Από την 1η Δεκεμβρίου τίθεται σε εφαρμογή το νέο υποχρεωτικό σύστημα πληρωμών IRIS, φέρνοντας σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα χιλιάδων επαγγελματιών και βάζοντας τέλος σε καθυστερήσεις και περιττές διαδικασίες.
Όπως προβλέπει η νέα ρύθμιση, όλες οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από μέγεθος ή κλάδο, θα πρέπει να υποστηρίζουν πληρωμές μέσω IRIS, είτε με POS είτε με QR code συνδεδεμένο με τον φορολογικό μηχανισμό ή την πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
POS και QR: Η διαδικασία της συναλλαγής
Κάθε συναλλαγή αποστέλλεται αυτόματα στην ΑΑΔΕ, συνοδευόμενη από όλα τα απαραίτητα στοιχεία όπως ποσό, ημερομηνία, ώρα και αναγνωριστικό πληρωμής. Η διαδικασία είναι πλήρως ψηφιακή, χωρίς χειροκίνητη καταχώριση.
Το POS θα δημιουργεί έναν QR κωδικό με όλες τις πληροφορίες της συναλλαγής, τον οποίο ο πελάτης σκανάρει μέσω της εφαρμογής mobile banking και επιβεβαιώνει την πληρωμή. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής γίνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, με άμεση ενημέρωση του POS για επιτυχία ή απόρριψη, ενώ η απόδειξη εκδίδεται αυτόματα.
Στην έντυπη απόδειξη δεν θα εμφανίζονται πλέον στοιχεία κάρτας, αλλά η ένδειξη «IRIS» ή το σύστημα πληρωμής που χρησιμοποιήθηκε, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια της συναλλαγής.
Το IRIS Online Payments μετρά ήδη πάνω από 4 εκατομμύρια χρήστες και 560.000 επαγγελματίες, με τη χρήση του να αυξάνεται συνεχώς. Με τη διασύνδεση με POS και ταμειακές μηχανές, το IRIS μετατρέπεται σε ένα πλήρως διαφανές και ιχνηλάσιμο φορολογικά σύστημα, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και του αδήλωτου χρήματος – βασικός στόχος της μεταρρύθμισης.












