Έως το 2027, ο στόλος των λεωφορείων θα ενισχυθεί με συνολικά 1.600 νέα οχήματα
Σημαντικές παρεμβάσεις αναμένονται στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής τα επόμενα χρόνια, σε ένα σχέδιο που παρουσιάστηκε σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τη συμμετοχή του πρωθυπουργού και συναρμόδιων υπουργών. Ο σχεδιασμός προβλέπει μια από τις μεγαλύτερες ανανεώσεις του στόλου και του τεχνικού εξοπλισμού μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Έως το 2027, ο στόλος των λεωφορείων θα ενισχυθεί με συνολικά 1.600 νέα οχήματα, όλα με κλιματισμό και πλήρη προσβασιμότητα. Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης την ενίσχυση των δρομολογίων κορμού, με στόχο την αύξηση των συχνοτήτων: η μέση χρονοαπόσταση στις ώρες αιχμής αναμένεται να μειωθεί στα 8 λεπτά (από τα σημερινά 15,5).
Στο μετρό, προβλέπεται αντικατάσταση των σιδηροτροχιών σε 32 χιλιόμετρα δικτύου έως το τέλος του 2026, ενώ 15 νέοι συρμοί θα προστεθούν στις Γραμμές 2 και 3 μέχρι το 2029. Παράλληλα, προχωρά ο σχεδιασμός για λειτουργία 24ωρου μετρό τα Σαββατοκύριακα, καθώς και παρεμβάσεις στη Γραμμή 1 με εγκατάσταση κλιματιστικών συστημάτων και καθαρισμό των συρμών.
Η ψηφιοποίηση αποτελεί βασικό πυλώνα του σχεδίου: η Ath.Ena Card ενσωματώνεται στα ψηφιακά πορτοφόλια Apple και Google, ενώ η λειτουργία Tap n’ Ride δίνει τη δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών. Ο ΟΑΣΑ αναλαμβάνει επίσης ανακαίνιση στάσεων και εγκατάσταση 100 προσβάσιμων σημείων για ΑμεΑ έως τον Ιανουάριο.
Για να υποστηριχθεί ο νέος σχεδιασμός, δρομολογούνται προσλήψεις 700 οδηγών, καθώς και συνεργασίες με ιδιωτικούς φορείς για επιπλέον 440. Θα λειτουργήσει επίσης Σχολή Οδηγών με επιδοτούμενη εκπαίδευση.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τονίζει πως το 2026 θα είναι η χρονιά που οι πολίτες θα βιώσουν ουσιαστική αλλαγή: «Το σύστημα μεταφορών αναδιαμορφώνεται συνολικά. Στόχος μας είναι συγκοινωνίες σύγχρονες, αξιόπιστες και φιλικές στον επιβάτη», δηλώνει χαρακτηριστικά.












