Κάθε Σεπτέμβριο, με την ευκαιρία της ΔΕΘ, η Θεσσαλονίκη γίνεται για λίγες ημέρες η πολιτική και οικονομική πρωτεύουσα της χώρας. Στην πόλη μας ακούγονται εξαγγελίες από τον πρωθυπουργό, ανακοινώνονται έργα, καλλιεργείται ελπίδα.
Όμως, η μεγάλη πρόκληση αρχίζει μόλις σβήσουν τα φώτα. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να συνεχίσει σε τροχιά ανάπτυξης ισόρροπης, που να μην αφήνει κανέναν πίσω. Δεν μπορούμε να έχουμε μια πόλη δύο ταχυτήτων, με τη δυτική να αισθάνεται διαχρονικά η «ξεχασμένη πλευρά» της πόλης.
Τα έργα που ολοκληρώθηκαν, εξελίσσονται και δρομολογούνται στην πόλη μας δεν είναι θεωρία και εξαγγελίες. Είναι πρόοδος στην πράξη που γίνεται καθημερινά αντιληπτή από τους συμπολίτες μου. Ενδεικτικά, το Flyover προχωρά με ταχύ ρυθμό και θα αποσυμφορήσει την κίνηση, ενώνοντας καλύτερα τις δυτικές συνοικίες με το υπόλοιπο πολεοδομικό συγκρότημα. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρώ απολύτως κρίσιμη τη λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου, ένα έργο που μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης και θα αλλάξει ριζικά τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο και την ανατολική πλευρά. Η γραμμή θα ξεκινά από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα εξυπηρετεί περιοχές όπως η Μενεμένη και το Κορδελιό, ενώ θα διακλαδίζεται προς Σίνδο και Διαβατά, εξασφαλίζοντας ασφαλή, αξιόπιστη και ταχεία μετακίνηση για χιλιάδες εργαζομένους, κατοίκους των δυτικών συνοικιών και φοιτητές. Φυσικά, επείγουσα ανάγκη είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης για την επιτακτική επέκταση του μετρό προς τα δυτικά.Στόχος είναι η αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου, που θα συμβάλει δραστικά στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και στη δημιουργία πιο ανθρώπινων και βιώσιμων καθημερινών μετακινήσεων. Τα νέα ηλεκτρικά, απολύτως οικολογικά λεωφορεία προσφέρουν στην παραπάνω κατεύθυνση.
Αντίστοιχα, το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά θα αναδείξει την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης, ενώ ταυτόχρονα θα προσφέρει στους κατοίκους χώρους πρασίνου. Τα σχολεία που ανακαινίζονται μέσα από το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» εξασφαλίζουν ότι τα παιδιά μας θα φοιτούν σε σύγχρονες, πιο καλαίσθητες αίθουσες. Παράλληλα, τα νέα υπερσύγχρονα νοσοκομεία που ανεγείρονται στη Θεσσαλονίκη -το Ογκολογικό Νοσοκομείο στο πρώην Στρατόπεδο Καρατάσιου και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο- θα καλύψουν χρόνιες ανάγκες στον τομέα της υγείας, προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας. Πρόκειται για έργα που θωρακίζουν το δημόσιο σύστημα υγείας και αναβαθμίζουν ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας. Επιπλέον, το Περιβαλλοντικό Πάρκο Δερβενίου, με 70.000 δέντρα ήδη φυτεμένα, θα αποτελέσει νέο πνεύμονα πρασίνου για όλη τη Θεσσαλονίκη.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η αλλαγή έρχεται όταν υπάρχουν σχέδιο, επιμονή και συνεργασία κυβέρνησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Όμως, το στοίχημα είναι διαρκές. Πρέπει να επιμείνουμε στην καθημερινότητα: καλύτερες συγκοινωνίες, σύγχρονη σχολική στέγη, ενίσχυση της ειδικής αγωγής, αξιόπιστη διαχείριση του νερού. Και βεβαίως, μια ρεαλιστική αξιοποίηση του χώρου όπου λειτουργεί διαχρονικά η ΔΕΘ, που θα δώσει στο σημαντικό αυτό τοπόσημο μια νέα ταυτότητα διεθνούς εμβέλειας.
Το μέλλον της πόλης μας γράφεται τώρα. Δική μας ευθύνη είναι η 89η ΔΕΘ να γίνει το εφαλτήριο για μια Θεσσαλονίκη πιο σύγχρονη, πιο λειτουργική, που αναπτύσσεται ισόρροπα. Μόνο έτσι θα βγούμε όλοι κερδισμένοι!
Γράφει ο Δημήτρης Κούβελας
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ