Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας, οι ιατροί μπορούν να χρησιμοποιούν τον Ψηφιακό Βοηθό μέσω του myHealthDoc
Από σήμερα, 30 Οκτωβρίου, τίθεται σε λειτουργία για τους ιατρούς ο Ψηφιακός Βοηθός Ιατρού, η πρώτη εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης στον τομέα της Υγείας. Στόχος του είναι να προσφέρει στους επαγγελματίες υγείας άμεση και ολοκληρωμένη πρόσβαση στα στοιχεία των ασθενών, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και τον χρόνο εξυπηρέτησης, βελτιώνοντας παράλληλα τον συντονισμό και τη λήψη ιατρικών αποφάσεων.
Το νέο αυτό εργαλείο εντάσσεται στον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας (ΕΗΦΥ), στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας, οι ιατροί μπορούν να χρησιμοποιούν τον Ψηφιακό Βοηθό μέσω του myHealthDoc, αποκτώντας άμεση πρόσβαση σε δεδομένα όπως το ιατρικό ιστορικό, τις εξετάσεις και τη φαρμακευτική αγωγή των ασθενών τους. Ο βοηθός απαντά είτε σε ερωτήσεις σε φυσική γλώσσα είτε σε προκαθορισμένα ερωτήματα, όπως «ποια φάρμακα χορηγήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο;», «ποιοι εμβολιασμοί έχουν γίνει;» ή «δείξε τη συνοπτική ιατρική εικόνα του ασθενούς». Υποστηρίζει επίσης φωνητική επικοινωνία και παρέχει προτάσεις ερωτήσεων.
Σύντομα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και ο Ψηφιακός Βοηθός Πολίτη για την Υγεία, που θα επιτρέπει στους πολίτες να έχουν προσωποποιημένη και ασφαλή πρόσβαση στα δεδομένα και τις υπηρεσίες υγείας τους.
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:
«Η λειτουργία του Ψηφιακού Βοηθού Ιατρού σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το ΕΣΥ. Δίνει στους γιατρούς άμεση πρόσβαση στο ιστορικό των ασθενών, μειώνει τους χρόνους αναμονής και υποστηρίζει τη διάγνωση και τη θεραπεία. Στόχος μας είναι ένα σύστημα δημόσιας υγείας πιο αποτελεσματικό και ανθρωποκεντρικό».
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε:
«Η τεχνολογία, όταν σχεδιάζεται σωστά, κάνει τη ζωή όλων μας πιο εύκολη. Με τον Ψηφιακό Βοηθό Ιατρού εισάγουμε για πρώτη φορά την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και ενισχύοντας την ποιότητα φροντίδας. Είναι ένα ακόμη βήμα στη συνολική ψηφιακή αναμόρφωση της Υγείας που προχωράμε σε συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ».












