Η Inditex, μητρική εταιρεία των Zara, Stradivarius, Oysho και Massimo Dutti, προχωρά σε εκτεταμένη αναδιάρθρωση, με το κλείσιμο 136 καταστημάτων μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, όπως αναφέρει η Cyprus Mail.
Η εταιρεία επικεντρώνεται πλέον σε λιγότερα αλλά μεγαλύτερα και τεχνολογικά αναβαθμισμένα καταστήματα, ανταποκρινόμενη στις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και την αυξανόμενη σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όπως σημειώνει η Cyprus Mail, η Zara κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση, διακόπτοντας τη λειτουργία 52 καταστημάτων μόνο στην Ισπανία.
Το συνολικό δίκτυο της Inditex συρρικνώθηκε από 5.698 σημεία το 2024 σε 5.562 το 2025, υποχώρηση 2,39%, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις κλεισιμάτων στη Σαραγόσα.
Παράλληλα, ο όμιλος αυξάνει το συνολικό εμβαδόν των καταστημάτων του, δίνοντας προτεραιότητα στα premium flagship stores με ενσωματωμένες ψηφιακές υπηρεσίες, διαδραστικούς χώρους και καφέ – μοντέλο που εφαρμόζεται ήδη σε Αθήνα και Μαδρίτη.
Το 2026 αναμένεται νέο κατάστημα-ναυαρχίδα στη Σαραγόσα, ενώ προχωρά και η δημιουργία logistics hub 286.000 τ.μ. στη Malpica, ένα από τα μεγαλύτερα της Inditex διεθνώς.
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, η Oysho έκλεισε 34 καταστήματα, η Zara Home 21, η Massimo Dutti
20, η Stradivarius 10 και η Bershka ένα.
Μόνη εξαίρεση αποτελεί η Pull&Bear, η οποία άνοιξε δύο νέα σημεία. Παρά τα λουκέτα, οι πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο σημείωσαν άνοδο 1,5%, αγγίζοντας τα 8,27 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 0,3% στα 1,305 δισ.
Η Cyprus Mail επισημαίνει ότι, παρότι η αναδιάρθρωση είναι έντονη σε μεγάλες αγορές, η τάση αποτυπώνεται και σε μικρότερες, όπως η Κύπρος, όπου ο αριθμός καταστημάτων της Inditex μειώθηκε από 42 σε 40 την τελευταία διετία, συμβαδίζοντας με τη στρατηγική μετατόπιση του ομίλου σε μια πιο ψηφιακή και τεχνοκεντρική μορφή λιανικής.












