No Result
View All Result
14/10/2025 - 20:51
19 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ
epolitical.gr
No Result
View All Result

Πώς η «επέλαση» των Κινέζων «γονατίζει» την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Οδηγεί σε μείωση παραγωγής

Από POLITICAL NEWSROOM
14 Οκτωβρίου 2025

Η μειωμένη ζήτηση αυτοκινήτων και οι νέοι ανταγωνιστές, όπως η κινεζική BYD, θα μπορούσαν να αναγκάσουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν από την παραγωγή έως και οκτώ εργοστάσια, καθώς η βιομηχανία περνάει μια επώδυνη επανεκκίνηση, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.

Σε ολόκληρη την ήπειρο, τα εργοστάσια αυτοκινήτων λειτουργούν κατά μέσο όρο μόλις στο 55% της χωρητικότητάς τους, με τις εγκαταστάσεις να λειτουργούν με πληρότητα μικρότερη από τα τρία τέταρτα, γεγονός που εξαντλεί τα κέρδη της εταιρείας, ανέφεραν οι σύμβουλοι αναδιάρθρωσης. Η AlixPartners θεωρεί την Stellantis ως τη χειρότερη, με τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας να λειτουργούν με περίπου 45%, αναφέρει το Automotive News Europe.

«Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα χάσουν μεταξύ ενός και δύο εκατ. οχημάτων από κινεζικές μάρκες τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Fabian Piontek, διευθύνων σύμβουλος της AlixPartners στη Γερμανία. «Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα φτάσουν σε μερίδιο αγοράς περίπου 5% στην Ευρώπη φέτος».

Μια μελέτη της Jefferies προέβλεψε ότι οι κινεζικές μάρκες είναι πιθανό να αντιπροσωπεύουν έως και το 6% της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας έως το 2028, ή περίπου 860.000 οχήματα. Η BYD, η οποία σχεδιάζει εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία, και η Chery, η οποία αναλαμβάνει ένα πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, θα αυξήσουν την παραγωγή τους με τον ταχύτερο τρόπο, ανέφερε η Jefferies σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 5 Οκτωβρίου.

Το κλείσιμο ενός εργοστασίου είναι δαπανηρό και οδηγεί σε μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις με ισχυρούς εκπροσώπους των εργαζομένων. Η AlixPartners εκτιμά ότι το κλείσιμο ενός μεγάλου εργοστασίου με περίπου 10.000 εργαζόμενους συνεπάγεται έξοδα περίπου 1,5 δισ. ευρώ, με τη διαδικασία να διαρκεί από ένα έως τρία χρόνια.

Μετά από δεκαετίες ανάπτυξης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες περικόπτουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και περιορίζουν την παραγωγή, επειδή η ζήτηση δεν έχει ανακάμψει στα επίπεδα που παρατηρούνταν πριν από την πανδημία. Ο όμιλος Volkswagen έκλεισε το εργοστάσιό του στο Τσβίκαου της Γερμανίας για μια εβδομάδα αυτόν τον μήνα, ενώ η Stellantis σταματά προσωρινά την παραγωγή σε εργοστάσια που κατασκευάζουν μοντέλα όπως το Fiat Panda και η Alfa Romeo Tonale, αναφέρει το Automotive News Europe.

Οι παραδόσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν μόλις κατά 0,9% πέρυσι, σε περίπου 13 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την ACEA, την ένωση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Κινεζικές μάρκες, όπως η BYD και η MG της SAIC, θα μπορούσαν να κατακτήσουν το 10% της αγοράς έως το 2030, αυξάνοντας την πίεση για μείωση της παραγωγικής ικανότητας, σύμφωνα με την AlixPartners.

Γενικά, τα εργοστάσια αυτοκινήτων είναι κερδοφόρα όταν έχουν σχεδιαστεί για να κατασκευάζουν τουλάχιστον 250.000 οχήματα ετησίως, σύμφωνα με την AlixPartners. Εάν οι Κινέζοι αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούσαν περίπου 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως στην Ευρώπη έως το 2030, η περιοχή θα είχε περίπου οκτώ εργοστάσια παραπάνω, ανέφεραν οι σύμβουλοι.

Όπως σημειώνει ανάλυση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το κλείσιμο ολόκληρων εγκαταστάσεων είναι δύσκολο στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Στη Γερμανία, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που συμμετέχουν σε εποπτικά συμβούλια εταιρειών, όπως του ομίλου VW και της Mercedes-Benz, μπορούν επίσης να μπλοκάρουν αποφάσεις, αναφέρει το Automotive News Europe.

Πέρυσι, τα στελέχη της VW χρειάστηκαν μήνες για να καταλήξουν σε συμφωνία με τους ηγέτες των εργατικών συνδικάτων σχετικά με την εξοικονόμηση κόστους και τελικά υποχώρησαν από τα σχέδια για το πρώτο κλείσιμο εργοστασίων της VW στη Γερμανία. Η τελική συμφωνία περιελάμβανε μειώσεις παραγωγικής ικανότητας και μείωση 35.000 εργαζομένων.

«Είναι μια διαδικασία που διαρκεί πολύ και τα στελέχη χρειάζονται μια πειστική αφήγηση ότι το κλείσιμο του εργοστασίου είναι η μόνη βιώσιμη επιχειρηματική επιλογή», δήλωσε ο σύμβουλος και διευθύνων σύμβουλος της AlixPartners, Τομ Γκέλριχ.

Tags: BYDαυτοκινητοβιομηχανία
Αναρτήθηκε από:
POLITICAL NEWSROOM

POLITICAL NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

«Εκκλησία είμαστε όλοι, δεν είναι ο παπάς εκκλησία»

Next Post

Ο ενωτικός Χάρης Δούκας

Related Posts

Αθλητικά

Audi: Οι τέσσερις κύκλοι και η ιστορία τους

Από Γιάννης Κοντογεώργος
14 Οκτωβρίου 2025
Αθλητικά

Η Mercedes-Benz αλλάζει «έδρα» στην Ευρώπη – Μετακομίζει στην Ουγγαρία

Από Γιάννης Κοντογεώργος
14 Οκτωβρίου 2025
Αυτοκίνητο

Πρόστιμα για όσους μπαίνουν μόνοι τους στη «έξυπνη λωρίδα» – Η νέα τάση στους δρόμους

Από POLITICAL NEWSROOM
14 Οκτωβρίου 2025
Αθλητικά

Πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 40 ημέρες σε όσους πετάνε τσιγάρα στον δρόμο

Από Γιάννης Κοντογεώργος
14 Οκτωβρίου 2025
Αυτοκίνητο

«Αόρατο» και με τα νέα πρόστιμα το κόκκινο για πολλούς οδηγούς! Αποκαλυπτικό βίντεο!

Από gmylonas
13 Οκτωβρίου 2025
Αυτοκίνητο

Κάτω από 40.000 ευρώ το νέο Tesla Model Y – Ξεκίνησε η διάθεση στην Ελλάδα

Από POLITICAL NEWSROOM
12 Οκτωβρίου 2025
Next Post

Ο ενωτικός Χάρης Δούκας

No Result
View All Result

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1259
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δημοσκόπηση - Εκλογές
Πολιτική

Πανελλαδική δημοσκόπηση της “P”: Ξεκάθαρη κυριαρχία ΝΔ, αδειάζει την Κεντροαριστερά ο Τσίπρας

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
Politically Incorrect

Το «κωλόπαιδο» στο Κολωνάκι, το deal που δεν έγινε, ο πρέσβης κι ο εφοπλιστής

Από POLITICAL NEWSROOM
11 Οκτωβρίου 2025
Χρηματιστήριο Αθηνών - Euronext
Οικονομία

Η σκανδαλώδης απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στη δημόσια πρόταση του Euronext για την εξαγορά της ΕΧΑΕ

Από POLITICAL NEWSROOM
7 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Ο Άδωνις ισοπέδωσε το αφήγημα του Global Sumud Flotilla για τη Γάζα

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • Επιχειρήσεις
    • Ενέργεια
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Media
    • Ζώδια
  • ΥΓΕΙΑ