Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα Political, η υπόθεση της Northvolt αναδεικνύει για ακόμη μια φορά την αντίφαση ανάμεσα στις επιχειρηματικές επιλογές του Πάνου Γερμανού και στην εικόνα που επιχειρείται να προβληθεί στο δημόσιο λόγο. Το πολυδιαφημισμένο σχέδιο για GIGA FACTORY στη Θράκη, που παρουσιαζόταν ως στρατηγική συνεργασία με τη Northvolt και ορόσημο για τη «νέα πράσινη βιομηχανία» στην Ελλάδα, αποδείχθηκε –όπως τονίζεται– ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Η Political σημειώνει ότι, ενώ ο επιχειρηματίας διαφήμιζε την έλευση της Northvolt, στην πραγματικότητα η εταιρεία ουδέποτε είχε δεσμευθεί για επένδυση στην Ελλάδα. Αντίθετα, αναζήτησε πιο ευνοϊκές συνθήκες στη Γερμανία και στη Γαλλία, όπου οι κυβερνήσεις προσέφεραν σαφή χρηματοδοτικά και φορολογικά κίνητρα. Παράλληλα, η Sunlight –άλλη εταιρεία του ομίλου Γερμανού– συνέχισε να προβάλει την «προοπτική δημιουργίας εργοστασίου μπαταριών» ως προσωπική επιτυχία, παρά την απουσία ρεαλιστικού σχεδίου και χρονοδιαγράμματος.
Το ρεπορτάζ υπογραμμίζει ότι η πρακτική αυτή δεν είναι καινούργια: «Καλός dealmaker γεννιέσαι, δεν γίνεσαι, όσο δελτία Τύπου κι αν πλημμυρίζουν τα μέσα». Πηγές που επικαλείται η εφημερίδα εξηγούν πως η στρατηγική του ομίλου στηρίζεται περισσότερο στη διαχείριση εντυπώσεων παρά στην ουσία των επενδύσεων, με επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες και περιορισμένα μετρήσιμα αποτελέσματα.
Όπως επισημαίνει η Political, η ιστορία της Northvolt αποδεικνύει πως τα μεγάλα λόγια δεν φτιάχνουν βιομηχανία. Και πως, τελικά, οι επενδύσεις δεν χρειάζονται επικοινωνιακή υπερπαραγωγή, αλλά σοβαρό σχεδιασμό και πολιτική συνέπεια.












