόταν καλύτερα από οποιοδήποτε μονοθέσιο τα Pirelli. Η McLaren έκανε ορισμένες διακριτικές παρεμβάσεις στο αυτοκίνητό της μέσα στη σεζόν, εξελίσσοντάς του επιτυχημένα και χωρίς να διαταράξει την εξαιρετική του ισορροπία.

Σχεδιαστής της χρονιάς: Πίτερ Προδρόμου

Η F1 είναι ομαδικό σπορ και αυτό ισχύει και εντός κάθε τομέα ενός οργανισμού. Ωστόσο εάν έπρεπε να επιλέξουμε έναν σχεδιαστή του οποίου η συμβολή υπήρξε καθοριστική στην επιτυχία της ομάδας του, τότε δεν θα μπορούσαμε να επιλέξουμε άλλον από τον Πιτ Προδρόμου.

Βλέπετε εδώ και δεκαετίες η αεροδυναμική απόδοση ενός μονοθέσιου παίζει τον κύριο ρόλο στο συνολικό του δυναμικό. Και η MCL39 διέθετε μακράν την πιο αποδοτική αεροδυναμική επεξεργασία στο grid. Αυτό ήταν έργο Προδρόμου.

Αρκεί να θυμηθούμε ότι πριν ο Πιτ αναλάβει το 2023 τον ρόλο του τεχνικού διευθυντή αεροδυναμικής, η McLaren ταλανιζόταν για χρόνια στον συγκεκριμένο τομέα. Δύο χρόνια μετά η βρετανική ομάδα κυριαρχεί. Στηριζόμενη σε μεγάλο βαθμό πάνω στην εξαιρετική δουλειά του Ελληνοκύπριου σχεδιαστή.

Οδηγός της χρονιάς: Μαξ Φερστάπεν

Έχοντας αναφέρει όλα τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς ότι η McLaren θα είχε μια σεζόν όπως εκείνη του 1988, όταν οι Προστ-Σένα είχαν κερδίσει 15 από τους 16 αγώνες. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, όμως,, Και ο κυρίως υπαίτιος γι’ αυτό ήταν όχι άλλος από τον μεγάλο Μαξ Φερστάπεν.

Ο Ολλανδός έκανε απίστευτα πράγματα φέτος με ένα μονοθέσιο το οποίο δεν μπορούσε να κοιτάξει καν στα μάτια την φετινή McLaren. Αλλά ο Μαξ βρίσκεται σε άλλη κλάση εδώ και πολύ καιρό. Και φέτος είχε μία ακόμη απίστευτη χρονιά αφήνοντάς μας άναυδους τόσο στις κατατακτήριες όσο και στους αγώνες. Στο τέλος έχασε για μόλις 2 πόντους το πρωτάθλημα, αλλά αυτό μικρή σημασία έχει πια.

Αριστουργήματα της φετινής του σεζόν ήταν οι poles του σε Μαϊάμι-Μεγάλη Βρετανία αλλά και οι επικές του εμφανίσεις σε Ιταλία και Αζερμπαϊτζάν. Αλλά για εμάς η pole στην Σουζούκα θα έχει πάντα ξεχωριστή θέση όχι μόνο ανάμεσα στα φετινά επιτεύγματα του Μαξ, αλλά συνολικά στην ιστορία του σπορ. Από κοντά και το εξωφρενικό του προσπέρασμα στον Πιάστρι, στην εκκίνηση της Ίμολα.

Πρωτοεμφανιζόμενος της χρονιάς Ιζάκ Χατζάρ

Η φετινή τάξη των rookies ήταν από τις καλύτερες στην ιστορία του σπορ. Οι Μπέρμαν, Αντονέλι και Μπορτολέτο έδειξαν όλοι ότι μπορούν να παραμείνουν για χρόνια στο grid χάρη στο ταλέντο αλλά και την ευφυία τους.

Ωστόσο ένας ήταν ο rookie που ξεχώρισε. Ο Ιζάκ Χατζάρ μπορεί να ξεκίνησε την χρονιά του με τον χειρότερο τρόπο στην Αυστραλία. Ωστόσο από τον επόμενο κιόλας αγώνα έδειξε ότι εκείνο ήταν μόνο ένα ατυχές περιστατικό. Το εξαιρετικό του car control, η στρατηγική του σκέψη και η απίστευτη ικανότητα προσαρμογής του συνετέλεσαν στο να πάρει την προαγωγή για την Red Bull το 2026. Απολύτως δικαιολογημένα.

Ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς: Williams

Η βρετανική ομάδα είχε ένα αρκετά ταραχώδες 2024 και λίγοι της έδιναν ελπίδες για κάτι καλό φέτος. Ωστόσο η ομάδα του Τζέιμς Βόουλς τους διέψευσε όλους, όντας με διαφορά η κορυφαία ομάδα του midfield. Και μάλιστα με ελάχιστη εξέλιξη στο φετινό της μονοθέσιο, καθώς η Williams ήταν η πρώτη που έστρεψε πόρους και ανθρώπινο δυναμικό προς το 2026.

Ο Σάινθ δυσκολεύτηκε στην αρχή, αλλά μετά το μέσο της σεζόν κατάφερε να αποδώσει σε πολύ υψηλό επίπεδο. Έφερε δύο podium στην ομάδα κερδίζοντας τον Άλμπον μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Έπειτα από μία δύσκολη περίοδο η ομάδα έδειξε, επιτέλους να σταθεροποιείται το 2025. Πλέον οι φίλοι της Williams μπορούν να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία.

Απογοήτευση της χρονιάς: Ferrari

Η σεζόν ξεκίνησε με άπλετη αισιοδοξία για την Scuderia χάρη και στην έλευση Χάμιλτον. Γράφαμε τότε ότι η κίνηση αυτή αν και είχε νόημα εμπορικά (τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα) δεν ήταν ίσως η ενδεδειγμένη για την αγωνιστική άνοδο της ομάδας. Και η φετινή πορεία της Ferrari, δυστυχώς, μας επιβεβαίωσε.

Το αυτοκίνητο απλά δεν ήταν ανταγωνιστικό και το μόνο χειρότερο από την SF-25 στην Ferrari φέτος ήταν το επικοινωνιακό φιάσκο όλων, σχεδόν, των πρωτοκλασάτων στελεχών της. Ασυνεννοησία στην ενδοεπικοινωνία (κυρίως μεταξύ Χάμιλτον-Αντάμι), απουσία πειστικών εξηγήσεων για τα προβλήματα του μονοθέσιου -τύπου ξέρουμε αλλά δεν λέμε (σ.σ. να’ χαμε να λέγαμε και να’ χαμε να πούμε δηλαδή)- και φυσικά οι ατυχείς δηλώσεις Έλκαν λίγο πριν το τέλος της σεζόν.

Ακόμη μεγαλύτερο ήταν το φιάσκο σχετικά με την «εξέλιξη» της SF-25. Από τον Απρίλιο μας έλεγαν για ένα νέο πάτωμα και μια νέα πίσω ανάρτηση που είχαν στα σκαριά και θα έφερναν νίκες. Έπειτα από κάποιους μήνες (!) οι αναβαθμίσεις ήρθαν και ήταν απλά ανεπαρκείς. Και λίγο πριν τελειώσει η σεζόν μας είπαν: «τελικά, δεν είχαμε ασχοληθεί πολύ με το φετινό μονοθέσιο για να επικεντρωθούμε σε εκείνο του 2026». Πώς μας την έσκασαν έτσι οι σατανάδες…

Όσο για τον Χάμιλτον, τα αποτελέσματα στην πίστα μιλούν από μόνα τους. Εάν βγάλετε τα ονόματα και πείτε σε έναν οποιονδήποτε γνωστό σας ότι σε μια ομάδα F1 το σκορ μεταξύ των οδηγών της στις κατατακτήριες είναι 19-5, εκείνος δύσκολα θα μαντέψει ότι το 5 ανήκει σε επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή.

Αφήνουμε στην άκρη τις πομπώδεις επικοινωνιακές κορώνες για pdf που ετοιμάζονται σε μεταμεσονύκτιες ώρες και θα βοηθήσουν στην αναγέννηση της ομάδας, ενώ λίγες εβδομάδες μετά λέμε ότι θα κλείσουμε το κινητό μας μετά το τέλος του πρωταθλήματος. Η ουσία είναι στα αποτελέσματα στην πίστα. Και φέτος μόνο ο Λεκλέρ (ο οποίος ήδη κοιτάζει αλλού για το 2027) κατάφερε να ανταποκριθεί και να οδηγήσει την SF-25. Ο Χάμιλτον πρέπει να ανεβάσει την απόδοσή του για το 2026, απλά και καθαρά.

Αγώνας της χρονιάς: GP Αυστραλίας

Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς τα είχε όλα. Βροχή, επίδειξη δύναμης από τις McLaren, papaya rules, εντυπωσιακή ανάκαμψη Φερστάπεν στο τέλος και πάρα πολλές οριακές μάχες.

Θα λέγαμε ότι επρόκειτο για το τέλειο πρόλογο της σεζόν που ακολούθησε. Και ολοκληρώθηκε όπως και η φετινή χρονιά. Με τον Νόρις να κερδίζει οριακά τον Φερστάπεν παρά το ότι ο δεύτερος είχε σαφώς κατώτερο μονοθέσιο. Λίγο νωρίτερα μέσα στον αγώνα η McLaren είχε φροντίσει να… κόψει την φόρα του Πιάστρι ο οποίος έδειχνε ικανός για τη νίκη.

Σημείο καμπής της χρονιάς: GP Ιταλίας

Στην Ιταλία είχαμε δύο σημαντικά γεγονότα. Από τη μία ήταν η κυριαρχική νίκη του Φερστάπεν, έπειτα από καιρό, με την οποία ο Ολλανδός έδειξε ότι παρέμενε απειλή για το πρωτάθλημα. Από την άλλη ήταν οι εντολές της McLaren στον Πιάστρι να δώσει την δεύτερη θέση στον Νόρις, επειδή είχαν κάνει κακό pit-stop οι μηχανικοί του Λάντο.

Μία οδηγία εξωφρενική, με την οποίαν οδηγοί όπως οι Σένα, Σουμάχερ, Χάμιλτον και Φερστάπεν απλώς θα γελούσαν πριν κλείσουν το team radio. Όχι, όμως, ο Όσκαρ. Ο Αυστραλός έκανε στην άκρη και αυτό, πιστεύουμε, ότι ήταν το μεγαλύτερο φετινό του λάθος. Μεγαλύτερο και από του Μπακού. Επειδή από την στιγμή εκείνη (ενώ είχαν προηγηθεί η ανάρτηση του Καναδά και η στρατηγική στην Ουγγαρία) ο Πιάστρι αποδέχτηκε ότι η ομάδα του μπορεί να στηρίζει -σχεδόν απροκάλυπτα- τον Νόρις.

Tags: f1FerrarimclarenΛάντο ΝόριςΜαξ Φερστάπεν
Αναρτήθηκε από:
POLITICAL NEWSROOM

POLITICAL NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

Γεωργιάδης vs Δούκας: Μετωπική σύγκρουση για το πάρτι στο Γαλάτσι

Next Post

Έκπληξη στο «Σόι σου»: Έπαιξε ο γιός του Μελέτη Ηλία! (Photo&Video)

Related Posts

Auto / Moto

«Κύριε από την τροχαία μην με γράψετε..»: Το σημείωμα σε παρμπρίζ που έγινε viral (Photo)

Από Δήμητρα Δάρδα
28 Νοεμβρίου 2025
Next Post

Έκπληξη στο «Σόι σου»: Έπαιξε ο γιός του Μελέτη Ηλία! (Photo&Video)

No Result
View All Result
πρώτο πανελλήνιο σχολικό πρωτάθημα ανακύκλωσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1315
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Επιχειρήσεις

Η απότομη… προσγείωση της Aegean: Ένα βήμα πριν γίνει εταιρεία χαμηλού κόστους

Από Γιάννης Κοντογεώργος
9 Δεκεμβρίου 2025
Lifestyle

Αυτός είναι ο τραγουδιστής που κατηγορείται για σεξουαλική κακοποίηση

Από POLITICAL NEWSROOM
15 Δεκεμβρίου 2025
Lifestyle

Τα 4 ζώδια που θα μεταμορφωθούν μέσα στον Νοέμβριο!

Από Γεωργία Ντούνη
2 Νοεμβρίου 2025
Lifestyle

Τα 3 ζώδια που βάζουν τέλος στη μοναξιά και ξαναβρίσκουν τη χαρά τους!

Από Γεωργία Ντούνη
25 Νοεμβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ