Η Αυστραλία ετοιμάζεται να λανσάρει μια φιλόδοξη διαφημιστική εκστρατεία, προϋπολογισμού 14 εκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας (7,8 εκατομμύρια ευρώ), με στόχο την προώθηση της πρώτης παγκόσμιας απαγόρευσης πρόσβασης των εφήβων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το σλόγκαν της εκστρατείας, «Για το καλό του», αναδεικνύει την πρόθεση της κυβέρνησης να προστατεύσει τους νέους, καθώς το μέτρο θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 10 Δεκεμβρίου.
Από το Σάββατο (18/10), οι τηλεοπτικές διαφημίσεις θα κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ διαφημιστικές πινακίδες θα κοσμούν τους δρόμους. Αξιοσημείωτο είναι ότι η εκστρατεία θα χρησιμοποιήσει ακόμα και τα ίδια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – ένα βήμα που η υπουργός Επικοινωνιών, Ανίκα Γουέλς, χαρακτήρισε «ειρωνικό».
Σύμφωνα με την Γουέλς, η κύρια επιδίωξη της εκστρατείας είναι να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές και να ενθαρρύνει τους γονείς να ανοίξουν συζητήσεις με τα παιδιά τους για την απαγόρευση. «Ο τίτλος “Για το καλό του” σημαίνει ότι στην πραγματικότητα κάνουμε όλα αυτά για την ευημερία των παιδιών μας στην Αυστραλία», ανέφερε η υπουργός σε δηλώσεις της.
Το διαφημιστικό βίντεο των 45 δευτερολέπτων παρουσιάζει παιδιά απορροφημένα από τις οθόνες τους, με τον αφηγητή να αναφέρει: «Για το καλό της Κίρστι, της Λούσι, του Σαμ και των άλλων». Η καμπάνια τονίζει ότι, από τις 10 Δεκεμβρίου, οι ανήλικοι κάτω των 16 ετών δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να δημιουργούν λογαριασμούς στα social media, στο πλαίσιο ενός νέου νόμου που αποσκοπεί στην προστασία τους στο διαδίκτυο.
Η νομοθεσία αυτή, που εγκρίθηκε τον Νοέμβριο του 2024, αυξάνει το όριο ηλικίας για την απόκτηση λογαριασμού από τα 13 χρόνια στα 16. Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού, Άντονι Αλμπανέζι, επικαλείται έρευνες που αποδεικνύουν ότι η υπερβολική χρήση των social media έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στους εφήβους, όπως η διάδοση παραπληροφόρησης και η προώθηση στρεβλών προτύπων που επηρεάζουν την εικόνα τους.
Ωστόσο, η απαγόρευση αυτή αντιμετωπίζει σφοδρές αντιδράσεις από μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες. Στην πρόσφατη ακρόαση στο κοινοβούλιο, εκπρόσωποι του YouTube εξέφρασαν ανησυχίες για πιθανές «ακούσιες συνέπειες» της νομοθεσίας και τόνισαν ότι η εφαρμογή της θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Επιπλέον, προανήγγειλαν νομικές ενέργειες κατά της απαγόρευσης.
Από την πλευρά της, η Γουέλς σχεδιάζει συναντήσεις με εκπροσώπους των social media, όπως η Meta, το TikTok και το Snapchat, προκειμένου να επαναλάβει τις προσδοκίες της κυβέρνησης για την εφαρμογή της νομοθεσίας. «Είμαι βεβαία ότι κατανοούν τις υποχρεώσεις τους σύμφωνα με τον αυστραλιανό νόμο και ότι θα τις τηρήσουν», σχολίασε η υπουργός.