Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι “μετοχές” του Κυριάκου Πιερρακάκη έχουν… εκτιναχθεί στα ύψη, μετά την εκλογή του στη θέση του προέδρου του Eurogroup. Όπως ήταν φυσικό, χθες βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων στο περιθώριο της διαδικασίας για την έγκριση του προϋπολογισμού του 2026.
Δεν πρόλαβαινε να δέχεται συγχαρητήρια, αλλά, λόγω χαρακτήρα, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ήταν ταπεινός. Δεν έλειψαν μάλιστα και αυτοί που έλεγαν ότι “ο μικρός άνοιξε λογαριασμό και έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχυ για το πολιτικό του μέλλον”. Σαν να έχουν δίκιο…
Μπρος εκλογές και πίσω… ρέμα
Σοβαρή υστέρηση στις μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην Έκθεση Πισσαρίδη για το κράτος και τον ανταγωνισμό, καταγράφει το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών. Μία στις πέντε μεταρρυθμίσεις έχει παραμείνει στα χαρτιά. Και πού λέτε ότι έχουν μείνει στάσιμα τα πράγματα; Μα, στη δημόσια διοίκηση και στον ανταγωνισμό, που αποτελούν καίριους τομείς με πολλές και χαίνουσες πληγές. Προφανώς και δεν… σοκαριζόμαστε από τέτοιες “ειδήσεις”, αλλά υπάρχουν και πολλές απορίες. Εμείς απλά θα διατυπώσουμε ένα απλό ερώτημα: αφού δεν έχει σπάσει η κυβέρνηση μέχρι σήμερα.. αυγά, σε δύο τομείς όπου απαιτούνται ρήξεις, γιατί να το κάνει το 2026, λίγο πριν την τελική ευθεία για τις κάλπες; Απορία ψάλτου βηξ…
Όλοι οι δρόμοι του τουρισμού στο Ωδείο Αθηνών
Στο Ωδείο Αθηνών, το «TOURISM AHEAD» του ΣΕΤΕ υπόσχεται να χαρτογραφήσει την «Πυξίδα του Αύριο» για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά το πραγματικό ενδιαφέρον αναμένεται στα διαλείμματα, εκεί όπου υπουργοί, τραπεζίτες και παράγοντες της αγοράς θα κάνουν τα δικά τους… off the record deals. Με τόσο βαρύ κυβερνητικό και επιχειρηματικό παρών, το συνέδριο θυμίζει λιγότερο κλασική ημερίδα και περισσότερο «μίνι οικονομικό φόρουμ» του κλάδου, με την επόμενη μέρα των επενδύσεων να γράφεται στα πηγαδάκια του foyer.
Tap & Go… και φύγαμε και στα ΚΤΕΛ
Οι ανέπαφες πληρωμές Tap & Go στα υπεραστικά ΚΤΕΛ είναι από τις σπάνιες ειδήσεις που κάνουν τον ταλαιπωρημένο επιβάτη να χαμογελά.
Πάνω από 650 λεωφορεία μπαίνουν άμεσα στην ψηφιακή εποχή, με προοπτική να ακολουθήσουν πάνω από 3.000 οχήματα σε όλη τη χώρα, ώστε το κλασικό «έχεις ψιλά για το εισιτήριο;» να δώσει επιτέλους τη θέση του σε ένα χαλαρό tap με την κάρτα ή το κινητό. Για τους μόνιμους ταξιδιώτες των ΚΤΕΛ, αλλά και για τους ξένους επισκέπτες, η διαδρομή από την Κόρινθο μέχρι την ακριτική Ελλάδα γίνεται λίγο πιο απλή, πιο γρήγορη και σαφώς πιο… φιλική στην καθημερινότητα.
Δεν είναι ακόμη έτοιμη η ACS να αναλάβει ρόλο στα ΕΛΤΑ
Επειδή πολλά γράφτηκαν μετά το λουκέτο στα ΕΛΤΑ , ότι θα τα αναλάβει η ACS λόγω των φιλικών σχέσεων Φέσσα – Μητσοτάκη να μας επιτρέψετε να πούμε ότι η ACS δεν είναι έτοιμη για τέτοιο project. Ούτε οικονομικά ούτε λειτουργικά. Εδώ καλά καλά, δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει με την υπάρχουσα αλληλογραφία της πόσο μάλλον να αναλάβει τα ΕΛΤΑ πανελλαδικά. Άλλωστε εάν ήταν έτοιμη, οι γερμανοί θα ασκούσαν το stock option και δεν θα το άφηναν για του χρόνου.
ΑΙ και τράπεζες: Πολλά προβλήματα εμφανίζουν οι τράπεζες στις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές, αλλά θέλουν και ΑΙ
Η σμίκρυνση των τραπεζικών δικτύων για λόγους κόστους, δεν συνοδεύεται από αντίστοιχες επενδύσεις σε τεχνολογικές υποδομές.
Παρά τα βαρύγδουπα λόγια των τραπεζιτών για την τεχνολογία, οι παραγγελίες έχουν μείνει πίσω. Υπολογίζεται ότι και οι 4 συστημικές τράπεζες έχουν διαμορφώσει προ-υπολογισμούς συνολικού ύψους 40-50 εκατ. ευρώ για να προλάβουν τις εξελίξεις αλλά το κάνουν πολύ αργά. Ούτε τα τηλεφωνικά τους κέντρα δεν έχουν εκσυγχρονιστεί , θέλω και ΑΙ τρομάρα τους…
ΙΚΤΙΝΟΣ: Μπαίνει και αυτός στον τουρισμό, λοξοκοιτώντας και κονδύλια από ΕΣΠΑ
Ο τουρισμός και η άνθισή του έχει οδηγήσει πολλές εισηγμένες να στρέφονται προς τον τουρισμό. Ιδιαίτερη ζήτηση έχει και ο τουρισμός στις παραμεθόριες περιοχές που τυγχάνει φορολογικών ελαφρύνσεων και έξτρα χρηματοδοτήσεων αλλά και ο τουρισμός της Κρήτης που έχει μπει σε ειδικά ΕΣΠΑ. Η στροφή της Ικτίνος προς τον τουρισμό είναι μία απ’ αυτές τις περιπτώσεις.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, το ομολογιακό και ο πονοκέφαλος
Κοινό, ανεξόφλητο ομολογιακό δάνειο ανώτατου ποσού 45 εκατ. ευρώ εκδίδει η ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να χρηματοδοτήσει λειτουργικές και επιχειρηματικές δραστηριότητές της.
Το δάνειο θα έχει διάρκεια πέντε έτη ετών και ετήσιο σταθερό επιτόκιο 4,04%. Καλό το ομολογιακό αλλά τα η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με ουκ ολίγους πονοκεφάλους, με την βασικότερη τις ζημίες που καταγράφει τα τελευταία τρία χρόνια. Το 2024 οι ζημίες διαμορφώθηκαν στα 15,8 εκατομμύρια ευρώ και μένει να δούμε πού θα κάτσει η μπίλια το 2025.
Ηot η αμυντική βιομηχανία
Η είδηση ότι η Motor Oil της οικογένειας Βαρδινογιάννη και η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη βάζουν χρήμα στην αμυντική βιομηχανία δεν είναι τυχαία. Η ζήτηση για στρατιωτικό υλικό ανεβαίνει πανευρωπαϊκά και το χρήμα ακολουθεί όπου υπάρχει προοπτική κέρδους αλλά και εθνικού ενδιαφέροντος. Η αμυντική παραγωγή στην Ελλάδα δείχνει να ξαναζωντανεύει: νέες συμφωνίες, τεχνολογικές συνεργασίες και επενδύσεις που φέρνουν know‑how και θέσεις εργασίας. Από την πλευρά των επενδυτών, η προσέλκυση κεφαλαίων στην άμυνα δεν είναι μόνο για το άμεσο κέρδος. Είναι και στρατηγική τοποθέτηση. Οταν η Ευρώπη γίνεται μεγαλύτερος αγοραστής, οι όμιλοι που παράγουν εδώ έχουν προβάδισμα λόγω γρηγορότερης εφοδιαστικής αλυσίδας, ευκολότερης συμμόρφωσης με απαιτήσεις και ισχυρότερης θέσης διαπραγμάτευσης. Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση της Motor Oil και της EOS δείχνει ότι «κάτι κινείται» και μάλιστα σε μια κατεύθυνση που μπορεί να αλλάξει την εικόνα της ελληνικής βιομηχανίας άμυνας τα επόμενα χρόνια. Για την αγορά και για την οικονομία, το στοίχημα τώρα είναι να μεταφραστεί το ενδιαφέρον σε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και εξαγωγική δυναμική.
ΟΠΑΠ – Allwyn: Όλα βαίνουν καλώς
Στις 7 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η κρίσιμη γενική συνέλευση του ΟΠΑΠ για την έγκριση του σχεδίου συγχώνευσης με την Allwyn. Οι δύο πλευρές τα βρήκαν αναφορικά με την αναπροσαρμογή των όρων της συναλλαγής, με την πιο σημαντική αλλαγή να είναι η ακύρωση της έκδοσης προνομιούχων μετοχών με ενισχυμένα δικαιώματα ψήφου.
Αντί γι’ αυτές, η Allwyn θα λάβει αποκλειστικά κοινές μετοχές στη νέα «Συνενωμένη Εταιρεία». Και ναι, η μεταβολή αυτή δεν αλλάζει την αξία της συναλλαγής, με το ποσοστό συμμετοχής της Allwyn να παραμένει στο 78,5%, ενώ της KKCG στο 75,1%, με παράλληλη μείωση των δικαιωμάτων ψήφου της τελευταίας. Με λίγα λόγια οι όροι απλοποιούνται για να προχωρήσει πιο απρόσκοπτα η συγχώνευση, αλλά οι ισορροπίες ιδιοκτησίας διατηρούνται.